Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med deg. Jeg har varslet nærmeste familie når vi har reist til sykehuset de forrige gangene, og sagt spesifikt at vi tar kontakt npr det hele er over. Ikke før og at de ikke skal ta kontakt under veis.

Oppdatering til familien er det siste jeg trengte under veis :)

Jeg er som dg, mener d er en privat stund og ønsker ikke å informere familie om noen ting før barna er født hvis mulig. Men hvis d drar ut eller vi venter besøk må vi nok informere noen om at vi er på sykehuset da vi har to katter som trenger mat og vann. Mannen tror eg er enig:-)

Eg har nok med meg sjøl under fødsel, men eg ønsker at mannen skal oppdatere då spesielt mamma og mine nærmeste venninner.. Men dette er jo helt opp til hver enkelt :) mannen gjør jo ikke noe allikevel.. Og meg må han bare holde seg unna i de verste rieene.. Det tar vi som det kommer ;)

Synes også d er en privat stund. Men må nesten informere svigermor siden hun skal passe jentungen på 2,5 år når vi skal i vei:) men kommer ikke til å oppdatere familien underveis. Gjorde d ikke forrige gang heller. Da sa vi ikke en gang i fra at vi dro. Ble igangsatt på overtid og d tok 2 dager. De skjønte jo fort hvor vi var da ingen av oss tok tlf...

Jeg ønsker at vi ikke sier noe som helst før mini er født. Da trenger jeg ikke føle presset med å ringe med en gang det er over hellet, hvis vi vil vente noen timer. Mamma og pappa kommer til å sitte hjemme som tente lys og vente hvis vi sier fra når vi drar på sykehuset, og bare tanken er nok til at jeg blir stressa.

Er tross alt du som føder, så mener mannen får følge dine regler under fødselen. Han skal ikke gjøre ting underveis som gjør deg stresset eller irritert, du har nok nok med deg/dere selv :-)

Annonse

Jeg er som dg, mener d er en privat stund og ønsker ikke å informere familie om noen ting før barna er født hvis mulig. Men hvis d drar ut eller vi venter besøk må vi nok informere noen om at vi er på sykehuset da vi har to katter som trenger mat og vann. Mannen tror eg er enig:-)

Godt poeng, Riley  - barnepasser og dyrepasserne må jo få beskjed om at vi er på farta! :)

Føler du at det er for privat, synes jeg mannen skal respektere dette. Selv har jeg ikke tenkt sånn på det. Sendte litt mail med nummer en fordi jeg satt oppe hele natta, og da visste noen av venninnene mine at det var i gang. Med nummer to hadde jeg så mange falske alarmer, at jeg sa ikke fra til foreldrene mine (som skulle hente i bhg) før jordmor hadde konstatert 5 cm åpning. Men med tredjemann "sjekket jeg inn" på sykehuset på Facebook sammen med mannen  ;)

Får se hva vi gjør denne gangen. Har ikke gitt noen oppdateringer underveis, men hva mannen evt sier på telefonen bryr jeg meg ikke noe om. Han har imidlertid mest hatt jobbsamtaler og ikke vært så opptatt av dette, tror jeg. Men jeg har vært veldig opptatt av at farmoren min ikke skal få vite noe siden jeg vet at hun da kommer til å bekymre seg grønn inntil det hele er over!

Siden vi er første mann ut både på begge sider av familien og i vennegjengen tror jeg alle er veldig spente. Så det blir nok en mld på vei til sykehuset, og en når mini er født. Ser ingen grunn til å oppdatere underveis med mindre det tar unormalt mange timer :-) Blir nok sendt mld til foreldre og en venninde, så kan de distribuere videre :-P

Eg ga beskjed til søster mi noejeg angret på etterpå, ho ga beskjed til mine foreldre å begge ringt å sendt flere melinger å når fødselen varte lenger enn di truude så trudde di det hadde sjedd noe galt å ringt enda mer vi haddeikke på lyd på tlf men alikevel, jeg vet di gledet seg til ho var født men unødvendig å mase så mye så vi lot det gå enda tre timer før vi sa ho var født ;) dette var min tredje :) det var ikke slik med di to andre for da viste di ikke noe på forhand :)

Anonymous poster hash: f9df4...ea9

Hadde det vært opp til meg ville jeg ikke sagt noe til noen før vi var ferdige og hadde kommet oss over på barselhotellet.

Men siden vi både har barn fra før og hund er vi jo avhengige av å levere dem et sted først.

Det blir mest sannsynlig mormor, og du kan banne på at det da blir ringt rundt til hele slekta og postet på fb iløpet av kort tid dessverre :(

Annonse

Her får barnevakten vite det og ingen flere før fødselen er over.

Ble satt i gang sist og da fortalte vi ingenting. Ble satt i gang en uke på overtid sist. Det var en fredag og fortalte familien at igangsetting skulle vurderes over helgen. Mine foreldre var veldig glad for at vi sa det. Ellers hadde de bekymret seg mye. Til andre sa vi ikke noe.

Jeg er enig, syns det skal få være en stund for kun oss to :) Jeg er som andre her nødt til å si i fra til mine foreldre når noe er på gang for jeg er avhengi av at de passer hunden.. Men kommer ikke til å oppdatere de underveis ;) De får vente tålmodig til den lille jenta er kommet ut  :wub:

Her er det kun svigermor som får vite når noe er på gang - og det er kun fordi hun skal passe veslejenta vår mens vi er på sykehuset ! Og hun har fått streng beskjed om at hun ikke får si noe til andre, og hele slekta vet at ingenting skal skrives på facebook før vi selv har kunngjort fødselen :) så sære er vi *gliiiiis*

Jeg oppdaterte nær familie og et par venner underveis, men det var fordi fødselen tok nesten tre døgn.. Kunne liksom ikke la være å sende livstegn på såå lang tid når jeg først hadde sagt at riene var i gang..

Anonymous poster hash: 1bbfd...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...