Gå til innhold

Ømme bryster.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde skikkelig ømme bryster første gangen. Jeg ventet da jente. Andre gangen merket jeg ikke noe til det i det hele tatt, og fikk gutt. Denne gangen var det en av de første tingene jeg merket, og magefølelsen sier igjen jente. Nå vet jeg ikke hvilke kjønn du har. Men min erfaring sier at jenter gir ømme bryster.

Men jeg har lest et sted at det kan ha noe med tidligere melkeproduksjon å gjøre også. Ammet du lenge siet, hadde du mye melk, så kunne du visst få ømme bryster i neste svangerskap.

Gjest Østfold-80

I mitt første svangerskap hadde jeg skikkelig ømme bryster,fikk da jente.:) Nå kjenner jeg det bare så vidt på kvelden. Jeg ammet ikke lenger enn 3 mnd med henne fordi jeg hadde ikke nok melk da til at hun ble fornøyd. Hun var også prematur,så jeg slet med å få igang ammingen.

Hadde ømme bryster sist svangerskap (jente) og ammet da i 13 mnd. Denne gangen er brystene enda mer ømme, og jeg har begynt å få melk allerede! I de to forrige svangerskapene har det vært nødvendig med ammeinnlegg fra rundt uke 20. Med denne utviklingen er jeg redd melken dukker opp enda tidligere! I første svangerskap (gutt) var ikke brystene spesielt ømme... 

Annonse

Hadde litt ømme bryster rundt eggløsning jeg, men bortsett fra det så har jeg ikke merket noe i det hele tatt. Nå har jeg nesten ikke hatt noen andre symptomer heller, var kun litt kvalm om morgen men det har gått over nå. Eneste jeg merker nå er at jeg er ufattelig trøtt, sover 11 timer om natten og gjerne 2 timer om dagen :)

Mine var skikkelig ømme forrige svangerskap, fikk en gutt.

Denne gangen ammet jeg frem til jeg ble gravid og kjenner ingenting. jormord sier at brystene og vevet allerede er stort og utvidet etter ammingen at jeg neppe vil få vondt. Har kun følelsen av at det er "noe" med brystene, og så stikker det av og til.

Jeg har også veldig ømme bryster. Har hatt det i litt over 2 uker, og testet positiv på mandag. Jeg har ingen symptomer enda utover det, utenom noen vonde "stikk" i lysken innimellom. Jeg har 2 gutter fra før av, og der kom kvalmen veldig fort. Jeg hadde ekstremkvalme i forrige svangerskap. Kan ikke huske at jeg hadde ømme bryster så tidlig med guttene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...