Gå til innhold

Får han nok mat?

xenja

Anbefalte innlegg

hei, har en liten gutt på 9 mnd. Har ammet han ganske mye frem til nå. Har ingen faste måltider. Vil ikke spise alltid, nekter å spise grøt siden han var 8 mnd bare spytter det ut. 

Han får litt ris i løpet av dagen og evt litt brød. Smoothie med ris og banan får han og. Ellers så nekter han alt annet av barnemat. 

Nå vurderer jeg å trappe ammingen ned drastisk (blir tungt for meg) men han har begynt å bite med så hardt (med to tenner er det ikke noe behagelig).

I dag kjøpte jeg Nan 2. Og gav han en flaske før han skulle legge seg , ammet han i tillegg. 

Men hvor mye og ofte burde jeg gi han dette? 

Er det nok med litt ris og brød i løpet av dagen? 

Han spiser litt mango av og til men det er ikke så mye. Vil spise selv nå så sliter å få i han andre ting. Tips? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøker du flere ganger om dagen med ny mat?

Når jeg introduserer noe for snuppa så introduseres det først tidlig på dag nr 1, i tilfelle magetrøbbel

Dag to: introduseres en skje til hvert måltid til hun liker det, hun pleier å smake på ting tre- fire ganger før hun liker det :)

Hvis hun ikke liker det i løpet av dag to, så prøver vi noe annet :)

Hvis han liker ris, liker han risgrøt?

Anbefaler å bare prøve og prøve forskjellige ting.

Gjerne la han smake når dere andre også spiser, så han skjønner det er en sosial greie :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger mer mat. Et tips er å lage litt større hull i flaska og blande litt grøtpulver med melken. Det blir en god næringsrik velling. Liker han fruktmos? Det kan blandes i grøt feks.

Jenta mi er 10 mnd og spiser grøt til frokost og kvelds. Brødskive til lunsj og middagglass til middag og ca 3-4 flasker mme døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg tror at han ikke har fått i seg nok mat. Kan det være varmen? Vi er på ferie nå (5 uker) og han har ikke vært noe keen på å spise grøt eller fruktmosen han har vært så glad i.  Prøver å amme han så mye som jeg kan, men nå trapper jeg ned ettersom han har begynt å bite meg veldig hardt. Begynt med nan2. Han får ris og kylling (ikke most, er vår mat som han får) og det elsker han. Ellers får jeg lite i han av veske og. Litt vann evt med litt epplejuice i . Amme ja det liker han men kan ikke gå rundt med en super aktig gutt på puppen hele tiden. Fikk i han litt grøt i går (hadde nesten en seiersdans så glad jeg var at han fikk i seg mat)... 

Ser svigers har laget hull i flasken jeg har med (for lite hull syntes de). Har gitt han tynnflytende grøt på flaske da jeg hadde drukket en øl og ikke ville amme da (vil ikke amme når det er mulighet for alkohol i mitt system) Middags glass nekter han å spise. 

Han vil helst spise mat selv. å bli matet er ikke gøy. Noen tips? Må jo få mat i stakkers gutten min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får i han litt næring gjennom velling så får han ihvertfall i seg noe :)

Dette går seg nok til etterhvert. Prøv forskjellige middagglass.

Mine har aldri vært glad i nestle sine.De har spis hipp og småfolk. Så fint du har fått i ham litt grøt. Kansje prøve deg litt frem med forskjellige grøttyper. De to første barna mine nektet å spise grøt uten masse fruktmos, men siste spiser naturell grøt og alt av middagglass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr. Grey

Har du prøvd å gi han brød? Legg terningstore brødbiter foran han og la han få putte de i munnen selv. Prøv ulike pålegg, leverpostei, skinkeost, prim... Stor suksess her i huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...