Gå til innhold

Hvor mye kynnere er (for) mye? Har talt dem i dag...

Anbefalte innlegg

Har hatt kynnere hele svangerskapet. Men siden uke 20 har det bare økt på. Jeg er nå så utrolig plaget og sliten av dette at jeg må høre med dere andre hvordan dere opplever kynnere og hvor ofte dere opplever de?

Fant ut at jeg skulle telle hvor mange jeg egentlig har ila. en dag. De kommer uansett hva jeg gjør. Står, ligger eller sitter... Sliiitsomt! Får ENDA flere kynnere om jeg blir tissatrengt, babyen beveger seg, eller om jeg går tur. Så...har forsøkt å telle og skrive opp antall kynnere i dag, men har selvfølgelig kommet ut av tellinga nå. :P

Sto opp kl 06 i morges og før klokka var 07 hadde jeg hatt tre kynnere. Var på kjøretur fra 07 til 8.30. 4 kynnere på turen. Dro rundt i byen for å se etter fliser og talte ca 12-15 kynnere på de 4 timene (fulgte ikke helt med, skreiv ikke opp). Turen hjem i bil: 6 kynnere. Kom hjem og la meg litt på sofaen for å slappe av. På en time hadde jeg 6! Oppsummert: på 8 timer hadde jeg over 30 kynnere. Og de kommer fortsatt. Alt fra 2-8 stk i timen er "normalt" for meg.

Hvor mye kynnere har dere? Hvordan føles de? Har dere snakket med jordmor om dette? Hva sier hun? Min jm sier dette er helt normalt iom at jeg er 6.gangs. Men det var IKKE sånn her med de andre. Hadde kynnere ja, men kanskje max 5 stk om dagen! Har ikke ny kontroll før om 3 uker.

Som regel bare strammer magen seg skikkelig, det varer ikke så lenge. Kanskje 20-30 sekunder? Ikke smerter. Nedpress får jeg kun når jeg går/står, ikke ellers. Får da også stikking oppi der. I livmorhalsen tror jeg.

Så hva tenker dere? Normalt?

Fortsetter under...

Jeg er førstegangs og et nå 39 uker på vei. Jeg har også masse kynnere og tok en sparketest på sykehuset som målte kynnere hvert 5. min. Dette var så små kynnere at jeg ikke selv ville telt de, mange ganger er de mye sterkere enn de som ble målt. Moren min er jordmor og ville at jeg skulle ta testen fordi hun er engstelig ettersom vi skal kjøre fra oslo til bergen i morgen og fordi jeg har hatt en tøff periode sia pappa døde og ville sjekke at babyen har det bra. Hun syntes det egentlig er litt for mye kynnere pga kjøreturen, men ellers hadde det bare vært fint ettersom det forbreder kroppen på fødsel. Hun sa også at det er mer aktivitet enn normalt.

Jeg er førstegangs og et nå 39 uker på vei. Jeg har også masse kynnere og tok en sparketest på sykehuset som målte kynnere hvert 5. min. Dette var så små kynnere at jeg ikke selv ville telt de, mange ganger er de mye sterkere enn de som ble målt. Moren min er jordmor og ville at jeg skulle ta testen fordi hun er engstelig ettersom vi skal kjøre fra oslo til bergen i morgen og fordi jeg har hatt en tøff periode sia pappa døde og ville sjekke at babyen har det bra. Hun syntes det egentlig er litt for mye kynnere pga kjøreturen, men ellers hadde det bare vært fint ettersom det forbreder kroppen på fødsel. Hun sa også at det er mer aktivitet enn normalt.

Kynnerne mine er såpass sterke at jeg føler jeg ikke får puste/luft nok. Men ikke smertefulle.

Jeg hadde vel forsøkt å slappe helt av i noen dager og sett hvordan det påvirket kynnerfrekvensen. For min del ble det mye bedre etter sm fra jobb i en stressa periode.

Antallet ditt syns jeg høres heftig ut, men du er jo også 6 gangs. Skjønner ikke åssen du overlever jeg personlig.

Jeg hadde vel forsøkt å slappe helt av i noen dager og sett hvordan det påvirket kynnerfrekvensen. For min del ble det mye bedre etter sm fra jobb i en stressa periode.

Antallet ditt syns jeg høres heftig ut, men du er jo også 6 gangs. Skjønner ikke åssen du overlever jeg personlig.

Vet jo at det er vanlig å ha endel kynnere, spesielt når man har fått flere barn. Med det er jo litt slitsomt å ha så masse kynnere hele tiden. Er allerede sm pga div plager og prøver å slappe av så ofte som mulig. Bare lurer på om det er noe som karakteriseres som FOR mye kynnere liksom?

Mannen syntes hjertet mitt slo så fort og hardt i kveld, så han festet på meg en pulsmåler over brystkassa for moroskyld. Pulsen lå på ca 84. Rett etterpå fikk jeg en kynner. Da steg pulsen til 110 og holdt seg der til kynneren gav seg.

Annonse

Jeg har hatt det på samme måte som deg nr6. Utrolig mye kynnere konstant! Dette er mitt 4 barn og kynnerne har økt for hvert barn. Fikk de tidlig dette svangerskapet, ble også sykemeldt tidlig pga dette. De 3 siste ukene har det tatt seg opp og er mye sterkere og hyppigere, og kommer når jeg går, sitter, ligger, eller når jeg snakker!!!! De er ikke direkte vonde, men veldig ubehagelige og kjennes ut som babyen er på vei ut av og til ;-P

Hadde ikke bekymret meg for den pulsen eller pulsøkningen Nr6. Hvis du er bekymret kan du bli henvist til føde pol. Der kan de jo evt måle påvirkningen kynnerne har på babyen samt evt på livmorhalsen. Kan være de vil ta en bakteriell skjedeprøve også, for å utelukke, men det er mest vanlig ved mistanke om premature rier.

Det å få 6 barn eller flere er ikke så vanlig lengre, men all statistikk tyder jo på at plagene ofte øker pr svangerskap. Merker du bevegelse fra nurker under kynnerne?

Kynnere er jo livmorens trening, så i mitt hode er "jo mere, jo bedre"...! Men det er jo slitsomt. Jeg hadde mange kynnere i mitt første svangerskap. Fra uke 20 hadde jeg omtrent like mange som deg. Fa uke 30 til uke 42 hadde jeg regelmessige kynnere hvert 5. minutt gjennom hele døgnet. Det roet seg litt når jeg var i bevegelse, men det var fortsatt kynnere da også. Jeg prøvde desperat å få til en igangsettelse sist fordi jeg var så sliten, men fikk beskjed om at disse kynnerene var ufarlige og en fin forberedelse til fødsel.

Nå er jeg i mitt andre svangerskap og ble gravid kort tid etter forrige fødsel. Denne gangen er kynnerene ekstreme. De begynte i uke 11 og har eskalert. Jeg har mye mer kynnere enn det du beskriver i innlegget og har hatt det jevnt hele veien. Nå har jeg to arbeidsdager igjen før permisjon og begynner å bli sliten. Denneangen vurderes det igangsettelse pga heftig kynnervirksomhet og ALT for kjapp fødsel.

Anonymous poster hash: 718ec...6c5

Tror det er kvaliteten og ikke kvaniteten av kynnere som teller om det er for "mye" Anonymous poster hash: 4d64f...5d3

Har faktisk tenkt litt på det. Så lenge de ikke er vonde så har de nok ikke innvirkning på livmorhalsen?

Hadde ikke bekymret meg for den pulsen eller pulsøkningen Nr6. Hvis du er bekymret kan du bli henvist til føde pol. Der kan de jo evt måle påvirkningen kynnerne har på babyen samt evt på livmorhalsen. Kan være de vil ta en bakteriell skjedeprøve også, for å utelukke, men det er mest vanlig ved mistanke om premature rier.

Det å få 6 barn eller flere er ikke så vanlig lengre, men all statistikk tyder jo på at plagene ofte øker pr svangerskap. Merker du bevegelse fra nurker under kynnerne?

Merker ikke bevegelser under kynnerne nei. Magen er jo så stram som en basketball! Det er nok ikke premature rier dette. Bare lurer på om så mye kynnere over lang tid kan påvirke livmorhalsen tilslutt. Regner ikke med kynnerne gir seg utover svangerskapet. De blir vel heller flere og sterkere.

Annonse

Jeg har hatt puls over 90 hele svangerskapet, så tror ikke den pulsen er noe å bry seg om.

Er ikke bekymret for pulsen. En periode hadde jeg over 100 konstant! Lavt bt og. Nå har det stabilisert seg igjen :) Var mest litt rart at den økte sånn under kynneren. Men helt sikkert normalt. :)

Kynnere er jo livmorens trening, så i mitt hode er "jo mere, jo bedre"...! Men det er jo slitsomt. Jeg hadde mange kynnere i mitt første svangerskap. Fra uke 20 hadde jeg omtrent like mange som deg. Fa uke 30 til uke 42 hadde jeg regelmessige kynnere hvert 5. minutt gjennom hele døgnet. Det roet seg litt når jeg var i bevegelse, men det var fortsatt kynnere da også. Jeg prøvde desperat å få til en igangsettelse sist fordi jeg var så sliten, men fikk beskjed om at disse kynnerene var ufarlige og en fin forberedelse til fødsel.

Nå er jeg i mitt andre svangerskap og ble gravid kort tid etter forrige fødsel. Denne gangen er kynnerene ekstreme. De begynte i uke 11 og har eskalert. Jeg har mye mer kynnere enn det du beskriver i innlegget og har hatt det jevnt hele veien. Nå har jeg to arbeidsdager igjen før permisjon og begynner å bli sliten. Denneangen vurderes det igangsettelse pga heftig kynnervirksomhet og ALT for kjapp fødsel.Anonymous poster hash: 718ec...6c5

Høres ut som du har hatt det slitsomt ja! :S Hvor fort født du sist gang da? Det tok 3 timer fra jeg kjente første rie til jenta var ute ved siste fødsel. Ganske heftig må jeg si!

Nå er jeg i mitt andre svangerskap og ble gravid kort tid etter forrige fødsel. Denne gangen er kynnerene ekstreme. De begynte i uke 11 og har eskalert. Jeg har mye mer kynnere enn det du beskriver i innlegget og har hatt det jevnt hele veien. Nå har jeg to arbeidsdager igjen før permisjon og begynner å bli sliten. Denneangen vurderes det igangsettelse pga heftig kynnervirksomhet og ALT for kjapp fødsel.Anonymous poster hash: 718ec...6c5

Høres ut som du har hatt det slitsomt ja! :S Hvor fort født du sist gang da? Det tok 3 timer fra jeg kjente første rie til jenta var ute ved siste fødsel. Ganske heftig må jeg si!

Forrige gang var min første fødsel og det tok 1 time og 40 minutter fra start til slutt... Derfor ønsker jeg igangsettelse slik at vi i alle fall kommer oss inn på sykehus siden det kan gå enda kjappere denne gangen. Har en times kjøring på dårlige veier til sykehus...

Anonymous poster hash: 718ec...6c5

Forrige gang var min første fødsel og det tok 1 time og 40 minutter fra start til slutt... Derfor ønsker jeg igangsettelse slik at vi i alle fall kommer oss inn på sykehus siden det kan gå enda kjappere denne gangen. Har en times kjøring på dårlige veier til sykehus...Anonymous poster hash: 718ec...6c5

Oii! DET var kjapt ja! :$ Skjønner godt du ønsker fødsel i mer kontrolllerte former denne gang ja!

Jeg har 1,5 t reisevei. Håper på LITT mer enn 3 timer denne gang! 4 timer hadde vært greit! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...