tante grusom master of law Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Jeg liker bøker som feks Moberg: invandrarna, utvandrarna etc Per Petterson: ut og stjæle hester Anne-Karin Eldstad: folket på innhaug Sigrid U: Kristin Lavransdatter Mv Noen som har noen lignende bøker å anbefale? Pretty pooliiise??
tante grusom master of law Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #2 Skrevet 21. juli 2013 Jeg liker også Trygve Guldbrandsen(?)s triologi hva enn de bøkene heter.. Det blåser på dødingsfjell eller noe. Husker ikke helt i farten.
Odine! Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Jeg liker bøker som feks Moberg: invandrarna, utvandrarna etc Per Petterson: ut og stjæle hester Anne-Karin Eldstad: folket på innhaug Sigrid U: Kristin Lavransdatter Mv Noen som har noen lignende bøker å anbefale? Pretty pooliiise?? Merice Briffa: Mine drømmers land. (En trilogi jeg tror du vil like)
Iiiiik Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Leste nettopp en islandsk bok som heter "Karitas", det er første bok i en trilogi. Likte den godt og den minte meg litt om "Folket på Innhaug"
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Jan Guillou: Brobyggerne-trilogien Ken Follett: Fall of Giants-trilogien Maryse Conde: Segu Anonymous poster hash: 64e58...025
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Har du lest "Gifttreet"? Anonymous poster hash: b365a...f8a
tante grusom master of law Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2013 Tusen hjertelig takk for tips!! Jeg har ikke lest noen av dem. Skal sjekke ut alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #9 Skrevet 21. juli 2013 Tror du vil like bokserien jordens barn av Jean M Auel Anonymous poster hash: 82a76...b7f
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Kommet tre bøker av Ken Follett? Elsket de to første! Jan Guillou: Brobyggerne-trilogien Ken Follett: Fall of Giants-trilogien Maryse Conde: Segu Anonymous poster hash: 64e58...025 Anonymous poster hash: 9723e...bdd
tante grusom master of law Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2013 Absolutt Jan Guillou! Tror du vil like bokserien jordens barn av Jean M Auel Anonymous poster hash: 82a76...b7f Jeg har lest Jean M Auel sikkert 30 ganger fra jeg var ti år:) De er bra!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Da vet du at hun nylig ga ut den siste boka i serien? Absolutt Jan Guillou! Tror du vil like bokserien jordens barn av Jean M Auel Anonymous poster hash: 82a76...b7f Jeg har lest Jean M Auel sikkert 30 ganger fra jeg var ti år:) De er bra! Du vet at hun nylig gav ut siste bok i serien? Anonymous poster hash: 82a76...b7f
tante grusom master of law Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Da vet du at hun nylig ga ut den siste boka i serien? Absolutt Jan Guillou! Tror du vil like bokserien jordens barn av Jean M Auel Anonymous poster hash: 82a76...b7f Jeg har lest Jean M Auel sikkert 30 ganger fra jeg var ti år:) De er bra! Du vet at hun nylig gav ut siste bok i serien? Anonymous poster hash: 82a76...b7f Jepp, leste den da den kom ut. Ble egentlig litt skuffet. Jeg synes det fortsatt er litt for mange løse tråder. Håper hun skriver en til. Den siste er jo mer som en reiseguide til steinalderen. Sorry stjerna at du ble sitert her og:) Endret 21. juli 2013 av tante grusom master of law
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 Kommet tre bøker av Ken Follett? Elsket de to første! Anonymous poster hash: 64e58...025 Anonymous poster hash: 9723e...bdd Nei. Det er en trilogi, men den siste kommer neste år. Samme med Jan Guillous trilogi. Du har gjerne lest den andre historiske serien til Follett? Husker ikke hva den heter, Stormenes tid muligens, men den som omhandler katedralbygging i middelalderen. Anonymous poster hash: 64e58...025
Fertila Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 Da vet du at hun nylig ga ut den siste boka i serien? Absolutt Jan Guillou! Tror du vil like bokserien jordens barn av Jean M Auel Anonymous poster hash: 82a76...b7f Jeg har lest Jean M Auel sikkert 30 ganger fra jeg var ti år:) De er bra!Du vet at hun nylig gav ut siste bok i serien? Anonymous poster hash: 82a76...b7f Jepp, leste den da den kom ut. Ble egentlig litt skuffet. Jeg synes det fortsatt er litt for mange løse tråder. Håper hun skriver en til. Den siste er jo mer som en reiseguide til steinalderen. Sorry stjerna at du ble sitert her og:) Ja, enig i at den siste boka var litt nedtur.
tante grusom master of law Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #16 Skrevet 22. juli 2013 Leste nettopp en islandsk bok som heter "Karitas", det er første bok i en trilogi. Likte den godt og den minte meg litt om "Folket på Innhaug" Da ble det denne idag, den virker veldig fin:)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. juli 2013 #17 Skrevet 22. juli 2013 Anbefaler deg Knut Hauges 8-bindsverk om Ulfsætta! Meget lesverdig. Dessuten har du arbeid en stund. :-) Jeg har lest den i alle fall 2 ganger.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #18 Skrevet 22. juli 2013 Amalie Skrams "Hellemyrsfolket" anbefales Anonymous poster hash: bfba0...821
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. juli 2013 #19 Skrevet 22. juli 2013 Dessuten Olav Duun! Litt tunge å lese, men veldig gode bøker. Og hva med kvinnelige forfattere? Camilla Collett, Sigrid Undset, Vera Henriksen?
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2013 #20 Skrevet 23. juli 2013 Du har mye historiske romaner av norske forfattere. Start på hele serien til Jakob Breda Bull. I slekt med Undset, Guldbransen, utvandrarna osv. Gå så i gang med Hamsun, dvs Landstrykere, Segelfoss by osv.
Følelsesvims Skrevet 23. juli 2013 #21 Skrevet 23. juli 2013 Hvis du liker historiske romaner kan det være du vil like fantasy-bøker og. Eneste problemet er at oversettelsene ofte er...ehrm...mindre gode....så de ville jeg lest på engelsk Ellers: Ken Follet (Stormens Tid), Jan Guilou med Sagaen om Arn (Tempelridderen), Wilbur Smith (bøkene fra gamle Egypt og seilskutetiden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå