Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #1 Del Skrevet 17. juli 2013 Når er det egentlig greit å slutte med det? Flere med barn på samme alder som har sluttet med det? Lille Rocketroll er nå 16mnd. Jeg vasker alt med parfymefritt ellers. Så det blir jo bare den første gangen klærne blir brukt isåfall. Anonymous poster hash: 77bd9...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abella Skrevet 17. juli 2013 #2 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg vasker alltid alle klær før bruk, også mine egne. Det er jo for å få bort rester etter fargestoffer etc som sitter igjen i tøyet og ikke er bra for huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #3 Del Skrevet 17. juli 2013 Joda. Jeg vet hvorfor jeg har vasket de før bruk til nå. Bare tenker på hvor stor skade det egentlig utgjør på en ellers frisk, snart 1 1/2åring som ellers spiser sunt og leker i EU godkjent sand:) Bare veier litt opp det å gå med ny og uvasket tøy i blant og spare miljøet litt for tøyvask + foreldre for ekstrajobben. Kanskje høre på helsestasjonen om det er noen spesielle anbefalinger. Anonymous poster hash: 77bd9...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #4 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg har alltid vasket nye klær før bruk, og kommer til å fortsette med det resten av livet. Jeg gjør dette både til barnet, til mannen, og meg selv. Sengetøy vasker jeg to ganger.Jeg skjønner ikke hvorfor du skal slutte med det. Det er jo ikke bra i det hele tatt å gå med, man kan få utslett og allergier. Anonymous poster hash: 9480b...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykke11 Skrevet 18. juli 2013 #5 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg sluttet med å vaske alt av nytt tøy før lillegutt fyllte ett år =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. juli 2013 #6 Del Skrevet 18. juli 2013 Vasker alltid nytt tøy/sengetøy/handklær før bruk til alle i husstanden uansett alder. Ikke bra med kjemikalier og overflødig farge rett på huden for verken stor eller liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 18. juli 2013 #7 Del Skrevet 18. juli 2013 Vasker ikke nytt tøy før bruk. Har ingen allergier og ettåringen har knapt hatt sår rumpe hele sitt liv. Samme med storebror på 4. Kanskje vi er eksepsjonelt sunne og sterke? ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #8 Del Skrevet 26. juli 2013 Vasker ikke nytt tøy før bruk. Har ingen allergier og ettåringen har knapt hatt sår rumpe hele sitt liv. Samme med storebror på 4. Kanskje vi er eksepsjonelt sunne og sterke? ;-) Samme her. Kun når barnen mine var nyfødte. Har aldri hatt noen problemer med nytt tøy som ikke blir vasket. Anonymous poster hash: b69d7...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 26. juli 2013 #9 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg sluttet en gang da eldste var ca 1,5. Og han fikk utslett.. Nå har han i senere tid fått litt atopisk eksem, og vi kan feks ikke bruke badeskum til han, så han er nok av det ømfintlige slaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #10 Del Skrevet 29. juli 2013 Her har lillemor atopisk eksem, så her vaskes alt nytt uansett. Til meg og mannen er jeg ikke like nøye og kan fint ta på oss nytt tøy uten vask. Ingen av oss har noengang reagert på det. Anonymous poster hash: 44cb9...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myerz Skrevet 6. august 2013 #11 Del Skrevet 6. august 2013 Min lille er frisk og har normal hud, så jeg sluttet å vaske nytt tøy rundt 8 mnd. Hun er nå 15 mnd og det har ikke vært noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 7. august 2013 #12 Del Skrevet 7. august 2013 Vasker alt nytt tøy jeg, mest fordi det kan være mange som har tatt på det i butikk og at det kan inneholde rester av fargestoff og kjemikalier fra fabrikk. Men også fordi jeg synes det lukter ekkelt av nytt tøy, liker ikke å omgi meg med den lukten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #13 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg sluttet med å vaske alt av nytt tøy før lillegutt fyllte ett år =) æsj, for en lat mamma du er... Anonymous poster hash: 9866d...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 9. august 2013 #14 Del Skrevet 9. august 2013 I teorien vaskar eg alt før bruk, i praksis blir mykje brukt før første vask. Trur ho overlever. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
E83 Skrevet 10. august 2013 #15 Del Skrevet 10. august 2013 Vasker alt tøy til både meg og ho før det brukes!! føles ikke godt å ta på nytt tøy som ikke er vaska! for min del tenker jeg på folk som har prøvd det før meg og kjemikaler sef!!men har ikke vasket dresser og jakker til min datter,gjør dere det å?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggimor Skrevet 25. oktober 2013 #16 Del Skrevet 25. oktober 2013 Selv om man ikke reagerer på noe med en gang, så kan man likevel få stoffer fra kjemikalier og fargestoffer rett på huden. Jeg kan ikke tenke meg at dette er bra for noen over lenger tid. Jeg har som hovedregel at alle nye klær som skal brukes innerst mot huden vaskes før bruk. Hvis du vil spare miljøet, kan du vaske med kaldt vann på maskinen, og med vaskemidler som er miljømerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #17 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jenta mi fikk et kraftig utslett den ene gangen jeg ikke hadde vasket klærne før bruk. Dvs hun hadde et stort uhell og vi måtte skifte, jeg hadde glemt skiftetøy og måtte handle nytt tøy til henne der og da. Måtte vrenge av ho klærne da vi kom hjem og hive henne i balja så jeg fikk vasket henne, men hun så ikke ut, stakkars.. ALDRI IGJEN!! Anonymous poster hash: fe84a...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå