Gå til innhold

Får man opplyst kjønnet på ultralyd fra og med svangerskapsuke 12?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eller "må" man vente til den ordinære i uke ca 18?

*nyskjerrigper* :P

Anonymous poster hash: a194d...314

Tror det varierer litt om de klarer å se kjønnet så tidlig, og det er vel heller ikke så sikkert tror jeg.

Hvis du går privat så forteller de deg, om de kan se det, hvilket kjønn du får :) jeg fikk beskjed i uke 12 om at det var jente med 90-95% sannsynlighet.

Ellers har de i det offentlige ikke lov, faktisk, til å si noe om kjønn før første ordinære ultralyd rundt uke 17.

Gjest usababy

Vi skal til privat ultralyd neste torsdag, da er jeg i uke 14. Her vil vi få vite kjønn dersom mulig.

Bestill privat ultralyd så kan du be om å få vite kjønn, tror ikke de offentlige har lov å si noe før "vanlig" ul rundt uke 18.

Annonse

Jeg fikk beskjed under UL på sykehuset uke 13+3 at det trolig var en gutt, og ei venninne av meg fikk beskjed om at det trolig var jente lenge før OUL på samme sykehus.... så jeg tviler veldig på ay det er noe forbud etter 12 uker

Oiiii! 'Alle' rundt meg har fortalt meg at kjønnet vil de ikke si noe om før OUL pga selektiv abort pga evt 'feil' kjønn. Men da får man tydeligvis vite dette fra rundt uke 12 da :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...