Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på føden i går kveld da jeg mistenkte at vannet mitt delvis går. Fikk bekreftet dette med strips av jordmor. Skal på kontroll igjen nå med blodprøver og registrering av baby. Ingen rier enda, men fikk beskjed om at hvis ikke noe skjer innen i morgen blir jeg satt i gang. Noen som har vært borti dette? Er 39+2 i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144065423-vannavgangskontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hendte med meg med nummer 2. Fikk aldri rier og ble satt igang med ballongkateter og syntocynon-drypp to dager etter. Fikk ikke noen infeksjon, noe som er en risiko ved langvarig vannavgang. Hadde en veldig fin fødsel som var unnagjort på tre timer. Masse lykke til!

Endret av Lykke X 4

Var på føden i går kveld da jeg mistenkte at vannet mitt delvis går. Fikk bekreftet dette med strips av jordmor. Skal på kontroll igjen nå med blodprøver og registrering av baby. Ingen rier enda, men fikk beskjed om at hvis ikke noe skjer innen i morgen blir jeg satt i gang. Noen som har vært borti dette? Er 39+2 i dag.

Hadde det slik med førstemann. Ble satt i gang kl 9 en morgen, to runder med piller i skjeden. Skjedde ingenting før litt over 17. Da satte det i gang og gikk som et tog til han var ute 4 timer etter.

Det går fint:) masse lykke til!!

Vannet gikk med vår sønn, men riene kom aldri igang. Ble satt i gang 3 dager etter vannavgang, og etter 28 timer med harde rier kom han ut med hjelp av vakum. Han måtte få antibiotika direkte etter fødsel pga infeksjonsrisk. Håper virkelig ikke nr 2 blir en liknende opplevelse. 

Håper du får en mye bedre fødsel! Lykke til!

Vannet gikk med et smell med nr 1. denne gangen kjente jeg at det rant en dæsj når jeg satt på do og når jeg bevegde meg. Er spent på hva som skjer på kontroll nå. Håper det kommer i gang av seg selv snart. Har hatt maserier i 3 uker, og da jeg satt på registrering i går trodde jordmor det var rier.

Annonse

Begynte å lekke vann en kveld. Var veldig usikker men dro inn for sjekk neste morgen. Positiv på strips. Ble innlagt samme kveld og skulle bli satt igang neste dag. Null moden. Ble satt modningspiller i 2 dager. Lite effekt. 1 dag pause. Ny pille neste dag. Gele neste dag der igjen. Dag 5 var jeg da litt moden og kanskje 1 cm åpning. Tok resten av vannet. Og etter 1 time satt på drypp. Ett helvette frem til epidural i 17 tiden. Var da 4 cm. Epidural er himmelen foresten! :) kl 8 bare 5 cm og stoppet opp. Kl 22.01 var hun ute med ks.

Fødselen var ett helvette synes jeg. Ks var en drøm ; p hehe.. drypp rier er ikke gøøøy.. null pause; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...