Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Hvordan får du gjort ammingen diskret i offentlig rom i forhold til klær/brette ut puppen? Hvor mange timer går det i mellom hver amming til deg? Kan man amme utendørs med en nyfødt på et par uker når det er 15-20 grader? Og hvordan isåfall gjør man det med klær til baby? Hvor mye klær og tepper? Kom gjerne med andre gode tips i tillegg Anonymous poster hash: 9e2e0...8b0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Jeg bruker amme-bh og en singlet fordi den er lett å trekke ned. Bruker ikke stramme t-skjorter lengre. Har som regel en vid genser over som jeg trekker opp, denne dekker slik at jg kan amme diskret. Og singleten gjør at jeg ikke viser magen Nå i varmen er det singlet, men hvis det er mye folk rundt bruker jeg en gulpeklut til å dekke puppen. Men stort sett går jeg bort fra folkemengden. Jeg er veldig bevisst på å velge ammevennlige klær. Droppet bunad på 17 mai !! Amm når babyen vil ha mat. Ikke bry deg om mor, svigermor osv som sier "ammer du nå igjen"? Den har jeg hørt ofte og jeg måtte amme hver 2. time. Ikke slutt å amm pga smerter, smertene går over! Jeg har ammet mens tårene trillet, men angrer ikke i dag. Økedøgn er et mareritt, men hvis man innser at det bare er for en kort periode og ser på det som ekstra kos med babyen, så går det greit. Om kveldene vil kanskje babyen ha mat hver time, hver halvtime, hele tiden ! Det er normalt ikke tro at du må gi mme pga du er tom for melk. De spiser ofte pga man har mindre melk om kvelden, men melka er fetere så de fyller rett og slett magen for natta st de spiser ofte er med på å stimulere produksjonen, altså veldig bra Det er veldig vanlig at de sovner ved puppen. Da fikk min ente mer mat når han våknet, eller så kilte jeg han på øret og da fortsatte han å spise Luft puppen litt etter amming. Lufttørk den. Smør med purelan om du blir sår (trenger ikke vaskes bort om babyen vil ha mat). Pump pg ha med på flaske om du skal noe spesielt. Eksempelvis: jeg skulle i dåp til nevøen min og tok med morsmelk på flaske. Å amme i kirka var ikke noe jeg ønsket ;p Når jeg ammer om sommeren sitter jeg i skyggen. Er det umulig så legger jeg en gulpeklut over skulderen slik at babyen ikke får direkte sollys på seg. Ta imot råd fra helsesøster/ammepolikliniken osv, ikke fra familie som "vet alt". Og heller ikke fra oss på forumet, hehe alle vil ha ulike erfaringer. Anonymous poster hash: b4a64...7ce
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Samme erfaringer som hun over her. Vil føye til at du bør være veldig forsiktig med å amme ute ved 15-20 grader med tanke på brystbetennelse! Jeg ville venta til det var godt over 20 grader og prøvd å sitte i skyggen på et lunt sted. Husker da jeg skulle på ammekurs før førstemann, så var hun ene kursholderen blitt syk-brystbetennelse etter å ha amma ute i parken den dagen og måtte droppe kurset. Brystbetennelse er ganske vanlig har jeg funnet ut, men greit å ta noen forhåndsregler. Anonymous poster hash: 6f637...2e7
Brillefint - Jadda! Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Hvordan får du gjort ammingen diskret i offentlig rom i forhold til klær/brette ut puppen? Hvor mange timer går det i mellom hver amming til deg? Kan man amme utendørs med en nyfødt på et par uker når det er 15-20 grader? Og hvordan isåfall gjør man det med klær til baby? Hvor mye klær og tepper? Kom gjerne med andre gode tips i tillegg Anonymous poster hash: 9e2e0...8b0 Hadde skjerf i halsen eller en løs t-skorte med singlet under. Da kunne jeg dra opp t-skjorta uten å flashe magen/bilringen. Ang. timer mellom amming: Sjelden mer enn 2 med begge mine. Ammet utendørs om vinteren jeg:) I 15-20 grader så kan det vel være lurt med en liten lue til den lille? Ellers vil nok body, bukse og et teppe holde. Mye varme fra kroppen din også
Brillefint - Jadda! Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Ammesinglet fra Boob er genial fordi du du kan dra opp en del av toppen over brystet - slik at det dekkes litt til.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Jeg bruker nesten bare Boob topper nå i varmen, ingen som ser noe når jeg ammer. Ammer i skyggen som de andre som har svart. I begynnelsen ammet jeg ca annen hver time, også om natten. Følte meg helt ferdig da babyen voknet 07.00 for mer mat, siden jeg hadde ammet så ofte om natten. Men det gikk seg til og ved 7-8 uker så spiste han bare 1-2 ganger om natten. Anonymous poster hash: 8aec8...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå