Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Tenkte prøve å lage litt pålegg selv. Men hva kan man lage ? Og går det an å skjære opp stekt kyllingfilet med en skjæremaskin? Eller blir det ikke fine skiver ? Anonymous poster hash: 13e43...a45
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Jeg lager mest syltetøy, salater, omelett ol. Oppskåret kjøtt, som stek ol er jo også enkelt å lage. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å skjære opp kyllingfilet med maskin, men jeg vet at vår er noe herk å få ren etterpå, derfor brukes den ikke til kjøttmat. Jeg nekter å bruke en time på å skru den fra hverandre, vaske og skru den sammen igjen. Jeg har foresten kokt gomme, laget leverpostei og sylte også. Det er morsomt og smaker godt, men det er gjerne billigere å kjøpe det ferdig. Anonymous poster hash: f8933...464
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Hummus! :-) Endret 18. juli 2013 av Elefanten Skrukkeskinn
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 Tenkte prøve å lage litt pålegg selv. Men hva kan man lage ? Og går det an å skjære opp stekt kyllingfilet med en skjæremaskin? Eller blir det ikke fine skiver ? Anonymous poster hash: 13e43...a45 Det går helt fint. Alle typer kjøttstykker kan skjæres opp til pålegg med maskin, mener jeg. Ellers har du jo søte pålegg som syltetøy og sjokoladepålegg, blir jo sunnere da du kan kontrollere innhold av sukker og bær og slikt selv. Syltede agurker og rødbeter. Hjemmelaget cottage cheese. Hjemmelaget påleggsalater (rekesalat, eggesalat, italiensk salat osv) Anonymous poster hash: ab169...ba1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Jeg lager mest syltetøy, salater, omelett ol. Oppskåret kjøtt, som stek ol er jo også enkelt å lage. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å skjære opp kyllingfilet med maskin, men jeg vet at vår er noe herk å få ren etterpå, derfor brukes den ikke til kjøttmat. Jeg nekter å bruke en time på å skru den fra hverandre, vaske og skru den sammen igjen. Jeg har foresten kokt gomme, laget leverpostei og sylte også. Det er morsomt og smaker godt, men det er gjerne billigere å kjøpe det ferdig. Anonymous poster hash: f8933...464 Åhhh, gomme er notert takk for mange tips usikker på hvordan jeg rengjør maskina, den er ny. Men skal ha det i bakhodet Anonymous poster hash: 13e43...a45
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Prim. Marmelade. Kanskje det går an å lage sin egen makrell i tomat? Hjemmelagede fiskekaker (eller fiskepudding) er kjempegodt som pålegg, sammen med litt rødbeter og evt majones/remulade for dersom liker det. Tunfisksalat. Anonymous poster hash: ab169...ba1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Og selvsagt hjemmelaget smør, majones og remulade. Anonymous poster hash: ab169...ba1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Kan noen fortelle meg hva gomme er? Anonymous poster hash: 6285d...8da
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 Pleier sy lammerull selv til jul. Fantastisk godt! Man kan også lage ulike salater. F eks skagenrøre, rekesalat osv. Anonymous poster hash: 142fe...68e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Kan noen fortelle meg hva gomme er? Anonymous poster hash: 6285d...8da Hehe, ser ut som grøt. Prøv å google, så får du se Anonymous poster hash: 13e43...a45
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #12 Skrevet 18. juli 2013 Tunfisksalat Tunfisk, majones, hakket løk, salt og pepper. Veldig godt på skiva. Anonymous poster hash: 89a1f...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå