Gå til innhold

Dere med nyfødte babyer. Hvordan får dere tid til å dusje når dere er alene?

Anbefalte innlegg

Min nyfødte gutt henger på meg hele døgnet.Og gråter når jeg legger han i fra meg. Når pappaen ikke er hjemme så får jeg ikke kommet meg i dusjen før ha sovner. Å da er jeg livredd han skal våkne når jeg står i dusjen og ikke kan høre han. Hvordan gjør dere det?Har så lite bad,at det er nesten umulig å ha han der mens jeg dusjer.Sminke meg og diverse må jeg også vente med til han er rolig.

Anonymous poster hash: 4a747...100

Fortsetter under...

Jeg dusjer raskt mens han sover, ikke noe problem det vel?  Har baderomsdøren åpen, og da hører jeg ham når hvis han skulle våkne. Noe han stort sett ikke gjør før det har gått et par timer. 

Anonymous poster hash: 82cac...b43

Flyttbar liggeplass, vognbag eller kurv, sette opp døra og ha ungen liggende i døråpningen :) Da hører du ungen og du kan snakke til ham/henne :) går så bra så :)

Anonymous poster hash: 8883c...79d

Jeg var alene i to uker fra babyen var ei uke, når hun sov tok jeg en dusj, hadde døra på badet åpen, og la ut i kurven rett utenfor.

Nå er hun fire mnd og da dusjer jeg mens hun ligger i vippestol på badet, eller når hun har lagt seg for kvelden.

Er ganske rask i dusjen da.

Anonymous poster hash: 6bf27...150

Annonse

Det tar litt tid i dusjen hos meg. Hårvask må jeg ta hver dag. Og jeg liker å bruke sminke,for da føler jeg at jeg ikke ser så sliten og trøtt ut. Så sminke føler jeg at jeg må. Det er noe jeg er vant med å bruke. For meg er det faktisk viktig å føle seg vell. Men,jeg får ikke gjort stort på formiddagen. Når han har våken perioden sin.

Gjest sug lut

Det tar litt tid i dusjen hos meg. Hårvask må jeg ta hver dag. Og jeg liker å bruke sminke,for da føler jeg at jeg ikke ser så sliten og trøtt ut. Så sminke føler jeg at jeg må. Det er noe jeg er vant med å bruke. For meg er det faktisk viktig å føle seg vell. Men,jeg får ikke gjort stort på formiddagen. Når han har våken perioden sin.

Vel, de færreste unngår å justere hva man "må" med nyfødte i hus.

Har du mulighet å legge han på gulvet mens du dusjer? Pleide å legge mine nakne på stellematte/håndklær på gulvet når de var våkne.

Anonymous poster hash: 6266e...35e

Hadde en liten kurv som snuppa lå i inne på badet. Gjorde det fra første stund så hun ble vant til det. Men nå hadde jeg en veldig grei liten jente som ikke skrek mye. :)

Jeg la babyen på badegulvet og satte på vaskemaskin og tørketrommel. Babyen sovnet så godt og sov helt til maskinen var ferdig:) da fikk jeg tid til en lang og god dusj, spist frokost og ordnet div andre ting:) luksus

Anonymous poster hash: 5a0fc...9a5

Jeg er alene hjemme på dagtid med en liten kolikk baby og en 2-åring:) ...men jeg får dusjet alikevel:-p

Jeg setter babyen i vippestolen inne på badet eller utenfor baderomsdøra, dusjer med dusjdøra åpen og er rask:-p

Toråingen setter jeg som regel foran tven eller i badebalja på badet:-p

Sminke meg gjør jeg om jeg får tid...

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

Ikke ofte jeg er 100% enig med deg, men akkurat her er vi samstemt fullstendig. Ingen MÅ sminke seg eller bruke 1 time i dusjen. Jeg vasker også håret hver dag og legger da babyen på gulvet, null problem. At det er så viktig for en å føle seg "vel" ved å dolle seg opp sier meg bare at man kanskje burde se på om man har komplekser av noe slag. Er ingen skjønnhet selv, men 5 minutters dusj MED hårvask gjør at jeg ser opplagt og fresh ut.

Har du mulighet å legge han på gulvet mens du dusjer? Pleide å legge mine nakne på stellematte/håndklær på gulvet når de var våkne.

Anonymous poster hash: 6266e...35e

Hvorfor i alle dager må de være nakne for å ligge på gulvet?? :unsure:

Anonymous poster hash: 82cac...b43

Jeg får prøve å legge han i kurven inne på badet mens jeg dusjer. Men,han gråter med en gang jeg legger han i fra meg. Får prøve vaskemaskin trikset. Se om det har noe i for seg:)

Ikke ofte jeg er 100% enig med deg, men akkurat her er vi samstemt fullstendig. Ingen MÅ sminke seg eller bruke 1 time i dusjen. Jeg vasker også håret hver dag og legger da babyen på gulvet, null problem. At det er så viktig for en å føle seg "vel" ved å dolle seg opp sier meg bare at man kanskje burde se på om man har komplekser av noe slag. Er ingen skjønnhet selv, men 5 minutters dusj MED hårvask gjør at jeg ser opplagt og fresh ut.

Jeg har komplekser.

Gjest Lykkeliggift_

Jeg har komplekser.

Da må du jobbe med kompleksene på annen måte enn å sette dine behov foran barnets. Jeg har også komplekser med utseende, men må da bare bite tennene sammen og innse at jeg ikke er noen fotomodell. Og man er vel stort sett hjemme når man er i permisjon med nyfødt... Hvis mannen er fornøyd med utseendet ditt, hvem skal du da pynte deg for?

Jeg har komplekser.

Babyen bryr seg lite om korvidt du er sminka, og sansynlegvis mannen din også. Og så kan du spørre deg sjølv; kor tid var sist du møtte på nokon på butikken t.d. og faktisk la merke til at dei tilfeldigvis var usminka?

Herregud da. Sitter jo ikke bare hjemme selv om man er i perm. Å trenger jo ikke å se ut som en dass selv om man har baby. Liker å føle meg vel. Å setter ikke det foran babyen. Derfor jeg spør dere her inne. Hadde jeg satt meg selv foran babyen. Hadde jeg jo latt han gråte mens jeg sminket meg. Noe jeg ikke gjør. Og for meg spiller det ingen rolle hva andre synes. Mannen liker meg for den jeg er. Men,jeg vil føle meg vel.

Gjest meg&mini

Hvis hun ikke sov så tok jeg henne med meg inn på badet. Da lå hun enten i en vippestol eller på stellematten på gulvet.

Hvis babyen begynner å gråte så dør den ikke av å gråte i noen sekunder, vet du. Og så lenge han hører deg så går det nok bra:)

Jeg pleide forresten også ha henne med meg inn i dusjen. Det syntes hun var veldig stas:)

Sminke meg gjorde jeg også da hun sov eller jeg sminket meg med henne på fanget eller ved siden av meg.

Endret av meg&mini

Jeg har aldri forstått mødre som har problemer med å få til å opprettholde normal hygiene etter at de har fått barn. Hvor vanskelig kan det være å få tatt seg en dusj...? Skjønner det bare ikke.

Anonymous poster hash: e6778...689

Herregud da. Sitter jo ikke bare hjemme selv om man er i perm. Å trenger jo ikke å se ut som en dass selv om man har baby. Liker å føle meg vel. Å setter ikke det foran babyen. Derfor jeg spør dere her inne. Hadde jeg satt meg selv foran babyen. Hadde jeg jo latt han gråte mens jeg sminket meg. Noe jeg ikke gjør. Og for meg spiller det ingen rolle hva andre synes. Mannen liker meg for den jeg er. Men,jeg vil føle meg vel.

Folk svarar ikkje for å angripe deg, dei foreslår ganske enkelt å unngå heile problemstillinga. Om sminke er så viktig for ditt velvære er det ikkje verre enn å oversjå råda du får. Men når du går ut, sjå på dei som trillar rundt barnevogner. Eg trur du vil sjå at dei fleste har minimalt med sminke eller ikkje sminke i det heile tatt, utan at dei ser ut som dassar av den grunn..
Gjest Lykkeliggift_

Folk svarar ikkje for å angripe deg, dei foreslår ganske enkelt å unngå heile problemstillinga. Om sminke er så viktig for ditt velvære er det ikkje verre enn å oversjå råda du får. Men når du går ut, sjå på dei som trillar rundt barnevogner. Eg trur du vil sjå at dei fleste har minimalt med sminke eller ikkje sminke i det heile tatt, utan at dei ser ut som dassar av den grunn..

Ganske fornærmende å mene at de som ikke sminker seg automatisk ser ut som en dass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...