Gå til innhold

Dere med nyfødte babyer. Hvordan får dere tid til å dusje når dere er alene?

Anbefalte innlegg

Mammahjertet mitt får meg bare ikke til å la gutten min ligge å gråte. Er bortskjemt med å ha pappaen hjemme stortsett. Så alltid han som tar han når jeg skal dusje osv. Men,de få gangene han ikke er hjemme,synes jeg det er ubehagelig å legge han i fra meg når han gråter. Han er bare 1 mnd. Så uvant for meg å gjøre de tingene alene. Går seg nok til. Men,ville bare høre hvordan dere her inne gjør det. Er vel 2 ganger jeg har vært alene med han. Så veldig nytt for meg.Hi

Anonymous poster hash: 4a747...100

Fortsetter under...

Herregud da. Sitter jo ikke bare hjemme selv om man er i perm. Å trenger jo ikke å se ut som en dass selv om man har baby. Liker å føle meg vel. Å setter ikke det foran babyen. Derfor jeg spør dere her inne. Hadde jeg satt meg selv foran babyen. Hadde jeg jo latt han gråte mens jeg sminket meg. Noe jeg ikke gjør. Og for meg spiller det ingen rolle hva andre synes. Mannen liker meg for den jeg er. Men,jeg vil føle meg vel.

Folk svarar ikkje for å angripe deg, dei foreslår ganske enkelt å unngå heile problemstillinga. Om sminke er så viktig for ditt velvære er det ikkje verre enn å oversjå råda du får. Men når du går ut, sjå på dei som trillar rundt barnevogner. Eg trur du vil sjå at dei fleste har minimalt med sminke eller ikkje sminke i det heile tatt, utan at dei ser ut som dassar av den grunn..

Ganske fornærmende å mene at de som ikke sminker seg automatisk ser ut som en dass.

Om ein har lett for å bli fornærma, så ;) Eg har ikkje hatt på sminke sida fredag, men føler meg ikkje truffe. Eg ser på det HI skriv som eit uttrykk for hennar usikkerhet og ikkje eit angrep på oss som har svart..

Herregud da. Sitter jo ikke bare hjemme selv om man er i perm. Å trenger jo ikke å se ut som en dass selv om man har baby. Liker å føle meg vel. Å setter ikke det foran babyen. Derfor jeg spør dere her inne. Hadde jeg satt meg selv foran babyen. Hadde jeg jo latt han gråte mens jeg sminket meg. Noe jeg ikke gjør. Og for meg spiller det ingen rolle hva andre synes. Mannen liker meg for den jeg er. Men,jeg vil føle meg vel.

Folk svarar ikkje for å angripe deg, dei foreslår ganske enkelt å unngå heile problemstillinga. Om sminke er så viktig for ditt velvære er det ikkje verre enn å oversjå råda du får. Men når du går ut, sjå på dei som trillar rundt barnevogner. Eg trur du vil sjå at dei fleste har minimalt med sminke eller ikkje sminke i det heile tatt, utan at dei ser ut som dassar av den grunn..

Ganske fornærmende å mene at de som ikke sminker seg automatisk ser ut som en dass.

Jeg føler meg som det. Bryr meg ikke om hva andre mener om det. Tar meg 5-10 min å sminke meg,og 5-10 min og dusje. Synes det er lenge å la gutten min være "alene".

Jeg føler meg som det. Bryr meg ikke om hva andre mener om det. Tar meg 5-10 min å sminke meg,og 5-10 min og dusje. Synes det er lenge å la gutten min være "alene".

Går det an å dele det opp? 5 min i dusjen, så kosestund før du sminkar deg i 5 min etterpå?
Gjest meg&mini

Er det så viktig da?

Noen liker å ha på seg litt sminke. Andre går uten.

Jeg legger forresten godt merke til de som har sminket seg og ikke av de ser på trilletur.

Det tar ca 10 sekunder å ta på litt mascara og den "luksusen" har de fleste tid til, dersom de ønsker. Jeg lurer på hvor mye sminke folk da bruker og hvor lang tid. Hvis jeg skal sminke meg for å føle meg fin bruker jeg under 5 min.

Jeg har aldri forstått helt hvorfor man ikke kan ta vare på seg selv selvom man har blitt mamma. Et av de typiske "du vet du er småbarnsmor"- svarene er at man går sjeldent med klær som ikke har flekker på seg.

Det er nesten en tabu at man har lyst til å se fin ut selvom man har baby.

Vil understreke at jeg bryr meg ikke om folk sminker seg eller ikke. Folk får gjøre som dem vil. Så lenge denne tiden ikke går utover babyen, så ser jeg ikke problemet:)

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg har vært mye alene denne første måneden, og har også vilter treåring (snart) hjemme. Jeg dusjer sammen med treåringen og har babyen på stellematte på gulvet i mens. Noen ganger protesterer hun med det samme, men blir opptatt av lyden av dusjen o.l. og noen ganger ligger hun naken hvis det er varmt, det virker som hun koser seg veldig da :)

Annonse

Kansje jeg ble litt fornærmet?At det å velge å sminke seg,vil for noen si at jeg setter meg selv foran barnet? Har aldri sett på det på den måten. Men,som sagt. Har vært bortskjemt med at det er noe jeg har god tid til å gjøre stortsett hver dag,pga at pappaen er hjemme. Men,de gangene han ikke har vært hjemme så har jeg ikke fått gjort noe. Hadde jeg vært alene hjemme hele tiden. Er det mulig jeg hadde måtte droppet sminken. Jeg bare spør jeg. For meg var det bare spørsmål om hvordan dere gjorde det. Slik at jeg kunne få noe tips til å roe gutten min når han liggrr alene. Slik at jeg f,eks kan gå i dusjen uten dårlig samvittighet.Takk for gode råd iallefall:)

Har du mulighet å legge han på gulvet mens du dusjer? Pleide å legge mine nakne på stellematte/håndklær på gulvet når de var våkne.

Anonymous poster hash: 6266e...35e

Min lå også naken på badegulvet når jeg dusjet og stelte meg,hun elsket det :)

Jeg satt jenta mi i babybjørn vippestolen på badet, slik at hun sa meg mens jeg dusja. Hun var da rolig... tips når de blir litt større-gjøre det samme bare sette pc med barnetv forran.. bare mens du dusjer og gjør deg klar;)

Anonymous poster hash: 907dc...6ee

Ta med babygymmen og legg ham under den, eller en eller annen leke eller bamse. Legg ham på gulvet foran dusjen, kanskje han blir fascinert av lyden fra dusjen. Så kan du snakke med ham også imens.

En ting er at man ikke lar ungen ligge og hylgrine, men om de knirker litt mens man dusjer gjør jo ikke det noe, så lenge man gjør seg kjapt ferdig. 

Nå er min såpass stor at han fint kan ligge lenge og kose seg uten å klage, men når han var bitteliten tok jeg det i flere omganger, og droppet hårvasken enkelte dager.

Dusjet først, mens jeg sang og pratet. Kledde på meg, gikk ut i stua og ammet/koste. Så lurte jeg meg til å smøre meg med kremer og sminke meg lynkjapt enten mens han sov, eller i "neste runde".

Så sparte jeg heller de lange dusjene, heftige hårkuringene og voldsomme seansene til mannen kom hjem.

Annonse

en så liten baby sover jo mye,så da må du ha plenty tid til å dusje og sminke deg!

Anonymous poster hash: 06251...4a6

Hahah, nei, det gjør de ikke nødvendigvis! Min har aldri sovet særlig på dagen, bare et par minilurer på knappe 5 minutter utpå ettermiddagen. Ellers er han lys våken og klar for action. ;)

Men han har sovet fint på natten hele veien da, og kan godt være i sengen helt til kl 9-10. Så jeg klager ikke. Men må gjøre det meste mens han er våken og sammen med meg.

Mulig HI har en av samme ulla. ;)

ehh babyen er 1 mnd gammel å sover ikke på formiddagen??

Du vet at babyer ikke har fasit, og at ikke alle er en kloning av din?

Anonymous poster hash: d5c5a...1f2

Våken eller sovende: å få til å dusje selv om man har baby er noe man klarer dersom man vil. Har man lyst til å gjøre det til et stort problem, så blir det det. 

Anonymous poster hash: e6778...689

Jeg bruker den der dolleyes mascaraen. Den vannfaste varer helt seriøst i tre- fire dager, selv om du dusjer og vasker ansiktet. Du får prøve den, så slipper du å føle deg helt sminkefri. :)

Joda men en baby på bare en måned trenger faktisk mye søvn!

en så liten baby sover jo mye,så da må du ha plenty tid til å dusje og sminke deg!

Ja, for alle babyar er like..

Mi sov heile natta frå ho var berre nokre veker, til gjengjeld berre 3-4 x 30-45 min på dagtid. Ho var stort sett våken frå vi stod opp til vi gjekk ut. Så eg har ikkje vanskar med å tru at situasjonen er omtrent slik HI seier..

Mi sov heile natta frå ho var berre nokre veker, til gjengjeld berre 3-4 x 30-45 min på dagtid. Ho var stort sett våken frå vi stod opp til vi gjekk ut. Så eg har ikkje vanskar med å tru at situasjonen er omtrent slik HI seier..

Selvsagt går det sånn om du ikke lærer barnet å sove inne.

Min sov fra kl 18-kl 10, er det nok søvn for deg?

Selvsagt går det sånn om du ikke lærer barnet å sove inne.

Har eg sagt noko om at ho ikkje søv inne? Eg sa ho var våken til vi skulle ut, som er noko heilt anna.

Med så korte søvnperiodar var det uaktuelt å legge ho ut kvar gong, det var berre om vi skulle ut at ho tok søvnen medan eg trilla dit vi skulle. Ellers vart ho lagt inne, enten i vognbagen eller i vogga.

Men no er vi ganske off-topic i forhold til kva HI lurte på synes eg..

Gjest sug lut

La meg tippe at du er nitten?

Min sov fra kl 18-kl 10, er det nok søvn for deg?

Fra 08.00 til 10.00 hadde du mere nok tid til å sminke deg da!

Slutt å syt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...