Tussi skalblimamma <3 Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Er dere kjent med å ha smerter rundt den tiden eggløsning skal være?Har nemmelig fått det etter jeg fjernet cyster.. Lurer på om dette er et godt eller dårlig tegn.... Er jo overhode ikke bortskjemt med verken eggløsning eller regelmessig mens, men det ser ut til å være i sjakk foreløbig
klishe89 Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Jupp. Masse smerter. Kan kjenne hvilken side egget slippes fra. Er et godt tegn mente gynekologen
nordlys13 Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Har ikke PCOS, men svarer likevel For jeg kjenner også eggløsningen godt! Kjenner det mer tydelig nå når jeg er blitt mer voksen enn det jeg gjorde før (eller så er det jeg som kjenner mer etter ). Kanskje ikke direkte smerter, men kramper/ stikninger. Men kjekt å vite at gynekologen mener det er et godt tegn
Mottivert Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Jeg har psos, har også fjernet cyster/eggposer. Har hatt mensen ganske regelmessig siden op (3 månder siden) Har helt klart tydelige eggløsnings tegn Har prøvd el tester, for å følge litt med, og også for å kunne øke sjansen for å bli gravid på hjemmebane Testene har vist positivt bare en syklus, men jeg er sikker på at jeg hadde el de andre to syklusene likevel. Nyter bare at kroppen fungerer som den skal uten masse medisiner. Selv om håpet er til stede for å få det til på naturlig måte, så er jeg gla for at mensen kommer hver måned... er et godt tegn Jeg kjenner også smerter på eggstokkene, murring i underlivet, og el-slim. Puppene blir ømme rundt el. Sier som deg, er ikke akkurat vant med verken el eller mensen hver måned, så dette er nytt for meg. Liker at kroppen kan virke som den skal en stund nå
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2013 Jeg har psos, har også fjernet cyster/eggposer. Har hatt mensen ganske regelmessig siden op (3 månder siden) Har helt klart tydelige eggløsnings tegn Har prøvd el tester, for å følge litt med, og også for å kunne øke sjansen for å bli gravid på hjemmebane Testene har vist positivt bare en syklus, men jeg er sikker på at jeg hadde el de andre to syklusene likevel. Nyter bare at kroppen fungerer som den skal uten masse medisiner. Selv om håpet er til stede for å få det til på naturlig måte, så er jeg gla for at mensen kommer hver måned... er et godt tegn Jeg kjenner også smerter på eggstokkene, murring i underlivet, og el-slim. Puppene blir ømme rundt el. Sier som deg, er ikke akkurat vant med verken el eller mensen hver måned, så dette er nytt for meg. Liker at kroppen kan virke som den skal en stund nå Jeg får også veldig ømme pupper og masse murring ja! Holder egentlig på til mensen kommer.. Men hei og hå, hvis dette er normalt er jeg lykkelig bare for det!!
Mottivert Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Jepp, puppene mine er også ømme til mensen, eller litt utti mensen. Tror da dette er normale el tegn, hihi... det jeg har lest meg til ialle fall. Som sagt, dette er nytt for meg, så man vet jo ikke hvordan det skal være. Helt eni med deg, lykkelig for at kroppen fungerer, og for at el kommer hver måned Når hadde du op? Skal du ha nytt forsøk etter hvert? Jeg skal ringe st.olavs når de åpner igjen etter ferien, så er spent på hva som skjer videre. Om det blir rett på nytt forsøk, eller om det blir flere måneder med hjemme prøving Å kansje jeg for første gang får forsøk i egen syklus Har alltid fått tab. for å starte mensen, og så begynt på sprøytene. Hadde du hatt forsøk før op?
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2013 Jepp, puppene mine er også ømme til mensen, eller litt utti mensen. Tror da dette er normale el tegn, hihi... det jeg har lest meg til ialle fall. Som sagt, dette er nytt for meg, så man vet jo ikke hvordan det skal være. Helt eni med deg, lykkelig for at kroppen fungerer, og for at el kommer hver måned Når hadde du op? Skal du ha nytt forsøk etter hvert? Jeg skal ringe st.olavs når de åpner igjen etter ferien, så er spent på hva som skjer videre. Om det blir rett på nytt forsøk, eller om det blir flere måneder med hjemme prøving Å kansje jeg for første gang får forsøk i egen syklus Har alltid fått tab. for å starte mensen, og så begynt på sprøytene. Hadde du hatt forsøk før op? Jeg hadde operasjon 4. juni. Skal vel ha nytt forsøk etter hvert ja, men det blir ikke enda. Vi har vel et lite håp om at det skal skje naturens gang, selvom vi ikke helt tror på det. Haha! Vi har hatt to uttak med fem innsett. Ble gravid på siste innsett, men mistet.... I og med at neste uttak blir det siste vi får dekket, vil jeg vente så lenge som mulig egentlig. Alltid primolut her også, for å ha noen sjanser i det hele tatt! Hehe.. Hva med deg da, har du hatt noen forsøk?
Mottivert Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Så trist å høre at du mistet da Man kan jammen få seg noen nedturer i disse rundene. Vi har hatt 2 uttak og et innsett. Har fått ut bare 4 egg, så 3 egg... Det virker som de har slitt med å finne riktig dose på medisinene hos meg, for de har ikke vært fornøyd med at jeg har hatt så få egg. Det har ikke jeg heller selvsagt, vært litt oppgitt for at det har blitt så få egg. Det er jo positivt hos deg da Siden du har hatt 5 innsett på 2 uttak. Hva var grunnen til at du fikk op? Til meg var det for at de tryggere skulle kunne øke dosene mine. De sa det kunne være fare for overstimulering, og blodpropp om de økte mye uten å ta op. først. Måtte ned noen kg først også. Det gikk fort, og har fått fine rutiner på trening og kosten Det øker jo også sjansen for at det skal kunne skje på naturlig vis Vi også håper, men tror ikke det vil skje... ble litt sjokka da legen sa at vi skulle bare dra hjem å prøve, for sjansen var mer til stede nå etter op. Ble litt sånn, hjelp, skal vi gjøre dette selv nå... Hehehe, så teit, men ikke så rart heller, alt blir jo styrt av klinikken. Forstår deg kjempe godt med tanke på at dette er det siste ofentlige forsøke deres. Blir stresst av å tenke på det selv om vi har to igjen. Blir som om man vil spare på dem på en måte. Regner med vi blir å starte opp ganske snart.Kommer jo an på om det er noe ventetid på St.Olavs. Skal ringe dem neste uke, da åpner de igjen etter ferien. Kjenner jeg er spent, håper op har en positiv virning, og at det blir flere egg ut neste gang. Mest av alt håper jeg selvsagt at vi klarer å bli gravid på egen hånd, både du og jeg Gjør du/dere noe spesielt for å øke sjansen nå i pp hjemme? Jeg trener regelmessig, spiser vitaminer og spiser ofte og lite og variert. Det gjør egentlig min kjære også Håper det klaffer for oss begge
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. juli 2013 Hehe, jeg tror vi er ganske like gitt! Akkurat samme grunn for operasjon her og.. Pluss at jeg har gått ned noen kg Vi gjør nok ingen verdens ting noen av oss for å øke sjansene her hjemme.... Prøver jo å spise normalt, og mosjonere, og sist men ikke minst sengekos annenhver kveld nesten hele syklusen Det skal nok klaffe! EN VAKKER DAG
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. juli 2013 ... Jeg ble forresten overstimulert på siste uttak også, så det er vel og en grunn til operasjonen! Slik at jeg slipper å bli det igjen altså.
Mottivert Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Hehe, vi er vist ganske like ja, så gøy at det er så likt Sengekosen er selvsagt viktig, har hatt en forelsket sommer til nå Viktig at det ikke føles som en plikt likksom. Hvordan er det å bli overstimulert? Det er i alle fall et sundhetstegn at mensen kommer hver måned, så får vi virkelig håpe det skjer et lite mirakel både her og der Føler meg like spent hver måned om den kommer eller ikke. Er jo så vant med at den kan forsvinne i lang periode.
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 23. juli 2013 Hehe, ja det var som om jeg skulle skrevet det selv Hvordan det er å bli overstimulert? Hmm, husker jeg det da? Haha. Jeg var ikke så kritisk overstimulert da, men hadde litt vondt og var veldig oppblåst mener jeg? Fikk i allefall ikke sette inn egg med en gang. Måtte vente en mnd ca. Ja denne mensen ja... Jeg må jo såklart klusje det til med primolut da jeg reiser til syden snart. Men det skal normalt sett ikke ha noe å si da, så satser på at det går bra Hvor gammel er du forresten?
Mottivert Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Uff, glad jeg slapp å bli overstimulert. Kan ikke være noe særlig altså. Satser på at det ikker har noe å si, at du tar deg en sydentur og primolut Har toren for at kropene våre vil fungere mange måneder fremover nå Vi må jo håpe på at op har en positiv virkning på oss Er spent på hva de sier på klinikken ang nytt forsøk nå Hvor lenge tenker dere å vente? Det hadde vært så gøy å klare det på hjemmebane Jeg fylte 30 for ikke så lenge siden, enn du då? Hvor gammel er du?
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2013 Jeg håper virkelig at operasjonen gjorde susen altså! Frister så liiite med uttak igjen. Jeg gruer meg så sinnsykt i forkant. Rett og slett hater det! Men hva gjør vi ikke for å få vårt lille mirakel...?? Vi vet ikke helt hvor lenge vi tenker å vente. Kommer litt an på hvor utålmodig vi blir. Men vi har begynt å tenke litt andre baner. Jeg tenker kanskje å gjøre ferdig utdanning, flytte, reise osv. Større sjanse for at ting plutselig skjer da Vi er jo bare 24 og 27, så jeg er jo "ung" enda......... ENDA... Tiden går uhyre fort! Jeg startet jo utdredning da jeg var 19 og startet også på pergotime i den tiden.. Skjønner ikke hvor årene har blitt av jeg!
Mottivert Skrevet 24. juli 2013 #15 Skrevet 24. juli 2013 Hehe, ja det er akkurat det, hvor lenge klarer man å vente Er ikke særlig tålmodig selv Kjempe bra at du ble utredet så tidlig da Vi begynte utredningen for rundt 4 år siden. Har hatt en spennende karier med mye ansvar og utfordringer, så barn har kommet litt i andre rekke i de årene. Så fant jeg ikke drømme prinsen før 5 år siden heller Hihihi Gikk på p.piller siden jeg var 18, så da var jo syklusen stabil. Selv om den ikke var det i årene før jeg begynte på pillen så tenkte jeg aldri tanke på at noe var "galt". Altså at jeg hadde PCOS. Har egentlig få og lite symptomer på PCOS, uten om at mensen uteblir da. Hvordan fant du ut at du hadde det? Enig med deg at tiden går utrolig fort, ble litt svett da jeg fylte 30 og enda ikke hadde lykkes. Men det er da bare et tall. Føler meg like ung som for 5-6 år siden likevell Det er da det viktigste, hvordan man føler seg. Men hadde vi fått bestemt, så hadde vi ikke vært bare oss to enda Men det blir en vakker dag Er jo hedig sånn sett at vi har PCOS, da kommer ikke overgangsalderen så tidlig, og vi har masse egg Legen på St.Olavs sa til min kjære at han kom til å ha en ung dame lææænge (altså vi holder oss lenge vi PCOSere) Hihihihi Det er da noe positivt med det Høres kjempe lurt og spennende ut at dere tenker å leve litt, og oppleve nye ting Det er lurt å få dette litt på avstand, da har jeg også troen for at det bare pluttselig skjer Heldigvis har vi også mye vi holder på med. Jeg skal begynne på en etterutdanning i høst, vi holder på å renovere et gammelt hus, vi skal ha til ferie hus Så mye spennende,og man klarer å koble ut litt Det tror jeg er viktig.
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #16 Skrevet 24. juli 2013 Jeg fant ut av det da jeg tro til lege for å sjekke hvorfor jeg aaaldri ble gravid! Stusset jo såklart på hvorfor mensen var så pøblete også da Var bare en liten kikk på GU det, så var det avgjort: PCOS med mange små cyster. Hva med deg, hvordan fant du det ut? Hurra for et langt og ungt liv! Hehe;) Er du overvektig da? Jeg vet ikke helt bmi'n min akkurat. Men har jo gått ned fra 86 til 72 kg, så jeg er vel ikke kjempe overvektig da, men alt for mye til overs.........
Mottivert Skrevet 24. juli 2013 #17 Skrevet 24. juli 2013 Samme her, var på GU, og der så de det med en gang Stusset på hvor det ble av mensen etter at jeg sluttet på p.pillen. Jeg har aldri slitt med vekten, og hatt bra forbrenning. Kunne egentli spise hva jeg ville. Har hatt et yrke med mye løping, stress og fysisk aktivitet. Gratis trening der da. Men så ble jeg utbrent, og skal studere nå. Da jeg gikk sykemeldt kom kg snikene sakte men sikkert, og de var ikke like lett som før å bli kvitt. Var pluttselig over bmi, og ikke særlig fornøyd. Tok for alvor tak i dette da jeg fikk beskjed om oprasjon. Da kom jeg inn i en fin rutine med både trening og spising. Den holder jeg enda Da har vi gått ned ca like mange kg Vi er flinke Bra jobba må jeg si :) Fikk beskjed om at jeg var PCOS overvektig, men ikke overvektig direkte. Det er vel det at de ønsker at vi skal ha passe bmi og grei fysisk form med tanke på både ivf og en graviditet. Det er jo en god motivasjon da, at vi får en baby til slutt, etter alt dette streve. Har sjekket bmien min på sånn bmi kalkulator, og der ser det bra ut Tenker at det viktigste er at man er fornøyd og frisk og rask ellers. Hva gjorde du for å gå ned da? Jeg la om kosten en del, og trener som jeg har nevnt. Det som er vanskelig er jo å holde vekten der den skal være synes jeg. Har lest masse om PCOS og det er jo bare de siste par årene at jeg har slitt med vekten, så det er sikkert stor forskjell på symptomene fra person til person. Har heldigvis ikke så mange andre symptomer enn tullete syklus Syns det er helt greit at vi holder oss unge å pene i mange år, vi PCOSere Hihihi
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #18 Skrevet 24. juli 2013 Jeg gikk på lavkarbo da jeg raste ned i vekt. i Tillegg til (alt for mye) trening. Opp til 3 ganger hver dag. Ble litt for mye gitt. Så etter 14 dager i syden, var alt av motivasjon borte. Siden da har jeg blitt MYE slappere i fisken, men holder meg stort sett på 72. Gikk opp til 78 etter aborten da jeg har en tendens til å trøstespise, men det løp jeg bort igjen etter hvert Har store planer om å sette i gang løpinga igjen for alvor etter sydenturen nå, men skal holde meg til 3 ganger i UKA, bare for å holde formen Og kanskje litt lett lavkarbo. Sliter du ikke med menssmerter når den først kommer da? Det gjør i allefall jeg! Mannen synes til tider skikkelig synd i meg da jeg somregel ligger i fosterstilling i senga, musestille med min "jeg har vondt"-pustemetode Sutrer litt i mellom da, men det må jo være lov.Et yrke med løping høres forresten luxus ut...
Mottivert Skrevet 24. juli 2013 #19 Skrevet 24. juli 2013 Oj, 3 ganger om dagen. Det var heftig ja Vi dro også til syden rett etter jeg hadde startet treningen. La på meg i syden, og gikk en god stund før motivasjonen var tilbake ja Jeg prøver å ligge på 3-4 ganger i uken med treningen. Trener litt styrke, men løper mest jeg også Leste at lavkarbo var bra for de med PCOS. Jeg har ikke fulgt full lavkarbo, men kuttet ut en del matvarer med mye karbo, og spiser grove varianter av det meste, fullkorn å sånt Har ikke laget meg en "ikke lov å spise liste" fordi da tror jeg at jeg kommer til å "sprekke" oftere Spiser heller mindre mengde, og oftere i døgnet Det har funket for meg Men jeg har lest at mange med PCOS har klart å få regelmessing mensen, og blitt gravid etter at de har lagt om til lavkarbo Ikke noe rart at du la på deg etter at du mistet, uff Da er det lov å trøstespise, og alt annet man vil... Hehe, ikke mer luxuriøst enn resurantbransjen Er utdannet servitør, men har vært med på oppstarten på 2 resturanger og 1 bar. Det var myyye jobbing. Har opplevd mye, og klatret i gradene i løpet av de årene jeg har jobbet i bransjen. Det er jo en bransje med høyt tempo å mye "løping" Er nok derfor jeg har klart å holde vekten i åren jeg jobbet slik Hihi Jo, mensensmertene er jo helt grusomme... Kan våkne mitt på natten, får ikke sove, må opp å gå pga. "krampene" Eller bare ligger på sofan å sutrer. Det er absolutt lov å sutre... Hihihi, jeg har vondt - pustemetoden, hørtes intresang ut Man må jo bare finne en stilling som funker, og gjør det litt bedre en stund. Flax at vi ikke har det hver måned Men jeg mener det ikke har vært like ille siden op. Det er vondt, men ikke like intens på en måte Nyyyt sydenturen, koble av og kos deg Det er ferie Treningen starter du når du kommer hjem Ingen stress Nå vet du jo at du klarer det uansett :) Som jeg sa i sted Vi er flinke
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #20 Skrevet 24. juli 2013 Du er skjønn :-) Gleder meg til å høre hba st.olavs har til planer for deg etter ferien :-)
Mottivert Skrevet 25. juli 2013 #21 Skrevet 25. juli 2013 Er kjempe spent selv Skal holde deg oppdatert Kos deg masse i syden Slapp masse av
Mottivert Skrevet 12. august 2013 #22 Skrevet 12. august 2013 Hei Tussi vilblimamma Håper ferien var/er super duper Ville bare fortelle at det blir nytt forsøk på meg i november De hadde plass til meg i oktober, men da skal vi på ferie. Men tiden går nokk kjempe fort tror jeg. Da er det bare å holde treningen og et sundt kosthold ved like, og håpe at gullegget sitter i november. Hvis vi ikke får et mirakel på hjemmebane før det, er alltid et håp om det
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 13. august 2013 Forfatter #23 Skrevet 13. august 2013 Hei på deg Ferien var toppers! Drinker, sol og avslapping. Og jaggu ble jeg brun også Ooh, så spennende! Det går nok helt sikkert fort fram til november, det skal jeg love deg. Kanskje skjer ting av seg selv i ventetiden ja. Det er jo like spennende det også. Iallefall når vi vet at det har skjedd mirakler hos mange, så hvorfor skulle det ikke skje oss?
Mottivert Skrevet 15. august 2013 #24 Skrevet 15. august 2013 Kjempe bra at du har hatt en super ferie Jeg tror også tide til november kommer til å gå kjempe fort Håper virkelig at vi også kan få oppleve et mirakel i ventetiden Bare det å vite at sjansen er der er jo ganske spennende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå