Gå til innhold

Noen som har PAX skap fra IKEA? Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bruke PAX som innmat i skyvedørsgarderobe på soverommet og trenger tips til innredning! Får 3 stk 75 cm skap og må ha plass til både klær til meg og mannen og sengetøy/håndklær. Skapene blir 201 cm høye og over blir det ca 45 cm høy åpen hylle (i hele bredden og opp til taket - denne skal høyst sannsynlig brukes til ekstra dyner/puter, vognposer osv).

Hva er best av treskuffer, plastskuffer og trådkurver? Hva er ellers dine beste tips? Hva har du erfaring med som er waste of money?

Takknemlig for svar! :)

Anonymous poster hash: fce38...d7e
Skrevet

Sånn buksestativ man kan trekke ut er genialt! Vi har det i to av skapene med en vanlig stang over som vi henger skjorter og sånn på. Ville ikke vært foruten det.

Vi valgte trådlurver fordi vi da kan se inn i skuffene som er høyt oppe. Dessuten rommer de mer. Bakdelen med trådkurvene er jo også nettopp det at man ser inn i de, så man må brette de pent. Barna har også slike kurver på rommet sitt og der har jeg laminert lapper med tegninger av hva som er i skuffen og festet de på kurvene så de ser hva som er der.

Skrevet

Mitt beste tips er å kjøpe noe annet. Det er skikkelig luguber kvalitet, vi har 6 skap tilsammen og festene til skuffeskinnene er ødelagt et eller annet sted i absolutt alle skapene :) Har hatt dem i 2 år og de har vært ødelagt lenge.

Skrevet

Buksestativ. Trådkurver. Nok hengeplass. Skostativ

Skrevet

Så fint, skal sette inn buksehenger, to stenger, trådkurver øverst til sengetøy og vanlige treskuffer til klær. Hvilke skohyller er de beste? Tenkte vi kunne ha en nederst i hvert skap eller noe.

Gulosten, hvilke skuffer er det dere har? Og hva er bredden på dem? Er det ikke garanti på 10 år på garderobene?

Takk for tips så langt!

Skrevet

Hmmm... Mine pax skap er helt fine etter lang tida bruk. Og det er vel garanti på de?

Jeg ville ikke hatt skostativ, jeg synes ikke de de er praktiske, statist tar mye plass og man får ikke mange sko inn der.

Jeg ville også valgt de lange håndtakene, jeg synes de er bedre, hadde kortere håndtak der jeg bodde før.

Skrevet

Hmmm... Mine pax skap er helt fine etter lang tida bruk. Og det er vel garanti på de?

Jeg ville ikke hatt skostativ, jeg synes ikke de de er praktiske, statist tar mye plass og man får ikke mange sko inn der.

Jeg ville også valgt de lange håndtakene, jeg synes de er bedre, hadde kortere håndtak der jeg bodde før.

De lange håndtakene? Til dørene? Vi skal sette opp skyvedører fra Bauhaus, så tror ikke jeg trenger håndtak :) Takk for tips om skohyller, da kan vi hellere bruke en vanlig hylle eller skuffe til sko :)

Skrevet

De lange håndtakene? Til dørene? Vi skal sette opp skyvedører fra Bauhaus, så tror ikke jeg trenger håndtak :) Takk for tips om skohyller, da kan vi hellere bruke en vanlig hylle eller skuffe til sko :)

Sorry, tenkte ikke på at du skulle ha skyvedørsgarderobe:)

Skrevet

Skohyllene er upraktisk.men buksehengrene og stang for å henge opp jeg har 2 høyder med stenger.love it

Skrevet

Husk å plassere skapene rett ifht skyvedørene. Skal dere ha tre stammer bør dere vel også ha tre dører..

Anonymous poster hash: d643f...117

Skrevet

Husk å plassere skapene rett ifht skyvedørene. Skal dere ha tre stammer bør dere vel også ha tre dører..

Anonymous poster hash: d643f...117

Ja, tenkte høre med Bauhaus om det - blir vel fort slik at man ikke får ut skuffene i midten? Er det evt bedre å ha 4 dører på to skinner? Da får man åpnet halve garderoben på begge sider og i midten...

Skrevet

Kjøp uttrekkbart skostativ om det finnes i 75 cm. UTROLIG praktisk. Jeg har det i tre skap på 100 cm og de rommer 16 par hver. Virkelig effektiv oppbevaring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...