Gå til innhold

Dere som er flergangsfødende og barnet nr2,3 osv har festet hodet, hvor lang tid tok det før fødsel?

Anbefalte innlegg

Var på ul på sykehuset i dag for å finne ut om hvilken av mine to terminer som stemmer best, og da var barnets hode festet og lå langt nede i bekkenet. Dette skjedde mest sannsynlig på søndag 14 juli da jeg hadde veldig intense smerter og trodde det var begynnende rier. Så jeg er litt spent nå da, hvor lang tid det kan gå før fødsel. Er enten 36+3 eller 39+3 i dag. Legen er fremdeles usikker, barnet ble målt til å veie 3348 gr i dag, og det beste er om jeg føder snart fikk jeg beskjed om. Merkelig ting å si ettersom de ikke har vurdert noen igangsetting enda. Skal til ny ul om en uke!

Fortsetter under...

ER tredjegangs og hodet er langt nede i bekkenet og godt festet nå( på ktr 38+4) Har ikke blitt noe fødsel enda, men venter og venter ;)

Du skriver at barnet er målt til å veie ca 3300-3400 og det beste er om den kommer nå?? Er det på bakgrunn av vekta at legen sier det? Synes ikke det er akkurat mye til fødselsvekt akkurat?

Jeg er fjerdegangsfødende, og fikk vite at hodet var festet da jeg var 32+5. Er 37 uker i morgen og ingen fødsel ennå... Med nr 2 og 3 tror jeg aldri det festet seg helt, så litt rart!

Så kjedelig med en så uklar termin da!!

Jeg får belage meg på å gå i flere uker til da ;-P Grunnen til at jeg er litt utålmodig er jo fordi den ene terminen er allerede på søndag, og jeg har født før termin de 3 gangene tidligere og har liksom forventet det denne gang også. Og så er jeg redd for å gå for lenge over termin ettersom legene er så usikre og ikke vet hvilken de skal forholde seg til. Men jeg får hyppig oppfølging nå på slutten og de gjør det som er det beste for barnet fikk jeg beskjed om. Grunnen til at legen sa det er best jeg føder før termin, er fordi jeg risikerer et stort barn om jeg går til termin nr 2 som er 14 august, og kanskje 2 uker over den terminen også.

Annonse

hodet festet seg i uke 32 med nr 2.

I uke 28 med nr 1 ( merket det skjedde for var ute på skogstur og datt på bakenden ned en skråning, dagen etter var det festet :-P )

Anonymous poster hash: a05da...629

Alt jeg har hørt før er at hodet ofte ikke fester seg på flergangsfødende før selve fødselen er i gang. Her virker det som at det er litt blandede erfaringer. Svigermor er overbevist om at det vanligvis tar omtrent 3 uker fra magen synker til fødsel. I tillegg er det jo fullmåne til mandag. Aner ikke om jeg tror på noen av de, men tiden vil vise

Uke 36 og "festet". (Nr 3). Jordmor kjenner bevegelse, men han ligger laaaangt nede, og er festet i den forstand at jeg ikke behøver legge meg ned om vannet går.

Nr 2 lå langt nede fra uke 30.

Denne sank ned i uke 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...