Gå til innhold

Spiserørsbrokk? Eller kronisk spiserørsbetennelsen? Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min har begge deler og jeg har fått de samme symptomene som hun hadde. Nå er jeg 24 uker på vei og alle symptomene har forverret seg. Før graviditeten var det til å leve med for det kom så sjelden. Nå kommer "anfallene" mye hyppigere og kraftigere, mulig pga det er så trangt? 

Kraftige brystsmerter, nesten så jeg sitter klar til å ringe 113. Vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg når disse smertene kommer. De går helt fra øverst i brystet og til noen cm over navlen, så regner med det er spiserøret? 

Er det noe hjelp å få for dette i svangerskapet? Eller må jeg bare leve med det? 

Anonymous poster hash: d5273...559
Skrevet

Jeg sliter med det samme men har ingen gode råd desverre utenom å ta medisiner mot det :(

God bedring :)

Anonymous poster hash: a9f95...c92

Skrevet

Hvilke medisiner tar du da? Nexium?

HI

Skrevet

Har hatt spiserørsbetennelse, men heldigvis ikke kronisk, for det var djevelsk vondt! Mener jeg ble satt på syrenøytraliserende og gaviscon i allefall, men det har du sikkert alt? Uansett bør du sjekke opp med lege! Har du hatt gastroskopi og fått diagnose, eller bare antatt at du har det samme som din mor?

Skrevet

Har ikke tatt det opp med lege enda, for det har tatt seg veldig opp de siste ukene. Men smertene kommer spesielt om jeg spiser litt mye eller drikker brus, og det er nøyaktig samme type smerter som min mor. 

Blir det verre når så vet jeg ikke om jeg klarer å leve med det, er grusomt når det står på. Har ikke tatt gastroskopi på 2 år (cøliaki), men dette er komme i etterkant. Har ikke prøvd noe som helst for dette pga graviditeten og jeg har vært på ferie med lang vei til apotek, så har bare ligget i fosterstilling når smertene har stått på. 

HI

Skrevet

Huff, ikke godt! Drikk melk og unngå sure ting i kveld da. Ikke ligge flatt ogi kke spise seg stappmett. Mulighet til å komme deg til lege eller apotek i morgen? Gaviscon er vel reseptfritt og trygt å ta? Skal legge seg som et lokk i magesekken for å hindre magesyre og komme opp i spiserøret.

Skrevet

Jeg tar Nexium ja, hjelper litt men langt fra alltid.

Anonymous poster hash: a9f95...c92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...