Gå til innhold

bilstol, hvem skal vi bruke på ferie tur?

Anbefalte innlegg

Jeg har to bilseter til snuppa mi, det vi har i bilen nå er et acta graci cosmic comfirt som vi har bakover vendt i midterste sete. Problemet er bare at snuppa har begynt å hate å kjøre bil siden hun synes det blir kjedelig osv så når hun sitter sånn har vi null kontroll over hvordan hun sitter eller har det selv om vi har bil speil bak også så ser vi henne ikke pga setene vi sitter skygger for utsikten å swtet hennes stenger utsikten baki siden det står bakovervendt. . Sist vi kjørte til oslo f eks så klarte hun å komme seg ut av selene på bilstolen å sto i bilsete fordi hun var sint å ikke ville sitte der til tross for at selene var så stramme at vi akkuratfikk llillefinger imellom så klarte hun det å det er ikke første gang :/ hun greier å komme seg ut av stokke sela i tripp trapp stolen og sela hun har i vogna også selv om de sitter helt stramt. Det er ikke aktuelt å bytte plass på bil stolen heller fordi jeg har to andre barn også å i midten har vi kun to punkt belte så hvis alle skal sitte mest sikkert så må snuppa sitte i midten. Det andre bilsete vi har er britax two way elite, det bruker vi bare som ekstra sete når hun skal være med besteforeldre osv ;-) vi skal kjøre helt fra Østfold til Trondheim å lurte da på om jeg skulle bytte til det andre å ha henne forovervendt selv om jeg vet at det ikke er det beste å tryggeste men jeg tenker at hvis jeg kan følge med på henne så er det trygge en at hun sitter bakovervendt å jeg ikke har sjangs til å følge med henne når hun klatrer ut av stolen :/ de andre sitter jo vanlig siden de er store, men allikevel klarer ikke de å roe henne ned for hun blir bare enda mer sint på de . Vi har jo dvd i bilen også men minste snuppa får heller ikke sett på det siden hun sitter bakovervendt. . Huff skal ikke være lett. .

Fortsetter under...

Hvordan er det å ha henne i britax setet bakovervendt da? Vi bruker dette setet nå når vi er på ferie, og det er en helt annen verden å ha minstemann med på kjøretur. Han blir nesten lei seg når vi skal ut av bilen. :P Det kan være fordi vi kjører en annen bil også, men det vet vi jo ikke.

Ellers, hva med å kjøpe en dvd spiller til henne også, evt at dere bytter på hvilken vei den står, sånn at hun også får sett litt på film?

Men hvis ingenting annet funker, så er det jo absolutt tryggere å ha henne forovervendt enn at hun klatrer ut av stolen ja!

Det blir det samme om vi har britax stolen bakover vendt. Har jo ikke flere sigarett tennere til flere spillere, er jo kun to stk og den ene bruker vi til gps noe som er et must på ferie tur og den andre til filmen. Kunne sikkert bytte på det men snuppa mi blir sikkert sinna uansett når hun ikke får se. Nytter ikke å forklare henne det. Vi valgte å bruke acta graco setet bakovervendt. Det gikk veldig bra, over all forventning. Hadde med flere cd å hørte på musikk, hadde med bøker og tegne bøker/farger og tegne brett. Stoppet flere ganger :-)

Så fint at det gikk bra. :) (Bare til opplysning, så finnes det sånn splitter (eller hva det heter) til sigarettenneren. Vi kjøpte det for vi har bare en sigarettenner, og vi er også avhengig av gps. ;))

Anonymous poster hash: 7d8c2...4fb

Anonymous poster hash: 7d8c2...4fb

Jeg tror jeg hadde gått for en beltesamler selv om det er mer å ordne om dere må evakuere og en en splitt til 12v uttak.

http://www.tryggtrafikk.no/Beltesamler.b7C_wBHG2x.ips

http://www.bebitoshop.no/bilsikring/tilbehoer-bilstol/hts-besafe-beltesamler-04-020-20.html

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...