Gå til innhold

Fødsel i seteleie:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eldstejenta vår ble født i seteleie. Vi visste ikke om det før fødselen var i gang, og i ettertid var jeg igrunnen glad for det, for jeg hadde veldig fødselsangst. Jeg fødte med epidural, og hadde veldig god oppfølging underveis. Da jenta ble født var det både lege, jordmor, barnelege og assistent til stede. Opplevde det som utelukkende positivt at det var så mange der, og følte meg godt ivaretatt. Fødselen forløp helt udramatisk.

Summa summarum var det en fin opplevelse, og hvis noen sier noe a la "huff, fødte du i seteleie", så kjenner jeg meg ikke igjen i det - jeg har foreløpig ikke erfaring med annen type fødsel, og syntes det gikk helt greit.

Nå melder nestemann sin ankomst innen få dager - i hodeleie - og det er nesten slik at det er mer skremmende for meg, fordi det er en ukjent opplevelse...

Det verste med seteleie er imidlertid at det er litt mer risiko for bl.a evt. Hofteproblemer for barnet. Det gikk fint med jenta vår, men det var en del ekstra kontroller og usikkerhet. En bør kanskje også være litt obs på mulige nakkeproblemer - KISS o.l., og evt. behov for behandling hos fysio-/manuellterapeut.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 2b70a...ca3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...