Gå til innhold

Er fornøyd med mm og vil ikke ha fast føde

November-spire-79

Anbefalte innlegg

Mitt lille sjarmtroll på 8 1/2 mnd er veldig fornøyd med puppen og vil helst bare spise seg mett på det. Jeg prøver alt av mat men det går smått og ofte nekter hun å spise. Hun brekker seg av brød men vil gjerne kline og grise med maten. Hun får bare hjemmelaget mat og jeg er kokk så dette er virkelig et slag i trynet ;) men hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd det samme? Vil det bli bedre snart? Blir stressa her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøvd å lage grøten veldig tynn?? 

blande morsmelk inn sammen med grøt eller bananmos f.eks.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser av og til grøt med banan og blåbær, men det virker som hun er lei dette. Har prøvd velling og alle slags konsistenser. Det virker som om hun vil ha maten servert på samme måte som det vi voksne spiser. Hele eplebiter, hele brødskiver, blomkål osv. Det eneste jeg tør gi henne av dette er brødskive. Den skviser hun i hendene sine før hun putter litt i munnen. Hun har fått ei stor hel gulrot og kålrot som hun har gnagd på ;) skulle ønske det ikke var så stor fare for å sette i halsen, for da tror jeg at hun hadde smakt på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Hadde det samme problemet med datteren min. Ville ikke ha noe fast føde i det hele tatt. Ville ikke lukke opp munnen engang. Da hun nærmet seg 7 måneder prøvde jeg baby styrt mattilvenning( baby led weaning). Og det fungerte med en gang. Og er i dag en matglad liten jente :) Høres jo også ut som dette er tingen for datteren din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig med sussi77. Les deg opp om babystyrt mattilvenning og sett i gang med det. La mat være lek og gøy. La hun smake og spise på så mye som mulig. Vi har gjort det og nå er hun 1 år og spiser alt som vi spiser og koooooser seg! Jeg skjønner ikke at flere gjør det, utrolig lettvint å gi babyen det samme som vi spiser. Og det beste er at du trenger ikke å stresse med hvor mye hun spiser, hovedmaten det første året skal være melk. Så vil det gravis gå over til mer og mer mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet med datteren min. Ville ikke ha noe fast føde i det hele tatt. Ville ikke lukke opp munnen engang. Da hun nærmet seg 7 måneder prøvde jeg baby styrt mattilvenning( baby led weaning). Og det fungerte med en gang. Og er i dag en matglad liten jente :) Høres jo også ut som dette er tingen for datteren din.

aha ;) dette er jo akkurat det hun trenger. Er litt redd for at hun skal sette i halsen så vi får bare ta det litt rolig i starten ;) takk for svar ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen ;) jeg skal fra nå av la henne styre dette selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er dette jeg må prøve på min frøken også :) Hun er riktignok bare 6,5 mnd, og ikke akkurat tynn, men for min helses skyld (er undervektig) hadde det vært greit at hun begynte med litt annet enn bare MM :) Hun svelger, men grøt og middag som vi prøver å gi henne vil hun ikke ha, den skja skal ikke inn i munnen under noen omstendigheter ;) Men hun skal ha alt vi spiser, så kanskje hun bare må få spise selv :) Svelgeegenskapen er jo på plass :) Litt betryggende å lese at babyene sjeldent setter det i halsen :) Så får vi tåle litt gris og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hun mye på natten eller? ;-)

Da vi nylig slutte med gjentatte nattpupper, ble det ikke en kamp med fast føde på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...