Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Dere som har født mer enn ett barn...

har dere brukt kortere og kortere tid ifra veene starter/vannet går til ungen er ute? Burde man beregne mye kortere tid på nr 2 ?

Nå er det 6 år siden min første så det er kanskje ikke mye gratis å "hente" ifra første fødsel heller ...?

Har hørt om dem som har pressa to ganger før ungen var ute på nr 2..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144065817-tid-i-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg føder som en katt. De fire første er tette, det blir noen år nå. Men min mor hadde si raskeste fødsel på sin skikkelige attpåklatt så tenker det blir slik her og.

Nr fire var jo satt igang men når jeg fikk rier tok det 20 min, 5 rier og ingen utdrivningsri, jeg gadd ikke vente pressingen til rien kom, bare trykket en gang.

Jeg vil be om igangsettelse igjen, jeg har nubbsjans til å rekke mer enn motorveien.

Den eneste som kom av seg selv kom like fort, så jeg bør være forsiktig......

Men nummer en brukte jeg tre døgn. Heldigvis kom hun ut på normal måte, uten vakuum og slike ting. Men, når jeg skulle få nummer to, så var jeg rett og slett livredd for å føde. Men, det gikk som en drøm. 3t fra første ri til lillebror var ute. tre pressveer, og ti minutter med pressing. Og nå når jeg venter nummer tre, så gleder jeg meg nesten til å føde. Men tror jeg bør kontakte sykehuset litt tidlig nå.. hihi.. Det gikk forresten 4,5 år mellom nummer 1og nummer 2. Bare 2,5 år mellom nummer 2 og nummer 3. Så dette kan bli spennende..

ser ut som det går fortere med de fleste på nr 2 da:)

skjønner at man nesten gleder seg til å føde nr 3 når man har hatt en såpass grei fødsel med nr 2 !! men innmari kjedelig når det går så kjapt at man lurer på om man i det hele tatt rekker sykehuset hvis man har litt reisevei i tillegg ;)

• 2 uker senere...

Annonse

jeg brukte vel ca 2,5 t eller litt mer fra 3cm (det var når jeg kom til sykehuset) og til full åpning -og hun var ute en time etter.. med nr 1 !

Så tenkte kanskje jeg måtte være litt tidligere ute med nr 2, men er jo 6 år siden så kan hende det blir samme regla :)

Her gikk det ca 12 timer med førstemann. Hadde full åpning etter 7 timer med rier, men så satt han bom fast. Så jeg ble liggende med pressrier uten å få presse i tre timer, fra jeg endelig fikk begynne å presse tok det ca to timer før han var ute. De sto klar med vakum og tang, men jeg fikk han ut selv til slutt. Det var en stjernekikker :)

Med andremann tok det 36 timer fra første rie til han var ute. Gikk med regelmessige rier i 12 timer før jeg dro til sykehuset, ble da veldig skuffet over at jeg bare hadde 2cm åpning. Ble sendt hjem igjen for å "sove", men fikk ikke mye søvn den natten. Morgenen etter dro vi til sykehuset igjen og da hadde jeg 7cm åpning. De tok vannet og fire timer senere var han ute.

Selv om siste fødsel varte lengst så var den første aller verst. Denne gangen håper jeg på en kort og enkel fødsel :)

Første tok 11 timer fra første rie til ho var ute. Jeg var allerede utslitt da d begynte og fikk epidural og husker ikke stort. Men brukte vel 30 min på å presse ho ut.

Med andre tok d 4, 5 time fra første rie til ho var ute. De tok vannet 11.30 og ho var ute 11.59

Hadde igangsatt med nr 1. Han kom på 2 t og 10 min etter 1 ste tegn til murring. Brukte ca 4 timer fra jeg våkna med rier til hun var ute med nr 2. Men hun satt fast i over 1 time i åpningen, hun er min lille stjernekikker! ;) regner med at neste fødsel blir relativt kort.

Endret av Mamsen&lillepip

Dette lurer jeg også på. Gikk 3 timer med første mann fra start til han var født og vi har en 45 minutters kjøretur til sykehuset.. Den gang hadde jeg bare 3 cm åpning når jeg kom inn, og var ikke 2 timer på sykehuset en gang. Men det er 7 år siden, så jeg lurer litt på hvordan det blir denne gangen....

Dette lurer jeg også på. Gikk 3 timer med første mann fra start til han var født og vi har en 45 minutters kjøretur til sykehuset.. Den gang hadde jeg bare 3 cm åpning når jeg kom inn, og var ikke 2 timer på sykehuset en gang. Men det er 7 år siden, så jeg lurer litt på hvordan det blir denne gangen....

nesten samme som meg :) 6 år siden, kom inn med 3cm og 3,5 t etterpå var hu ute.. har heldigvis "bare" 30 min kjøretur :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...