Gå til innhold

denne bloggeren oppfordrer til å spre teksten for å kjøre debatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke vanskelig å skjønne at ingen av dere kjenner bloggeren dere skriver så mye dritt om.

Og enda lettere å skjønne at ingen av dere har født flere enn 1-2 barn på en gang.

Å sammenligne med at det er samme økonomi å få 5 barn over tid som å få 5 på en gang har virkelig ikke skjønt det.

Jeg er i samme termingruppe som henne og vet at hun er umåtelig takknemlig for all hjelp de har fått, de er overveldet over all hjelpen de har fått.

Ikke et eneste sted har jeg fått med meg at hun sutrer over å ikke få mme eller bil.

Ja hun er frustrert over regelverket som gjør at hun ikke får sponset det de trenger aller mest nemlig mme.

At andre ønsker å starte kronerulling på dems vegne kan da ikke de lastes for? At andre har undersøkt mulighet for sponsing av bil kan heller ikke de lastes for?

Dere skriver at hun bare sutrer og klager, men hva gjør dere da? Er dere så mye bedre som skriver så mye drit om en person dere ikke kjenner?

Skal se noen av dere håndterer det å ha 4 små som ønsker mat samtidig (ja for alle med barn vet at når de er sulten så vil de ha mat for 10 min siden, og da å måtte vente på at det skal bli turen dems er ikke greit)

Og dere som ikke sier at hun som fikk trillinger i vinter ikke har klaget, nei hun har ikke klaget, men hun har også uttrykt frustrasjon over manglende hjelp fra kommunen f.eks.

Det er helt lov det, for hvem med hånden på hjertet at når de står med positiv test i hånda og tenker at "ååhh jeg håper det er minst 3-4 babyer i magen min"??

Er det virkelig et valg å bære fram flerlinger? Ja teoretisk sett så er det det, men når du er på ultralyd så kan du ikke velge bort noen heller.

Det er stort for alle både de innvolverte og de som ikke er innvolvert når noen får flere enn 1 barn, og ja alle skal mene noe om det.

Desverre er det alltid noen som skal bry seg mer enn andre i negativ retning, og det er kun trist.

Fei for egen dør og skal dere uttale dere så bør dere ha kjennskap til hele saken og ikke deler av den!

Og ikke minst kommenter med nick, vis at dere står inne for det dere sier om personen ;)

Det er ikkje takksamheita over det ho får som provoserar, den skulle berre mangle. Og vi ville alle vore takksame om vi fekk noko gratis, og teke mot med begge hender. So far, so good.

Det er furtinga over det ho ikkje får, og spesielt den nærsynte haldninga til regelverket rundt marknadsføring av morsmelk som provoserar.

Skrevet

Joda, vet godt hvem denne dama er. Hun skriver i teksten "del gjerne denne teksten" og da kan hun ikke klage på at det blir gjort

Moren hennes skriver i sin blogg at de har vært å spurt om sponsing av bilen. ...

Anonymous poster hash: b38fc...500

Skrevet

Tvillingvogn kan de få billig på finn.no

Bil kan de kjøpe billig på finn.

Klær kan de kjøpe på finn

Alt av babyutstyr kan kjøpes på finn

Altså de trenger ikke og kjøpe en en splitter ny 7- seter til over en halv million. De kan få samme bilen de ønsker seg MYE billigere BRUKT. Men her er stikkordet : BRUKT... 

sutre over at det ikke får en helt ny bil gratis er jo toppen av det og være bortskjemt. Hadde faktisk ikke fått meg til og ytre et slikt ønske med eller uten firlinger. Det er verken kommune, fylket , staten eller andre sitt problem at denne dama har fått firlinger. De har fått masse allerede og de burde være takknemmlig for nettopp det i stedenfor og syte for det de ikke har fått. 

Skrevet

Fy så stygge dere er som skriver så mye dritt om dere overhodet ikke kjenner! Jeg er også i samme termingruppe som henne på Facebook, og aldri har hun klaget over det ene eller det andre..... Blogginnlegget uttrykker takknemlighet over all hjelp de har fått, men det må da være lov å stille spørsmålstegn til hvorfor man ikke kan sponses med nan når der er regelverk som stopper for det, uten å bli halshugget av anonyme brukere på en nettside som heller burde støtte hverandre.

Nei, ærlig talt folkens, skjerp dere og tenk hvordan akkurat du ville reagert i samme situasjon! Barn er en velsignelse uansett antall, men det er ikke til å stikke under en stol at det også koster enormt mye når det kommer 4 små på en gang.

Trist å lese hele den tråden når det er så mange frekke mennesker uten evne til å sette seg litt inn i andres situasjon....

Personlig beundrer jeg henne for måten hun har taklet hele svangerskapet, både gledene og bekymringene!

Skrevet

Når nestle sponser mat, men ikke mme så er det det hun stiller spørsmål ved, og ikke til nestle direkte, til de er hun evig takknemlig for det de får, det er reglene til who hun stiller spørsmål ved som gjør at hun blir frustrert.

Enten har hun en til blogg jeg ikke har kjennskap til ellers så har dere misforstått alt hun har skrevet. Hennes mor skriver i sin blogg at det var en de kjenner som tok kontakt med vw og ikke dem selv, de ville heller ha et lån til å kjøpe bilen de trenger, og ikke bli sponset med bil.

Og mme koster mye når det bare er et barn som skal mates på det, så selvfølgelig blir det fire ganger så dyrt når de er 4 som skal ha det.

De har heller ikke bedt om å bli sponset, de har bedt om rabatter på diverse ting og endt opp med å bli sponset i stedet for, det er en viss forskjell det. Og hadde dere kjent henne så hadde dere visst nettopp dette ;)

Skrevet

Fryktelig ubehaglig med slik tigging, og i hvertfall siden mor selvmedisinerte og dermed fikk fire. Slike tilfeller finner man bare i Norge, for i alle andre lang har folk stort sett fingeren i jorda.

Det blir sikkert morsomt for disse barna å vokse opp med en mor som står og tigger om gratis ting i butikkene til dem, for det er jeg sikker på at kommer til å skje. Holdningen hennes er ganske utrolig! Skulle tro noen har tvunget henne til å få disse barna. Minner nesten litt om Octomom oh hennes historie, bortsett fra at det faktisk var en lege som var medskyldig der. I dette tilfellet er det mor og far selv som har ansvaret.

Anonymous poster hash: 7b0cf...af7
Skrevet

Når nestle sponser mat, men ikke mme så er det det hun stiller spørsmål ved, og ikke til nestle direkte, til de er hun evig takknemlig for det de får, det er reglene til who hun stiller spørsmål ved som gjør at hun blir frustrert.

Enten har hun en til blogg jeg ikke har kjennskap til ellers så har dere misforstått alt hun har skrevet. Hennes mor skriver i sin blogg at det var en de kjenner som tok kontakt med vw og ikke dem selv, de ville heller ha et lån til å kjøpe bilen de trenger, og ikke bli sponset med bil.

Og mme koster mye når det bare er et barn som skal mates på det, så selvfølgelig blir det fire ganger så dyrt når de er 4 som skal ha det.

De har heller ikke bedt om å bli sponset, de har bedt om rabatter på diverse ting og endt opp med å bli sponset i stedet for, det er en viss forskjell det. Og hadde dere kjent henne så hadde dere visst nettopp dette ;)

Stiller meg undrande til di framstilling av at ho "stiller spørsmål ved" WHO sine reglar. Det gjer ho ikkje, ho furtar over at dei ikkje gagnar ho personleg utan å gjere forsøk på å reflektere over kvifor dei er slik.
Skrevet

Kan vi vennligst prøve å ikke sparke henne inn i en firdoblet svangerskapsdepresjon ? Hun har tatt poenget nå, vi synes hun formulerte seg på en sytete og frekk måte. Javel, så gjorde hun det. Ferdig med det. Gå videre. Nå sparkes det på noen som ligger nede, og det er mye verre enn det blogginnlegget var.

Skrevet

Det eneste jeg reagerer på er at hun absolutt skal ha DEN vogna og DEN bilen. Begge deler er ufattelig dyrt og det finnes mangemangemange billigere alternativer. DET er det jeg reagerer på. 

Anonymous poster hash: 9fb5c...9a2
Skrevet

Nestle sine tidligere "gaver" til mødre i fattige land har ført til mange barnedødfall (mødrene hadde ikke råd til mer, men da hadde de mistet melken, urent vann osv) og det er derfor sponsing av MME ikke er tillatt av WHO. Å klage på WHO sin avgjørelse synes jeg er svært navlebeskuende. Firlingene kommer til å få den maten de trenger selv om det blir dyrt for foreldrene. Når denne perioden er over er de så heldige å få sponset barnemat.

Jeg må også si at jeg som sponsor hadde reagert på å bli takket i et blogginnlegg som begynner med "Dårlig gjort" og klaging på WHO.

De fortjener selvsagt ros for å ta seg av fire babyer, men det er vel egentlig ikke det innlegget handler om.

Anonymous poster hash: cc1da...573

Skrevet

"De fortjener selvsagt ros for å ta seg av fire babyer, men det er vel egentlig ikke det innlegget handler om."

Sine EGNE fire barn? Jeg er helt enig med innlegget ditt, men de fleste tar seg av barna sine uten ros i alle bauer og kanter. 

Skrevet

"De fortjener selvsagt ros for å ta seg av fire babyer, men det er vel egentlig ikke det innlegget handler om."

Sine EGNE fire barn? Jeg er helt enig med innlegget ditt, men de fleste tar seg av barna sine uten ros i alle bauer og kanter.

Nå synes jeg du er veldig streng.

Det er jo en utfordring å ta seg av fire babyer og selv om det er en selvfølge å ta seg av seg sine egne barn, så kan man jo godt gi dem litt anerkjennelse for at de gjør en vanskelig og krevende jobb.

Jeg er ellers enig med Musemrbr om at hun har fått nok tyn nå.

Anonymous poster hash: cc1da...573

Skrevet

Jeg hadde aldri trodd jeg måtte bla så langt for å finne en kommentar som forstår firlingmammaen. Og det er i grunnen helt greit at man ikke forstår, for hun er i en situasjon som ingen av oss kan sette oss inn i. Det som forundrer meg er at det sitter voksne mennesker bak en svart skjerm og spyr gloser som ikke hører hjemme noe sted. Hva tjener dere på det? Dere har laget et mobbefellesskap på et mammaforum hvor dere henger ut en enkeltperson som dere ikke vet noe som helst om. Dere lærte kanskje ikke at man ikke skal dømme folk man ikke kjenner, men at dere ikke fikk med dere hva som er normal folkeskikk syns jeg er forunderlig. Hva lærer dere egentlig deres egne barn om mobbing? At man kan si hva man vil om hvem som helst - særlig hvis man er anonym og kan slippe unna med det? Dette er et klassisk eksempel på mobbing, og nok et bevis på at voksne er værre på det området enn barn. Dere burde skamme dere alle sammen!

Skrevet

Hva er mobbing her?

Skrevet

Du spør vel ikke hva som er mobbing av henne her inne?
Tror du skal google hva mobbing er.

Mobbing er trakassering, drittslenging osv, noe du finner i fleng her inne. 
En annen ting er at hun trakk tilbake innlegget fordi hun følte det ble tolket feil og beklaget seg i et nytt innlegg, så hvorfor fortsette med heksejakten da?

Dere er ti ganger verre enn det innlegget noen gang var.

Skrevet

Jeg hadde aldri trodd jeg måtte bla så langt for å finne en kommentar som forstår firlingmammaen. Og det er i grunnen helt greit at man ikke forstår, for hun er i en situasjon som ingen av oss kan sette oss inn i. Det som forundrer meg er at det sitter voksne mennesker bak en svart skjerm og spyr gloser som ikke hører hjemme noe sted. Hva tjener dere på det? Dere har laget et mobbefellesskap på et mammaforum hvor dere henger ut en enkeltperson som dere ikke vet noe som helst om. Dere lærte kanskje ikke at man ikke skal dømme folk man ikke kjenner, men at dere ikke fikk med dere hva som er normal folkeskikk syns jeg er forunderlig. Hva lærer dere egentlig deres egne barn om mobbing? At man kan si hva man vil om hvem som helst - særlig hvis man er anonym og kan slippe unna med det? Dette er et klassisk eksempel på mobbing, og nok et bevis på at voksne er værre på det området enn barn. Dere burde skamme dere alle sammen!

Hun skrev i blogginnlegget at hun ønsket debatt rundt dette, og at hun derfor ønsket at folk skulle dele linken med innlegget. Hvordan er det da mobbing? Betyr "ønsker debatt rundt dette" egentlig "ønsker massiv støtte på mitt synspunkt"?

Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å ha firlinger, utover at det må være ubeskrivelig tøft, men jeg kan sette meg i hvordan det må være å sponse noen for så å få dette utakknemlige og surmagede blogginnlegget slengt i trynet. Ja, hun skrev flere ganger at hun er takknemlig mot nestlé, for så i neste setning å klage på dem igjen. Hadde jeg vært Nestlé hadde jeg tatt tilbake tilbudet om sponsing av barnemat i det hele tatt etter å ha lest det der.

Skrevet

Det er ikke mobbing når man poengterer at et voksent menneske klager og andre synes det er rart

Når så mange oppfattet det som klaging, da kan det jo hende hun ordla seg feil, eller.

Skjønner du kjenner dama, men hele innlegget ble bare dumt!

Anonymous poster hash: b38fc...500

Gjest Sandra M. Gilbert
Skrevet

Jeg kan ikke se at dette er mobbing.

Skrevet

Jeg kan ikke se at dette er mobbing.

Enig.

Anonymous poster hash: b091a...493

Skrevet

En annen ting er at hun trakk tilbake innlegget fordi hun følte det ble tolket feil og beklaget seg i et nytt innlegg, så hvorfor fortsette med heksejakten da?

Unnskuld, men kven var det som drog opp att tråden for vidare diskusjon? Var det ikkje du?
Skrevet

Er innlegget dere diskuterer fjernet fra bloggen? jeg finner det ikke. Og så ikke denne tråden før i kveld....

Anonymous poster hash: efc08...9e1
Skrevet

Unnskuld, men kven var det som drog opp att tråden for vidare diskusjon? Var det ikkje du?

Hehe ja det var du som plukket opp tråden igjen. Den var lagt død den.

Skjønner det må være frustrerende å få fire på en gang. Litt panikk i hvordan man skal få råd til ting.

Men hadde jeg vært i den situasjonen, hadde jeg satt meg ned for å fonne brukte ting.

Ikke blir sur fordi jeg bare får litt avslag på vogn istedet for å få den gratis. Samme med dyr NY bil

Leste innlegget og det var mye "jeg har fått mye og det er jeg klar over, men jeg vil ha mer"

Anonymous poster hash: b0997...162

Skrevet

Det er jo gjerne mobbere selv som ikke forstår hva mobbing er. I tillegg vet dere veldig lite om hva begrepet "debatt" faktisk betyr.

Gjest Sandra M. Gilbert
Skrevet

Det er jo gjerne mobbere selv som ikke forstår hva mobbing er. I tillegg vet dere veldig lite om hva begrepet "debatt" faktisk betyr.

Så om vi ikke synes dette er mobbing så er det fordi vi selv er mobbere? Fantastisk argumentasjon. Du som er så velinformert innen argumentasjonsteori kan sikkert også informere oss om hva begrepet 'debatt' betyr.

Skrevet

Jeg syns ikke dette er mobbing.

Mobbing er systematisk, trakasering og/eller plaging over tid. Mot et valgt offer. Tror ikke ei uke i et forum kan betegnes som mobbing.

Dessuten, så har denne jenta SELV lagt ut innlegget og oppfordret til debatt. Det er nå en gang sånn i samfunnet at har man en blogg eller på en eller annen måte er en offentlig person, så er det helt åpent for debatt rundt ting du skriver, ting du gjør eller ting du har på deg.

Se bare på kjoledebatten rundt Mette Marit. Jeg vil nå heller betegne det som mobbing, i og med at Mette Marit faktisk ikke har oppfordret til debatt rundt det på egen nettside. Men, så har det seg jo sånn at Mette Marit er en offentlig person, og sådan bør og må tåle slike ting.

Fottballfrue blir jo da også mobbet her inne, og jeg ser ikke så mange som tar tak i det.. Rannveig bloggen.. For å nevne noen.. Skal vi liksom ta i denne jenta her med silkehansker fordet hun er firlingmamma?

Ja, selvfølgelig har jeg medfølelse og forståelse for at 4 babyer på en gang er utmattende. Men jeg har IKKE forståelse for at de vil bli sponsa med vogn, bil og ellers alt de trenger. Skal alle som har en krevende hverdag bli sponsa med alskens ting da eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...