Gå til innhold

Pakker dere narresmokk med til føde/barsel?

Anbefalte innlegg

Er usikker på om jeg skal ta dette med...hadde det ikke til nr 2, han var 5 uker da han fikk smokk, men nr 3 brukte smokk fra han var 3 dager gammel. Han hadde så stort sugebehov og uten smokk hadde han vel hengt på puppen 24/7. Han hadde imidlertid ingen problemer med sugeteknikken under amming og klarte fint å veksle mellom tutt og pupp, men nr 2 hadde større problemer med sugeteknikken.

Fortsetter under...

Annonse

Nei. Alle mine tre har hengt i puppen i begynnelsen, men da kommer jo melkeproduksjonen godt i gang også, så jeg gir ikke smokk de første dagene. Skal være på barselhotell, så da kan vi bare ligge i dobbeltsengen og amme så mye som hun vil!

Tredje ville aldri ta smokk heller. 

Har hatt med alle til alle 4, og tek med til nr 5 også. Men: ikkje brukt før amminga kom godt i gang, og der var det nr 4 som sleit mest...........(ho måtte bruke skjold for å få tak, og då var smokk heilt uaktuelt i starten).

Kok opp og ta med, du treng ikkje bruke den, men greitt å vite at den er der.

Ja, alle tre gangene. Unge nr 2 greide å suge i filler puppene mine de første to dagene, så hun fikk smokk for at puppene mine(eller var det kjøttkakene) skulle få hvile litt. De andre to gangene fikk jeg ikke bruk for den på sykehuset. Men det vet man aldri. 

Anonymous poster hash: e6ea2...e5d

Hadde ikke smokk til førstemann (han ville ikke ta den før han ble 2 1/2 mnd gammel), mens nr 2 fikk på sykehuset. Hadde et veldig suttebehov og var veldig urolig første natten, så da ba jeg mannen kjøpe. Problemet da var at han ble altfor passiv. Måtte huske på å mate ham, i stedet for at han ba om det selv. Denne gangen kommer jeg ikke til å ta med, og heller be om erstatning dersom barnet virker veldig urolig og sultent (begge mine har vært dysmature ved fødsel og SULTNE!). Resulterte i at jeg var veldig restriktiv med smokken et par uker til vi var i gjenge begge to.

Annonse

Jeg har hatt med smokk til begge mine, og de har fått den på sykehuset. 

Jeg har heller ikke hatt problemer med amming, og de har hatt brukbar teknikk allerede før de har fått smokken. 

Kommer nok til å ta med smokken denne gangen også, men vi sliter med å avvenne minsten, så jeg er litt usikker på om jeg vil hun skal begynne  :unsure:

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...