FrøkenSpent Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Kan ingenting om denne nye tilstanden jeg nå er i, og lurer veldig på om det er spesielle ting jeg må vite om? Tar en folat-tablett om dagen, noe annet som er viktig?
MetteSK Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 kos deg (og så kan du jo lese om ja og nei mat for gravide da)
kaksy Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Synes å huske en skulle holde seg unna trampoliner. Og de har en rekke helseråd på matportalen.no
kaksy Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Og du må huske å si ifra at du er gravid ved div undersøkelser, især med røntgen hos tannlegen. Husker at det var en del karuseller og div sånne ting en ikke får lov til å ta som gravid på fornøyelsesparker. Helt sist i svangerskapet er det og restriksjoner for flyving, at en må ha med legeerklæring tror jeg? Hvis du er langt på vei er det ikke så lurt å fly så ikke planegg tur da. Gratulerer med svangerskap!
FrkBomst&Frø Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 jeg har fått beskjed fra legen om ikke å bruke slike bedøvelses-geleer av type ibux o.l. Gjelder spesielt i begynnelsen av svangerskapet. Eneste smertestillende tillatt var visst paracet. Ellers finnes det nok en hel haug fra legemiddelindustrien vi ikke skal ha i oss, så les pakningsvedlegget på alt fra nesespray til ibux-gel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå