Gå til innhold

Noen i Norge som har prøvd "Tell me pink or blue" testen?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt den, er så fryktelig nyskjerrig :-P

Vet at man kan få opplyst kjønn ved ul uke 12, men har hørt så mange som får beskjed om at det er vanskelig å se så tidlig.

Dyrt, men igrunn like dyrt med 3d UL (1200kr). Tenker å ta ul i uke 9 for å se at alt er bra, og kanskje få vite kjønnet allerede før uke 12 om testen funker og frakten fra USA til Norge og til USA tar altfor lang tid!

Anonymous poster hash: 0a59a...6fb

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Den kom på døra med posten i forgårs! :-) Nå skal jeg bare vente til jeg er helt sikker på at jeg har passert uke 9, ca over helgen. Kanksje jeg venter en uke ekstra for sikkerhetskyld. Jeg har googlet litt på når fosteret går fra å være jente (xx kromosom) til gutt (xy kromosom) og det skal visst skje fra uke 6. Men på instruksvideoen på nettsiden er grensen i 9 uke. Spennende!

Anonymous poster hash: 65cb5...bb3

Annonse

Tror den du tenker på er den urinprøve testen, hvor man skal se selv hva det blir?

Denne er en variant hvor man sender inn blod til labben i USA og de tester blodet for å se etter Y kromosom som indikerer gutt (eller bare X kromosom som betyr jente). :)

• 2 uker senere...

Ok, nå har jeg nettopp prikket fingeren og klemt meg halvt ihjel for å fylle de tre sirklene som lå på papiret som skal sendes tilbake. Man må være supernøye med hygienen og ingen "males allowed while the procedure happens"!

Et tips; prikk tommelen, den kommer det mest og best strøm av blod... :)

Nå skal den ligge uforstyrret i 30 min og tørke før den legges i den medfølgende konvolutten. Poster den i morgen tidlig før vi drar på ferie! Regner med det tar ca en uke før den er fremme, pluss fem dager for labben til å analysere den. Man kan oppgradere for 100$ om man vil ha testresultatet dagen etter at den ankommer labben, men jeg synes det er dyrt nok og tidlig nok å vite :)

Er egentlig litt spent på om det vil stemme, om jeg klarte å være så steril at jeg ikke fikk fremmede manne-spor på testen eller om det har tatt uvanlig lang tid før min kropp produserer manlige hormoner i fosteret. Det kan visstnok skje. Derfor vil jeg nok uansett være litt spent helt frem til ordinær UL, og av den grunn kan jeg jo spørre meg hvorfor jeg gidder :P

Men, men. Resultater følger om ca to uker tenker jeg!! Og ærlig talt; *hvisker: jeg ønsker meg en jente* :wub:

Spent på hva du får i svar og om det stemmer. Tror nok jeg kommer til å bestille denne blodprøven selv neste gang jeg blir gravid, syns det blir uendelig lenge å vente til uke 18 med å vite kjønn;) Skal begynne prøvinga i september <3 hold oss oppdatert hva som skjer da! :) lykke til!

Jeg kikket litt på posten sine hjemmesider for alternativer for å sende så "verdifull" post til utlandet, og fant ut at det tryggeste, men billigste var såkalt "rekomandert til utlandet" til 140 kr, og det var det jeg spurte etter da jeg kom til posten i butikken. Da brukte mannen i kassen en scanner på det lille brevet og jeg fikk tilbake kvittering med adressen til labben i Califonia og et klistremerke med nummer som jeg kan spore. Man kunne sende det express til over 700kr, og da var det garantert fremme innen to dager. Kom hjem fra ferien i kveld, og sjekket nummeret på posten.no. Det siste infoen som sto var at det hadde forlatt oslo sorteringshall den 14. august. Så da er det vel bare å vente i spenning på epost!!!!!! :rolleyes:

I natt fikk jeg mail om at testen min hadde ankommet laboratoriet, og koden for å logge inn på nettsiden for å sjekke resultatene. De ville foreligge 29 august mellom klokken 4: 30 og 6:00 pm. California er 9 timer bak oss, så det vil vel si 30 august kl 06: 30 - 08:30 norsk tid. De ville også sende mail så fort resultatet var klart. :)

Annonse

Er ikke uke 9 i USA egentlig uke 11 slik vi regner det? Tenker bare på alle de videoene som Jordmor Siri legger ut under "uke for uke". For de teller ikke med de to ukene før befruktning.. Håper teksten fungerer likevel!

Anonymous poster hash: c5637...c05

I natt fikk jeg mail om at testen min hadde ankommet laboratoriet, og koden for å logge inn på nettsiden for å sjekke resultatene. De ville foreligge 29 august mellom klokken 4: 30 og 6:00 pm. California er 9 timer bak oss, så det vil vel si 30 august kl 06: 30 - 08:30 norsk tid. De ville også sende mail så fort resultatet var klart. :)

Anonymous poster hash: 65cb5...bb3 [/quote

Spennende ;)]

Har ikke forsøkt den det er snakk om over, men jeg har forsøkt den fra Gendermaker. Litt lavere nøyaktighet (90%) men koster bare 295,- her i Norge. http://www.angelsounds.no/GenderMaker__Boy_or_Girl__GuttJente-indikatortest/p1373613_10531440.aspx

Gendermaker testen sa jente og ultralyden sa 60% jente, så det meste heller mot det. Uansett var det veldig artig og spennende å ta en sånn test!

Anonymous poster hash: a95af...a94

En liten oppdatering!

I dag morges skulle jeg ifølge Pink or Blue fått resultatene, men i stede fikk jeg denne mailen klokken 02:30 i natt:

Dear ********

Today we have processed your sample kit #***** twice. However, in your case, we need to do additional runs for more accurate result, thus will deliver your result by 9:30pm tonight, 8-29-2013, Standard Pacific Times instead. We sincerely apologize for any inconveniences. You are a valued customer of ours and we appreciate for the opportunity to serve you.

Thank you for your understanding and cooperation!

Nå for noen minutter siden kom denne mailen:

Dear ******,

We would like to provide you with an update.

With additional run for Kit#*****, the result is still inconclusive therefore it will require us to retest and perform some analysis to ensure that the result is accurate.  We will release the result by 6:00PM today.

We appreciate your patience.

Hmmmm, vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det men! Håper det betyr at de er seriøse, og at det faktisk er sånn at de ikke vil gi fra seg et resultat de ikke er helt sikre på.... Men vi får se! Fortsettelse følger :P

Dear *****************,

Congratulations!

Based on our Pink or Blue® test results, we are pleased to inform you that you’ll be having a baby...

BOY!!!

We would like to thank you for using our Pink or Blue® Early Gender Test and hope this experience has brought you joy. Every Pink or Blue® DNA Test result carries a 95% accuracy rate and a money-back guarantee. If you have any additional questions or comments, please feel free to contact us.

Sincerely,

Customer Care Center

Consumer Genetics, Inc.
Phone: 1-(408)789-6864
www.consumergenetics.com
www.tellmepinkorblue.com

Denne kom altså inn fredagskveld, halv tolv norsk tid :-)

Jeg skal være ærlig, jeg hadde virkelig en følelse og et ønske om en jente, og noe av det postitive med denne testen er jo at man kan få resultatet i ro og fred, og la følelsene komme spontant... Først tenkte jeg at det måtte være feil, jeg FØLER jo jeg har jente i magen... Deretter kom tårene strømmende nedover kinnene og jeg bare gråt og gråt og gråt.... Misforstå meg rett, jeg er jo fullstendig klar over at man enten får gutt eller jente, men nå forteller jeg bare mine helt ærlige tanker...  Uansett er det viktigste at barnet er friskt og jeg tror nok jeg vil se anderledes på det når barnet kommer ut :-) Jeg tror det er bra jeg fikk vite det såpass tidlig, og alene, slik at jeg kan ta tiden til hjelp til å knytte meg til tanken på en gutt og at jeg er mentalt forberedt under den ordinære UL. Jeg stoler fullstendig på resultatet, men kan gjerne komme med oppdatering etter ordinær UL også!

Tips til andre: vær obs på at fra du bestiller til du har resultatet foran deg tar det ca 3 uker, med den lange postveien og den billigste (5 dager fra de får den til resultat), men du rekker det før uke 12 med at du kan teste fra uke 9. Kalkulator for termin og datoer ligger på nettsiden deres.

Ja, det gjør jeg. Delvis fordi jeg har lest anmeldelser på nettet og om teknologien bak, og fordi de har en facebookgruppe hvor man nok får høre sannheten om noen har fått feil, kundebehandling osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...