Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #26 Skrevet 17. juli 2013 Å æsj.. Kjente jeg ble kvalm av å lese dette! Hun burde takke høyere makter for at hun har 4 friske babyer (oddsen for at barna er syke og svake når de kommer i 4 spann er jo ikke uvanlig!), at hun får så mye gratis og at hun har kommune som støtter! Folk i Norge er så vant med at staten skal dekke baken vår når vi havner i kinkige situasjoner at de mener sydenferie og fancy bil er en rett, ikke et privilegie...Tenk hvis hun hadde fått disse barna i et land hvor ingen hadde hatt råd til å hjelpe!? Jada, NAN er dyrt, det merket jeg selv når jeg som lutfattig student måtte bruke det på barnet som ikke tok næring av melka mi, men jeg klarte da FINT å skrape sammen pengene jeg trengte! Jeg arvet, kjøpte brukt, var gnien på pengene når det kom til annen mat og GIKK overalt, bil var luksus som jeg ikke hadde råd til! Hun kan kjøpe brukt vogn på FINN eller loppis, hun kan få billige klær på FINN også. Egentlig kan hun få ALT av utstyr for en slikk og ingenting hvis hun tenker litt lurt og bruker bruktmarked osv. Syt og klag, at hun tør! Hjemme hos henne må verden surre rundt hennes masing og syting vil jeg tro..... Anonymous poster hash: ef10d...d34
Fjollemor Skrevet 17. juli 2013 #27 Skrevet 17. juli 2013 Synes kanskje flere er litt krass her, det er en unntakstilstand å få fire unger på en gang så er ikke sikkert at en klarer å ha gangsyn nok til å forstå hva som er passende og ikke. Gi nå familien en sjanse til å ta innover seg den nye situasjonen før en fyker i strupen på henne, lett å bli blind på egen situasjon De er vel knapt en måned gammel disse små, det går seg nok til.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #28 Skrevet 17. juli 2013 For et utakknemlig kvinnfolk! Vi har fått sånn og sånn, men det er ikke nok?!? Vi må jo ha utstyr til eldste også.. Pinlig å lese dette. Har man ikke råd til å ha barn, så bør man ikke få barn heller.. Masse billig på finn osv. Nei, hadde aldri planlagt å bli gravid hvis vi ikke hadde hatt råd til det! Pluss at man må fire litt på kravene, kan selvfølgelig ikke kjøpe det dyreste til 4 stk. Handler om prioritering!! Frekk og ufordragelig! Anonymous poster hash: edb94...f23
Gjest Skrevet 17. juli 2013 #29 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Noe helt annet. Er jo en til som fikk trillinger og to fra før, og henne hører man ikke tigge om slikt. Synes det er stor skam slik hun her fremstår med klagingen over NAN. Endret 17. juli 2013 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #30 Skrevet 17. juli 2013 Mye vil ha mer... Ikke har hun satt seg inn i HVORFOR Nestlé ikke får reklamere for mme. Ikke er det godt nok med alt de har fått, det er "dårlig gjort" at de ikke får enda mer gratis. Noen butikker i nærmiljøet har faktisk vært så frekke at de ikke har svart på familiens skriftlige henvendelser (les:tiggerbrev). Greit at det er krevende med fire unger på en gang, men denne familien får MYE. De virker utakknemlige og navlebeskuende. Anonymous poster hash: b091a...493
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #31 Skrevet 17. juli 2013 Enda godt ikke det bare var meg. Ser og at de får masse sympati og støtte av mange, og forstår det virkelig ikke. Man kan jo ikke forvente at alle andre skal betale? Vi er 5 i familien, og det er dyrt nok. Men jeg må jo betale selv,,. Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #32 Skrevet 17. juli 2013 Flaut å lese!! Hun dama kan da ikke være helt i vater vel?! Anonymous poster hash: 35842...1e3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #33 Skrevet 17. juli 2013 Hvilken vogn er det hun vil ha da? Fant ikke noe om det... Anonymous poster hash: 9b437...5ca
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #34 Skrevet 17. juli 2013 Kan på en måte forstå at hun klager litt på det med NAN... Litt teit at de sponser mat til ungene, men NAN kan de ikke få? Men synes egentlig ikke hun skal klage ang NAN... Regningen på mme her i gården til et barn ble på ca 500-600 kr i uken, og jeg fikk ikke dekt noe siden jeg kjøpte den på helsekost (var den eneste ungen tålte). Å kreve og skal få alt (ha ikke lest alt, men ser andre kommenterer det) blir bare for dumt. Synes og at det virker som om de har fått mye hjelp og fått mye allerede... Da kunne du hatt rett til tilskudd til spesialkost, laveste summen trenger du ikke å samle kvitteringer for å få utb. Anonymous poster hash: 4b114...ece
DaTuMa Skrevet 17. juli 2013 #35 Skrevet 17. juli 2013 Jeg blir både flau og provosert av det hun skriver. De har fått kjempemasse. Vær takknemlig for det du får. Makan til frekkhet å kreve mer. Oh i tillegg klage over at de andre butikkene de har sendt tiggerbrev til ikke svarer. Hun burde skamme seg!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #36 Skrevet 17. juli 2013 Skjønner godt at det er overveldende å få fire på en gang, men er det egentlig så mye dyrere enn å få de fordelt på 7-8 år da? Jeg har selv fire barn, eldste var 7,5 år da yngste ble født, og det koster sannelig penger. Jeg må jo ha fire par vintersko osv jeg også. Det arves riktignok en del sportsutstyr, gode vinterklær o.l. men hverdagsklær kjøpt på HM og Lindex er ikke mye å arve siden vi ikke kjøper mer klær enn at det blir vasket istykker før det blir for smått, eller det slites hull på knær, søles så flekkene ikke går vekk osv. Matbudsjettet her i huset er enormt, men det kunne da ikke falle meg inn å forvente sponsing fra matbutikken altså. Noen ting blir jo dyrere når man får fire på en gang, man må ha fire par like lange ski og fire like store bilseter, de kan ikke arve vinterklær etter hverandre. Mer herlighet, jeg har kjøpt brukte vogner, brukt skiutstyr, fått akebrett o.l. gratis av folk hvor deres egne unger har vokst fra det, handlet på byttesentraler og loppemarkeder. Man setter jo standarden selv og trenger ikke følge prisnivået på utstyrsparken til de som bor i Holmenkollåsen... Blogginnlegget hennes er pinlig å lese synes jeg. Anonymous poster hash: c2a81...1f4
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #37 Skrevet 17. juli 2013 Hvilken vogn er det hun vil ha da? Fant ikke noe om det... Anonymous poster hash: 9b437...5ca Står på moren sin blogg. Tvillingvogn fra tfk. Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #38 Skrevet 17. juli 2013 Dette er moren sitt bidrag i debatten Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #39 Skrevet 17. juli 2013 Dette er moren sitt bidrag i debatten Anonymous poster hash: b38fc...500 http://lkholtung.blogspot.no/2013/07/4-x-det-mestedet-kan-bli-dyrt_2.html?m=1 Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #40 Skrevet 17. juli 2013 Dette er moren sitt bidrag i debatten Anonymous poster hash: b38fc...500 http://lkholtung.blogspot.no/2013/07/4-x-det-mestedet-kan-bli-dyrt_2.html?m=1 Anonymous poster hash: b38fc...500 "De har snakket med VW for å høre om de kan sponse noe. De vet veldig godt hvordan bil de ønsker seg, for de har vært å prøvd med seter og vogner i bilen. VW var dessverre ikke villig til å sponse......., men kom med et lite avslag i prisen, dessverre så monnet det lite." Herregud så smakløst!! Anonymous poster hash: 2bc57...b8d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #41 Skrevet 17. juli 2013 Hahahaha, forventer de virkelig at de skal få sponset en bil fordi de har fått fire barn? Det er virkelig noe av det latterligste jeg har hørt.... Anonymous poster hash: c2a81...1f4
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #42 Skrevet 17. juli 2013 Dette er moren sitt bidrag i debatten Anonymous poster hash: b38fc...500 http://lkholtung.blogspot.no/2013/07/4-x-det-mestedet-kan-bli-dyrt_2.html?m=1 Anonymous poster hash: b38fc...500 "De har snakket med VW for å høre om de kan sponse noe. De vet veldig godt hvordan bil de ønsker seg, for de har vært å prøvd med seter og vogner i bilen. VW var dessverre ikke villig til å sponse......., men kom med et lite avslag i prisen, dessverre så monnet det lite." Herregud så smakløst!! Anonymous poster hash: 2bc57...b8d Ja, jeg har ikke ord! Vi er som sagt 5, og jeg har egentlig bruk for en ford s-max, for den har vi prøvd, og den dekker våre behov.... Men vi har ikke råd, så vi kjøpte noe annet! Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #43 Skrevet 17. juli 2013 Når hun får bleier dekket for ett helt år, og så vidt jeg ser det kommer hun knapt til å trenge å kjøpe klær til verken firlingene eller søsteren på evigheter, går det ikke litt opp i opp selv om hun ikke får mme og vogn gratis? Jeg mener, det er da ikke mange kronene mer hun må legge i å få barn som det vi med ett barn må da vel? Har sett tvillingvogner til en tusenlapp på bruktsidene jeg Anonymous poster hash: 9fb5c...9a2
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #44 Skrevet 17. juli 2013 Da vi fikk barn nr fire, ikke helt planlagt, hadde vi ikke mulighet til å bytte bil (mannen hadde akkurat mistet jobben). Men vi klarte oss da likevel, vi fikk bare ikke kjørt på tur alle sammen på en gang. Det er ikke så veldig ofte man trenger å reise avgårde hele familien på en gang, og de gangene man må det går det faktisk fint an å kjøre to biler (vi hadde en billig, gammel ekstrabil å ty til). Det er ingen menneskerett å ha minibuss altså Anonymous poster hash: c2a81...1f4
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #45 Skrevet 17. juli 2013 "Her er vognen de ønsker seg, TFK Twinner twist duo, den koster ca 8000.- x 2, og så må de ha hardbag til ca 2000.- x 4, + regntrekk ca 300.- x 4 " Anonymous poster hash: 9fb5c...9a2
Gjest Skrevet 17. juli 2013 #46 Skrevet 17. juli 2013 Gir meg ende over hvor kravstore og storforlangede enkelte mennensker er assa.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #47 Skrevet 17. juli 2013 Dette er moren sitt bidrag i debatten Anonymous poster hash: b38fc...500 http://lkholtung.blogspot.no/2013/07/4-x-det-mestedet-kan-bli-dyrt_2.html?m=1 Anonymous poster hash: b38fc...500 "De har snakket med VW for å høre om de kan sponse noe. De vet veldig godt hvordan bil de ønsker seg, for de har vært å prøvd med seter og vogner i bilen. VW var dessverre ikke villig til å sponse......., men kom med et lite avslag i prisen, dessverre så monnet det lite." Herregud så smakløst!! Anonymous poster hash: 2bc57...b8d Skjønner hvor datteren har det fra. Djizez. De har fått bleier, senger, klær, bil stoler, mat fra Nestlé og klager nå fordi de ikke får gratis bil og gratis mme. PINLIG! Anonymous poster hash: b091a...493
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #48 Skrevet 17. juli 2013 Da vi fikk barn nr fire, ikke helt planlagt, hadde vi ikke mulighet til å bytte bil (mannen hadde akkurat mistet jobben). Men vi klarte oss da likevel, vi fikk bare ikke kjørt på tur alle sammen på en gang. Det er ikke så veldig ofte man trenger å reise avgårde hele familien på en gang, og de gangene man må det går det faktisk fint an å kjøre to biler (vi hadde en billig, gammel ekstrabil å ty til). Det er ingen menneskerett å ha minibuss altså Anonymous poster hash: c2a81...1f4 Eller nye tfk-vogner eller ny, stor bil... Anonymous poster hash: b091a...493
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2013 #49 Skrevet 17. juli 2013 Dette er moren sitt bidrag i debatten Anonymous poster hash: b38fc...500 http://lkholtung.blogspot.no/2013/07/4-x-det-mestedet-kan-bli-dyrt_2.html?m=1 Anonymous poster hash: b38fc...500 "De har snakket med VW for å høre om de kan sponse noe. De vet veldig godt hvordan bil de ønsker seg, for de har vært å prøvd med seter og vogner i bilen. VW var dessverre ikke villig til å sponse......., men kom med et lite avslag i prisen, dessverre så monnet det lite." Herregud så smakløst!! Anonymous poster hash: 2bc57...b8d No gjekk det frå å vere noko spesielt til å berre bli trist Synes vi bør starte kronerulling så familien kan få splitter ny bil, som kjent er det noko alle bør ha..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #50 Skrevet 17. juli 2013 Jeg liker egentlig ikke å kommentere andre mennesker her inne. Men nå føler jeg bare at jeg må si noe.. Huff.. Er egentlig ikke så mye mer å si. Men at vi er ganske så bortskjemte her i landet er nok ikke en overdrivelse. Nå vet jeg ikke hvilke jobber disse to har, eller hvor mye de tjener. men om begge har jobb, så tjener de nok bedre enn oss. Siden jeg er hjemmeværende. Ja, jeg har lyst på ny vogn, søskenvogn til lille, slik at jeg kan gå på tur med alle ungene samtidig. Jeg ønsker meg Bugaboo Donkey. ØNSKER meg. men jeg SER jo at det har vi ikke råd til. Så om jeg skal ha søskenvogn, så må jeg kjøpe en billig på finn. Forventer da ikke at folk skal GI meg en vogn bare fordet jeg VIL ha en sånn.. Herregud.. Anonymous poster hash: cc9f5...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå