Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #1 Skrevet 16. juli 2013 Men er det bare jeg som er totalt uenig? Ufattelig mye klaging, når hun får så mye!!! http://www.familieprat.no/wordpress/firlingmamma/ Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Altså, hvis hun ikke har råd til å bruke 140 kroner dagen på fire unger, lurer jeg på hvordan hun skal råd til å fø dem i fremtiden Anonymous poster hash: ca2b0...986
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 Tja, med alt det andre utstyret hun får så har jo hun spart såpass mye penger at forbruket hun kommer til å ha av nan går opp i opp. Hun får jo utstyr, klær, bleier, barnemat for mangfoldige tusen kroner. Da tenker jeg at man må rulle inn litt og heller være veldig takknemlig for at noen er villig til å hjelpe i en slik situasjon, enn å klage over den ene tingen hun ikke får gratis. Sikkert tøft med firlinger, og dyrt ikke minst. Og det er ikke en situasjon man setter seg i med vilje (joda det er jo alltid en mulighet, men den er så ørliten at de fleste ikke kunne drømt om å havne i hennes situasjon), men allikevel sitter jeg med en følelse at det blir litt mindre grasiøst å skulle bli sur for noe slikt. Hun får da tross alt 4 x barnetrygd + småbarnstillegg og jeg regner med det er mer enn nok til å dekke nan regninga. Mulig jeg er trøtt og muggen i kveld, men men, min mening. Takk, du fikk sagt akkurat det jeg mente. Har lest bloggen til moren hennes og, og hun klager på at ikke de får sponsa ny bil! De var villig til å gi rabatter, men det hjalp ikke? Synes nesten det er litt usmakelig... Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Tja, med alt det andre utstyret hun får så har jo hun spart såpass mye penger at forbruket hun kommer til å ha av nan går opp i opp. Hun får jo utstyr, klær, bleier, barnemat for mangfoldige tusen kroner. Da tenker jeg at man må rulle inn litt og heller være veldig takknemlig for at noen er villig til å hjelpe i en slik situasjon, enn å klage over den ene tingen hun ikke får gratis. Sikkert tøft med firlinger, og dyrt ikke minst. Og det er ikke en situasjon man setter seg i med vilje (joda det er jo alltid en mulighet, men den er så ørliten at de fleste ikke kunne drømt om å havne i hennes situasjon), men allikevel sitter jeg med en følelse at det blir litt mindre grasiøst å skulle bli sur for noe slikt. Hun får da tross alt 4 x barnetrygd + småbarnstillegg og jeg regner med det er mer enn nok til å dekke nan regninga. Mulig jeg er trøtt og muggen i kveld, men men, min mening. Takk, du fikk sagt akkurat det jeg mente. Har lest bloggen til moren hennes og, og hun klager på at ikke de får sponsa ny bil! De var villig til å gi rabatter, men det hjalp ikke? Synes nesten det er litt usmakelig... Anonymous poster hash: b38fc...500 Leste resten av innlegget hennes i etterkant og så at hun klaget på at hun ikke hadde fått vogn, eller bil også. Jeg tenker fortsatt "rull inn littegranne her". Det er ingen menneskerett å kjøre bil, og vogn til alle 4 kan fåes billig brukt, eller på den jollyroom siden som reklamerer for barnevogner til noen tusenlapper for en tvillingvogn. Min mann sitter her og rister på hodet. to tvillingvogner til nesten 10.000 kr stk vil hun ha. For det må jo være akkurat den typen.... måtte arve jeg, og jeg fikk bare én. Jeg er faktisk helt satt ut Anonymous poster hash: b38fc...500
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 Hjelpe meg! Jeg blir rent flau av sånne mennesker, som bare krever og krever. Mistenker at det har blitt en del av bloggverden å forlange. Jeg antar at ingen har tvunget dem til å bli foreldre, så da får de vel ta ansvar for barna sine selv, sånn som alle andre jeg kjenner... Og ang NAN og markedsføring, så har vel ikke Nestle noe valg etter at de har tråkka i salaten på dette punktet tidligere. Anonymous poster hash: 273f4...5ee
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Endel mennesker vil bare ha og ha og ikke gi. Klarte oss fint uten sponsing når vi fikk firlinger, hadde litt flaks siden vi er litt handye og vi hadde litt og arva litt :-) En kompis bygget til og med firlingvugge i dåpspresang til oss :-) Anonymous poster hash: 4b114...ece
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Denne mammaen bor i nærområdet her, og maaaange av mine fb-venner har lagt ut link til bloggen hennes med disse tiggeinnleggene. Jeg er så glad for at det er flere som reagerer på dette!! Jeg synes hun er sutrete og utakknemmelig, og får jo ikke lyst til å hjelpe henne overhodet Reagerte også på det at "de vet akkurat hvilken vogn de vil ha" - ja og det er ikke akkurat den billigste vogna!! Og de vet akkurat hvilken bil de ønsker seg; det gjør jeg også gitt, men gner ikke med at noen vil gi den til meg Skjønner det er tøft med firlinger, men jeg tror de har regnet med å bli sponset i huet og ræva, for så å gå på en smell når ikke alle gir de alt de ønsker seg... Synes også det er SVÆRT spesielt å klage på at Aftenposten har skrevet en artikkel om dem, når hun skriver en offentlig blogg Burde kanskje sette seg litt bedre inn i hvordan dette fungerer... (Signerer som anonym her, just in case... Gidder ikke flæshe at jeg er såpass negativ når det virker som om "alle andre" jeg kjenner sympatiserer så voldsomt med henne...) Anonymous poster hash: 46b9b...f9c
Tauriel Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Kan på en måte forstå at hun klager litt på det med NAN... Litt teit at de sponser mat til ungene, men NAN kan de ikke få? Men synes egentlig ikke hun skal klage ang NAN... Regningen på mme her i gården til et barn ble på ca 500-600 kr i uken, og jeg fikk ikke dekt noe siden jeg kjøpte den på helsekost (var den eneste ungen tålte). Å kreve og skal få alt (ha ikke lest alt, men ser andre kommenterer det) blir bare for dumt. Synes og at det virker som om de har fått mye hjelp og fått mye allerede...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #11 Skrevet 17. juli 2013 Ble sliten av å lese innlegget hennes. Hun kan ikke bli tatt seriøst når hun skriver så vanskelig. Og syns det "dårlig gjort" at hun får såpass mye når vi som "bare får en om gangen" får nada. Neida, ingen sammenligningsgrunnlag. Hvorfor klage når hun allerede har fått så mye, bare det hun har blitt sponset med er jo penger spart for mangfoldige tusen kr. Skulle nå tro bleiebruken til barna var større, og det får hun jo sponset! Dette gjelder jo kun mme, hun får jo mye annen mat fra samme kompaniet. Anonymous poster hash: 57473...0cf
nagini Skrevet 17. juli 2013 #13 Skrevet 17. juli 2013 Herregud for en utakknemlig grådig kjerring... Sjokkert.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #14 Skrevet 17. juli 2013 Virker utrolig utakknemlig og grinete. Hun trenger å se seg om og oppdage hva hun får! Barn er dyrt å få, uansett. Litt dårlig råd er det mange småbarnsforeldre som har. Anonymous poster hash: 0845d...45d
LittLykkelig Skrevet 17. juli 2013 #15 Skrevet 17. juli 2013 Cry me a river. Dette kalles ren skjær utakknemlighet.
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2013 #16 Skrevet 17. juli 2013 Foreløpig et alle fire seg mette for 140 kr på 3 dagar, snart må ho ut med det pr dag. Skal tru kor det blir når alle brødskiver, middag, melk og frukt. Viss ho trur det er dyrt å fore babyar vil ho få seg eit sjokk.. Skal ha, skal ha, skal ha..
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 17. juli 2013 #17 Skrevet 17. juli 2013 Hun burde vært takknemlig for alt det hun får, istedenfor å klage på det hun ikke får..
SameSara Skrevet 17. juli 2013 #18 Skrevet 17. juli 2013 Blir flau på hennes vegne. Skjønner at det er dyrt med 4 babyer og fint at de blir sponset med diverse, men å være kravstor er aldri sjarmerende eller genererer en givertrang i meg
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #19 Skrevet 17. juli 2013 Det er da virkelig ikke dyrt for 130 kroner i mat om dagen til 4 barn?! Vi har to, og med frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds, blir det sikkert mye mer enn det per dag? Anonymous poster hash: f2363...6d8
pip pip Skrevet 17. juli 2013 #21 Skrevet 17. juli 2013 Tenk på alle bleiene hun får. Sponset bleieforbruk for et år fra et sted og masse bleier et annet sted. Sparer jo en liten formue på bare det. Hun har fått utrolig mye og nå klager hun med at hun må tigge på gaten for å få råd til NAN. Er det mulig. Skjønner at det er mye med 4 på en gang, men hun burde virkelig sette seg ned for å se på det hun har fått gratis. Det å få barn er en veldig stor utgift for alle, hun kan jo ikke regne med å få alt gratis bare fordi hun får 4 på en gang. Syns det er utrolig bra at de som får trillinger eller firlinger får støtte og blir sponset med produkter.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #22 Skrevet 17. juli 2013 Hun klager på WHO som ikke ønsker noen form for markedsføring av MME. Hun burde lese seg opp på hvorfor det er blitt slik, med fattige mødre som ble lurt til at MME var bedre en MM, men som ikke hadde råd til nok, skittentvann osv. Anonymous poster hash: cc1da...573
Ladybird2014 Skrevet 17. juli 2013 #23 Skrevet 17. juli 2013 Hun klager på WHO som ikke ønsker noen form for markedsføring av MME. Hun burde lese seg opp på hvorfor det er blitt slik, med fattige mødre som ble lurt til at MME var bedre en MM, men som ikke hadde råd til nok, skittentvann osv. Anonymous poster hash: cc1da...573 Ja!!! Dette blir for navlebeskuende.... Kjefte på WHO fordi de verner om afrikanske babyer liksom. Blir flau!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #24 Skrevet 17. juli 2013 Godt andre også reagerer på dette! Jeg er på samme terminklubb som dama på Facebook, men tør ikke si hva jeg mener der, for der er så mange som støtter henne.. Klarer ikke helt ha sympati med henne lenger etter det blogginnlegget. Blir faktisk litt flaut.. Anonymous poster hash: f2418...e16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå