Gå til innhold

Når begynte dere å bruke...

Busy_bee

Anbefalte innlegg

Vippestolen og babysetet på Tripp trapp stolen og babygymen?

Tror kanskje det er litt tidlig å dra det frem enda, men usikker på når minien vil begynne og ha utbytte av disse tingene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vippestolen brukte vi fra dag 1. babysetet på trip trapp stolen brukte vi når han var ca 2 mnd. han likte å sitte der, baby gymmen rundt 3 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venta med å kjøpe vippestol fordi helsesøster meinte den ikkje måtte brukast før barnet satte seg opp sjølv (!). Tok til vettet etter 2 mnd. Ikkje at det var krise å ikkje ha den, men kjekt å ha. Vil bruke den tidlegare denne gongen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venta med å kjøpe vippestol fordi helsesøster meinte den ikkje måtte brukast før barnet satte seg opp sjølv (!). Tok til vettet etter 2 mnd. Ikkje at det var krise å ikkje ha den, men kjekt å ha. Vil bruke den tidlegare denne gongen..

Hehe. Da er det jo veldig lite vits i vippestolen vil jeg si.

Ser ut som vi gjerne bør finne det fra etterhvert da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Da er det jo veldig lite vits i vippestolen vil jeg si.

Ser ut som vi gjerne bør finne det fra etterhvert da. :-)

Ja, ikkje sant ;)

Fant ut etterkvart at det er mykje eg og helsesøster er ueinige om. Eg stoler på meg sjølv no, heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vippestolen korte stunder siden baby var et par uker. Det er da snakk om 10 min om gangen når jeg er i dusjen. Har kanskje brukt den tilsammen 10 ganger nå som han har passert 7 uker. Har ikke noe problem med å bruke den lengre nå som han har blitt eldre, men har ikke behov for det andre ganger enn i dusjen og han er for liten til å ha glede av den enda. Jeg tok faktisk frem babygymen fra boden i dag, så nå skal den få seg en vask og så kan vi ta den i bruk om ikke så mange dagene. Det er vel rundt 2 mnd det anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje det er litt tidlig å dra det frem enda, men usikker på når minien vil begynne og ha utbytte av disse tingene. :-)

Det med vippestol tror jeg er litt individuelt når man starter med da det kommer veldig an på vippestolen. Vi har to typer. En er veldig bratt i forhold til den andre. Ville ikke satt en baby på under 3mnd i den, mens den som ikke er så bratt, titaniumbaby, har flere innstillinger så den brukte vi fra nyfødt. Kan faktisk legge den til nesten helt flat og opp til nesten rett rygg! 

Vet ikke helt hvordan babysetet på tripp-trapp ser ut da vi bruker Ikeastol, men vi tok i bruk Ikeastolen da snupp begynte å spise brød ved ca 5mnd. Babygymmen ble tatt i bruk fra ca 3mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt vippestolen siden dag 1. Babygymmen har stått fremme siden 1mnd, men er nok mer interessant nå fremover...2 1/2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med vippestol tror jeg er litt individuelt når man starter med da det kommer veldig an på vippestolen. Vi har to typer. En er veldig bratt i forhold til den andre. Ville ikke satt en baby på under 3mnd i den, mens den som ikke er så bratt, titaniumbaby, har flere innstillinger så den brukte vi fra nyfødt. Kan faktisk legge den til nesten helt flat og opp til nesten rett rygg! 

Vet ikke helt hvordan babysetet på tripp-trapp ser ut da vi bruker Ikeastol, men vi tok i bruk Ikeastolen da snupp begynte å spise brød ved ca 5mnd. Babygymmen ble tatt i bruk fra ca 3mnd.

Har baby bjørn vippestolen. Den blir ikke helt flat på nederste innstilling, men likevel lav. Tror kanskje den må komme frem under dusjing og ved matlaging snart, så minien har et trygt sted og sitte/ligge I korte perioder.

Babydelen til Tripp trappen ser vel litt ut som en veldig enkel bilstol. (Litt flåsete sammenligning :-) ). Det blir sånn halvveis liggende stilling I den også. Tror den kan vente til vi har litt mer våkentid, så kan han komme opp I samme høyde som storebroren og oss etterhvert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Baby Bjørn-vippestolen hver dag fra babyen var ca 14 dager. Dette for å få dusja o.l. Tror ikke det er noe problem så lenge det brukes med fornuft, og at ikke babyen blir sittende der i lange perioder av gangen.

New-born-setet til Stokke har vi brukt fra ca samme alder. Synes egentlig at det er litt bratt for de minste babyene, så det ble ikke så mye brukt da. Men lenge nok til at jeg fikk maten i meg :)

Babygym ble tatt i bruk ved ca 1 mnds alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB vippestolen dro vi frem når poden var ca 1 mnd gammel. Babygymmen var stas fra ca 2 mnd alder og newborn-setet tok vi frem nå når han var 12 uker gammel. Newborn-setet har en rimelig bratt helling i fht nederste hakket på BB-vippestolen.. Men her blir poden sittende i bilstol i opptil en time hver dag (levering og henting i bhg + ofte diverse ærend, dog aldri mer enn 30 min av gangen) så vi begrenser vippestolen mye fremdeles. Dusje gjør jeg på kveldene mens storebror bader i karet og pappaen koser seg med baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill.

Enig i at New born setet er noe bratt. Men som dere sier, alt med måte. :-) vippestolen får nok komme frem snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt vippestol, men har brukt mye babysetet til tripptrapp. Fra dag 1 ;-) Han elsket å sitte der og sovnet som regel. Koselig å ha de med når man spiser mat, uten å måtte ha de på fanget. Kommer til å nruke det denne gangen også (gravid i uke 30) :-) Bør vel nevnes at Minsten ikke har tatt noen skade av daglig "sitting" i setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker vi brukte det en del til storebror. Men klarer ikke ta igjen når det ble tatt aktivt i bruk. Han har heller ikke tatt skade av å bruke hverken det eller vippestolen. Brukte også en bumbo stol en kort periode til ham, men det var mye senere. Kjekt å ha ham på kjøkkenbenken i 6-8 mnd alderen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestol; noen uker gammel, har BB sin og la en dyne under han i begynnelsen.

Babygym: ca. 2 mnd, hang da lekene litt lenger ned..

Tripp trapp har vi ikke begynt med siden han bare er 3 mnd. Men de andre to var vel en 6-7 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newborn setet har vi brukt fra ca 1 uke, men tror han Max har sittet der i 10 min av gangen. (6 uker nå)

Tar man den av blir babyen liggende mye bedre så har hatt ham der et par ganger mens jeg dusjet. Nå ligger han bare på et par håndklær på gulvet da han liker å sparke og veive med armene :)

Lekestativet (babygym?) har vi satt over ham noen ganger mens han ligger i lekegrinda men er ikke særlig interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...