Gå til innhold

Noen med peiling på progesteron-tilskudd?

999

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått respept på progesteron-tilskudd fra privat gynekolog (lutinus) med instrukser om å ta en hver dag fra eggløsning, deretter 2 per dag fra eventuell påvist graviditet.

Vi hadde ikke planer om å prøve igjen ennå (derfor tok jeg ikke fra eggløsning), men viser seg plutselig at jeg har blitt gravid allikevel.

Har prøvd å ringe gynekologen i dag, men hun er selvfølgelig på ferie til 5. aug, derfor håper jeg noen som har litt erfaring med dette kan svare meg.

Ville dere da begynt rett på 2 om dagen? (eller 1 om dagen en stund først så kroppen venner seg til det/se om man får noen kjipe bivirkninger/ikke tåler det e.l.?)

Fikk dere noen bivirkninger?

Står ikke noe om dette verken i brevet fra legen eller i pakningsvedlegget, men tar man da to samtidig, eller f.eks en om kveld og en om morgenen?

Hvor lenge gikk dere på dette (regner med gyn er tilbake fra ferie lenge før det er på tide å slutte, men er bare nysgjerrig), til ca uke 12?

Fortsetter under...

Hadde begynt rett på to om dagen, viktigst å få opp nivået i begynnelsen. Jeg har gått på Lutinus til uke ti i mine svangerskap. Aldri hatt noen bivirkninger bortsett fra litt ømhet/hovenhet i underlivet, som like gjerne kan være grunnet graviditeten i seg selv.

Anonymous poster hash: db4b4...e6e

Annonse

Tusen takk til alle som har svart!

Jeg har tatt en om morgenen og en om ettermiddag/kveld. Tok bare 1 første dagen, deretter har jeg tatt 2 per dag. Fosteret stoppet utviklingen i uke 9 begge de andre gangene, som regner med det ikke gjorde noe at jeg ikke fikk tatt helt fra el. Må jo tydeligvis produsere nok selv til at egget fester seg i hvert fall, har blitt kjapt gravid alle gangene. Får bare krysse fingrene og håpe de neste ukene går fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...