Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #51 Skrevet 17. juli 2013 "Dårlig gjort"? Hvem er det som har valgt å få alle disse ungene på en gang? Og jo, det er et valg, for hun har neppe blitt gravid med 4 stk på helt naturlig vis. Er hennes eget ansvar!!! Anonymous poster hash: 24abd...5fc
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #52 Skrevet 17. juli 2013 "Dårlig gjort"? Hvem er det som har valgt å få alle disse ungene på en gang? Og jo, det er et valg, for hun har neppe blitt gravid med 4 stk på helt naturlig vis. Er hennes eget ansvar!!! Anonymous poster hash: 24abd...5fc Hun har bare fått hormonbehandling. Utrolig nok... Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #53 Skrevet 17. juli 2013 Nå skrev jeg en kommentar på innlegget denne 4ling moren skrev i bloggen, så får vi se om hun godtar det selvom jeg kritiserer hun for måten hun sutrer på.. Hahah Anonymous poster hash: 84ee3...175
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #54 Skrevet 17. juli 2013 Det er selvfølgelig ikke det spor synd på noen som ikke får sponset noe som helst til ungene sine, selv om det er mange av dem. Egne unger, eget ansvar. Det er imidlertid en interessant prinsippdebatt dette med at morsmelkerstatning er omtrent umulig å finne informasjon om, fordi produsentene knapt har lov å opplyse noe som helst. Nesten alt faller under "reklame," dermed er det usedvanlig vanskelig å orientere seg om forskjeller og ulikheter mellom merkene, fordeler (ja, for det finnes faktisk en del) med morsmelkerstatning i forhold til morsmelk osv. Unødvendig vanskeliggjøring av velmenende regelverk. Anonymous poster hash: 5e2b1...1ba
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #55 Skrevet 17. juli 2013 Noen burde ta barna om hun ikke klarer å forsørge dem! Makan til bortskjemt drittunge! Anonymous poster hash: 1f8e4...e38
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #56 Skrevet 17. juli 2013 Vi burde gått i fakkeltog for hun!!!! Anonymous poster hash: edb94...f23
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #57 Skrevet 17. juli 2013 Vi burde gått i fakkeltog for hun!!!!Anonymous poster hash: edb94...f23 VI tar et for deg i samme slengen: fakkeltog for objektsformen. Anonymous poster hash: ca2b0...986
Gjest LA8PV Skrevet 17. juli 2013 #58 Skrevet 17. juli 2013 Nok et eksempel på krav-mentaliteten som har spredt seg som pest her til lands.
Tauriel Skrevet 17. juli 2013 #59 Skrevet 17. juli 2013 Kan på en måte forstå at hun klager litt på det med NAN... Litt teit at de sponser mat til ungene, men NAN kan de ikke få? Men synes egentlig ikke hun skal klage ang NAN... Regningen på mme her i gården til et barn ble på ca 500-600 kr i uken, og jeg fikk ikke dekt noe siden jeg kjøpte den på helsekost (var den eneste ungen tålte). Å kreve og skal få alt (ha ikke lest alt, men ser andre kommenterer det) blir bare for dumt. Synes og at det virker som om de har fått mye hjelp og fått mye allerede... Da kunne du hatt rett til tilskudd til spesialkost, laveste summen trenger du ikke å samle kvitteringer for å få utb. Anonymous poster hash: 4b114...ece Aha, det var det ingen som opplyste meg om da... jaja, hun er 2 nå og drikker ikke mme lenger
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #60 Skrevet 17. juli 2013 Det er jo masse av de tvillingvognene de ønsker seg + bager + regntrekk + myggnetting på finn.no om de bare gidder å lete litt. De MÅ ikke ha det nytt akkurat.. Og det med bil, de kan kjøpe brukt der også. Utakknemlighet kalles dette.. De har som sagt spart tonnevis med penger på klær, de får sponset senger og bilseter og ja, masse mer som koster noen tusenlapper. Det blir jo nesten som de "bare" får tvillinger i forhold til kostnadene de skulle ha hatt. Mye vil ha mer.. Anonymous poster hash: 57473...0cf
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #61 Skrevet 17. juli 2013 "Dårlig gjort"? Hvem er det som har valgt å få alle disse ungene på en gang? Og jo, det er et valg, for hun har neppe blitt gravid med 4 stk på helt naturlig vis. Er hennes eget ansvar!!! Anonymous poster hash: 24abd...5fc De har forsåvidt kommet på naturlig vis; dvs ikke noe ivf/icsi. Men hun selvmedisinerte seg med pergo som hun hadde liggende etter å ha blitt gravid med eldstedatteren... Kan trygt si hun fikk eggløsning gitt!! Anonymous poster hash: 46b9b...f9c
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 17. juli 2013 #62 Skrevet 17. juli 2013 Oi.. Så det eneste de må kjøpe selv i ca 3 år fremover er vogn og mme... The worlds smallest violin is playing for you!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #63 Skrevet 17. juli 2013 "Dårlig gjort"? Hvem er det som har valgt å få alle disse ungene på en gang? Og jo, det er et valg, for hun har neppe blitt gravid med 4 stk på helt naturlig vis. Er hennes eget ansvar!!! Anonymous poster hash: 24abd...5fc De har forsåvidt kommet på naturlig vis; dvs ikke noe ivf/icsi. Men hun selvmedisinerte seg med pergo som hun hadde liggende etter å ha blitt gravid med eldstedatteren... Kan trygt si hun fikk eggløsning gitt!! Anonymous poster hash: 46b9b...f9c Da er det selvforskyldt, og uansett så må det forventes at man klarer å ta vare på de ungene man får uten å få og få og få! Anonymous poster hash: 24abd...5fc
O`Neill Skrevet 17. juli 2013 #64 Skrevet 17. juli 2013 Jeg synes hun faktisk er heldig at hun får så mye som hun har listet opp i blogginnlegget sitt. Og ja, hun får 4 linger, men å forvente at det er en så stor sensasjon at hun skal bli sponset i "hode og bakenden"(forfinet det litt) blir noe drøyt... ble faktisk nesten litt flau når jeg leste innlegget. Er nok lett for meg å ha denne holdningen når jeg ikke sitter i den situasjonen selv, men jeg synes ikke det er noe innhold for debatt i det hele tatt denne saken.. En velger selv å få barn og da får en klare seg så best en kan sjøl, blir en sponset av noen og får hjelp her og der, så er det jo kjempebra, men å bli sur fordi en ikke får det ene og det andre fordi en selv har så dyr smak at en ikke har råd til det selv???? Nei.....som jeg sa tidligere....FLAU..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #65 Skrevet 17. juli 2013 "Dårlig gjort"? Hvem er det som har valgt å få alle disse ungene på en gang? Og jo, det er et valg, for hun har neppe blitt gravid med 4 stk på helt naturlig vis. Er hennes eget ansvar!!! Anonymous poster hash: 24abd...5fc De har forsåvidt kommet på naturlig vis; dvs ikke noe ivf/icsi. Men hun selvmedisinerte seg med pergo som hun hadde liggende etter å ha blitt gravid med eldstedatteren... Kan trygt si hun fikk eggløsning gitt!!Anonymous poster hash: 46b9b...f9c Da er det selvforskyldt, og uansett så må det forventes at man klarer å ta vare på de ungene man får uten å få og få og få! Anonymous poster hash: 24abd...5fc Jeg er ikke uenig med deg Jfr mitt tidligere innlegg i denne tråden... Anonymous poster hash: 46b9b...f9c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #66 Skrevet 17. juli 2013 Jeg skulle likt å se hennes svar til denne diskusjonen. Anonymous poster hash: ca2b0...986
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #67 Skrevet 18. juli 2013 Nå har hun slettet innlegget, følte seg visst misforstått... Anonymous poster hash: 62e33...64b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #68 Skrevet 18. juli 2013 Hun har slettet innlegget pga stygge kommentarer. Ikke hadde hun ventet at så mange leste innlegget heller. :-/ Anonymous poster hash: c4aac...ece
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #69 Skrevet 18. juli 2013 Hun har slettet innlegget pga stygge kommentarer. Ikke hadde hun ventet at så mange leste innlegget heller. :-/ Anonymous poster hash: c4aac...ece Fillern hadde lyst å lese innlegget, men er derfor jeg ikke finner det Anonymous poster hash: 67c17...62f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #70 Skrevet 18. juli 2013 Søk opp "firlingmamma dårlig gjort" og klikk på bufret på aktuelt innlegg.. På windows 8 er det den grønne pilen etter webadr.. Anonymous poster hash: 4d2db...d15
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #71 Skrevet 18. juli 2013 http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KeYGQG4pKgIJ:www.familieprat.no/wordpress/firlingmamma/+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no her er innlegget Anonymous poster hash: 90885...f0f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #72 Skrevet 18. juli 2013 http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KeYGQG4pKgIJ:www.familieprat.no/wordpress/firlingmamma/+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no her er innlegget Anonymous poster hash: 90885...f0f Der fikk jeg lest det Synest hun burde vært takknemlig for det hun har fått og slutte å klage, noe må de kunne forvente å dekke selv.. Anonymous poster hash: 67c17...62f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #73 Skrevet 18. juli 2013 "Dårlig gjort"? Hvem er det som har valgt å få alle disse ungene på en gang? Og jo, det er et valg, for hun har neppe blitt gravid med 4 stk på helt naturlig vis. Er hennes eget ansvar!!! Anonymous poster hash: 24abd...5fc De har forsåvidt kommet på naturlig vis; dvs ikke noe ivf/icsi. Men hun selvmedisinerte seg med pergo som hun hadde liggende etter å ha blitt gravid med eldstedatteren... Kan trygt si hun fikk eggløsning gitt!! Anonymous poster hash: 46b9b...f9c Ja det hørtes forsvarlig ut. Dette er grunnen for at man ikke skal gjøre sånt selv. Anonymous poster hash: 9fb97...31d
missme Skrevet 21. juli 2013 #74 Skrevet 21. juli 2013 Er ikke vanskelig å skjønne at ingen av dere kjenner bloggeren dere skriver så mye dritt om. Og enda lettere å skjønne at ingen av dere har født flere enn 1-2 barn på en gang.Å sammenligne med at det er samme økonomi å få 5 barn over tid som å få 5 på en gang har virkelig ikke skjønt det. Jeg er i samme termingruppe som henne og vet at hun er umåtelig takknemlig for all hjelp de har fått, de er overveldet over all hjelpen de har fått. Ikke et eneste sted har jeg fått med meg at hun sutrer over å ikke få mme eller bil.Ja hun er frustrert over regelverket som gjør at hun ikke får sponset det de trenger aller mest nemlig mme. At andre ønsker å starte kronerulling på dems vegne kan da ikke de lastes for? At andre har undersøkt mulighet for sponsing av bil kan heller ikke de lastes for? Dere skriver at hun bare sutrer og klager, men hva gjør dere da? Er dere så mye bedre som skriver så mye drit om en person dere ikke kjenner? Skal se noen av dere håndterer det å ha 4 små som ønsker mat samtidig (ja for alle med barn vet at når de er sulten så vil de ha mat for 10 min siden, og da å måtte vente på at det skal bli turen dems er ikke greit) Og dere som ikke sier at hun som fikk trillinger i vinter ikke har klaget, nei hun har ikke klaget, men hun har også uttrykt frustrasjon over manglende hjelp fra kommunen f.eks.Det er helt lov det, for hvem med hånden på hjertet at når de står med positiv test i hånda og tenker at "ååhh jeg håper det er minst 3-4 babyer i magen min"??Er det virkelig et valg å bære fram flerlinger? Ja teoretisk sett så er det det, men når du er på ultralyd så kan du ikke velge bort noen heller. Det er stort for alle både de innvolverte og de som ikke er innvolvert når noen får flere enn 1 barn, og ja alle skal mene noe om det.Desverre er det alltid noen som skal bry seg mer enn andre i negativ retning, og det er kun trist. Fei for egen dør og skal dere uttale dere så bør dere ha kjennskap til hele saken og ikke deler av den! Og ikke minst kommenter med nick, vis at dere står inne for det dere sier om personen
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2013 #75 Skrevet 21. juli 2013 Ja hun er frustrert over regelverket som gjør at hun ikke får sponset det de trenger aller mest nemlig mme. Hvorfor skulle hun fått sponset mme? Hun har uansett regelverk ikke krav på å bli sponset med noe som helst, og iallfall ikke når hun har selvmedisinert seg til firlinger Anonymous poster hash: 2bc57...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå