Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Skrevet 17. juli 2013 Jeg er konstant sulten. Spiser meg god og mett på sunn og god middag. Toppen en time etterpå er jeg sulten igjen. Samme med frokost. Slik forsetter det hele dagen. Tips til mat jeg kan spise? Spiser jeg ikke blir jeg kvalm, sjelven og svimmel. Noen andre som har det slik? Hvor lenge varer dette? Håper ikke det er slik hele svangerskapet. Anonymous poster hash: e49b8...9d6
vindenn1 Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 hjelp!! du er ikke alene!! jeg frykter for vekta hvis dette fortsetter. har en pakke kjeks stående men burde nok satsa mer på grønt.
giraffen1902 Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Jeg prøver å bare spise litt hver gang jeg blir sulten mellom måltidene. Spiser feks en banan, et eple eller noen kjeks, dette funker for meg. Blir også kvalm og uvell hvis jeg blir for sulten men kan ta ikke gå å spise masse hele dagen lang
MetteSK Skrevet 18. juli 2013 #4 Skrevet 18. juli 2013 hadde det slikt i forrige svangerskap..endte i sv.diabetes Da det ble konstatert begynte jeg å måle blodsukker, og da det stabiliserte seg så var det som en drøm! Var nesten aldri sulten (!) eller skikkelig mett. Var fantastisk. Gikk såklart på lavkarbo-mat i regi av sykehuset men det er altså ikke noe annen mat enn vi allerede har i kjøleskapet. Var sammensetningen som var viktig og det å ikke få store svingninger i blodsukkeret mellom måltider. Denne gangen har jeg holdt meg til samme kosthold, og det går supert. Anbefaler iallefall at ingen mellommåltider består av mye karbohydrater uten fiber (kjeks, lyst brød), da slipper man store svingninger i blodsukkeret som lurer kroppen til å tro at den er kjempesulten. Men lett er det ikke, og tar meg i å surfe matoppskrifter... er kvalm også denne gangen og har lyst på noe salt. Da blir det Bakonkrisp for det er 0 karbohydrater i, og bare fett
Piu Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 Jeh var super sulten frem til uke 8 ca. Sulten 10 min etter måltider. Det har gitt seg litt nå, men kjenner jeg er mer sulten enn jeg har vært før graviditeten. Er nå 11 uker på vei. Frykter vekten jeg også. Prøver å ikke spise mer enn de faste måltidene, og litt frukt innimellom om nødvendig. Merker det desverre blir endel brød og knekkebrød. Det som faller mest i smak om dagene. :/
lillja90 Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Eg får ikke i meg så mye i løpe av dagen pga formen :-( hadde gått ned i vekt da legen veide mæ. Men no etter eg kom i uke 12 så e d begynt å bli bedre får i mæ mer mat men blir veeeldig fort kvalm igjen. Blir kvalm om eg spis og om eg ikke spis -.- svimmel mye å.. å
lillja90 Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Men eg syns at eg er ofte sulten bare noen min etter eg har fått i meg mat..men så er det at ingen mat friste bare nektarin :-P
Mamma-til3 <3 Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Jeg er også veldig sulten... Føler jeg spiser sunt og passer på å fylle opp med grønnsaker og frukt i løpet av dagen for jeg blir også kvalm og svimmel om jeg ikke spiser og er sulten... Bare å handle inn.., spiser endel gulrøtter, sukkererter, epler, jordbær og andre bær, har også laget mye grove vafler uten sukker og rugpannekaker når jeg ikke har fått i meg brød til frokost!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå