Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan vel egentlig ikke si jeg har hatt store dilla hverken dette svangerskapet eller forige svangerskap.. Men nå drikker jeg altså ganske mye cola..og det er noe jeg bare "mååå" ha.. Har vært gla i brus før jeg ble gravid også altså, men klart å begrense meg. Men det jeg lurer på, både med tanke på koffein og sukker, hvor "farlig" er egentlig cola for babyen? Og jaaa jeg vet at det er usunt og alt det, men akkurat hva gjør det/kan det gjøre med babyen i magen? Er 35+2 :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144065656-dilla-p%C3%A5-cola/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge lege og jm skal du ikke overstige 1 l om dagen.. Eg og har dessverre hatt veldig dilla på cola dette svangerskapet.. Men prøver å holde meg til et par glass og gjerne ikke hver dag! Eg har dessverre dilla på smågodt og, så må bare prøve å begrense meg.. Dette spiste eg nå MYE mer av i første svangerskap og babyen var helt vanlig str og helt frisk! Tror gjerne det er verre med at en kanskje legger mer på seg , noe eg har i begge svangerskapene men var borte ganske fort etter fødsel etter første hvertfall :) så satser på eg e like heldig denne gang ;)

Faren er vel at man kan få såkalte sukkerbabyer, altså store babyer, men jeg tror ikke en boks om dagen har så mye å si. 

Jeg drikker mye brus selv, enten cola eller cola zero... Og spiser mye sukker, så jeg må si jeg er litt bekymret. 

*må skjerpe meg* 

Tror det ikke har så store konsekvenser for ungen i magen om du drikker en boks om dagen :) Drakk du like mye på forrige svangerskapet? Hvordan var vekta på den ungen da? Som flere skriver lenger opp, så er det jo faren ved det er å få såkalte "sukkerbabyer", men det skjer jo ikke med alle. Jeg har ei venninne som drakk MYE cola på begge svangerskapet hennes, hun fikk skikkelig dilla på det, og da mener jeg MYE, men begge ungene hadde helt normalt vekt, henholdvis 3675 og 3690 gr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...