Gå til innhold

Flere som IKKE synes Dyreparken er moro?

Anbefalte innlegg

Dyreparken er topp, og i forhold til mange andre dyreparker så har dyra der det bra, kansje bedre enn mange dyr i " frihet" også. Ikke sulter de, ikke blir de ofre for rovdyr, krypskyttere. De får reprodusere seg, har mulighet til å trekke seg unna i ro og fred hvis de ønsker det. Dyrepasserene prøver hele tiden å finne på litt aktiviteter så dyrene ikke skal kjede seg. Dyreparker sørger for sysselsetting av mange mennesker, samt at den trekker mye folk til regionen så "alle" tjener på dette. Ja det er dyrt hvis man bor på hotell og spiser i parken, men nå har man anledning til å ta med egen mat og bo rimeligere hvis lommeboka krever det. Var der selv i fjor, svidde av over 30 000 på noen få dager, men det var vært hver krone. Ungene har mange fine minner, blir nok flere turer. Noe ofrer man for barna.

Anonymous poster hash: 7cd42...ae3

30.000?? Hvordan i alle dager får dere til det?

Anonymous poster hash: 42ef8...926

Fortsetter under...

Det var ink reise, overnatting på Rica dyreparker 3 netter, 3 dager i dyreparker, sabeltann, restaurant besøk for familie på 5. 30 000 flyr fort. Vi bor på en annen kant av landet.

Anonymous poster hash: 7cd42...ae3

Vi er i parken så ofte vi kan/har lyst. Masse gøy å finne på,fokuserer på forskjellige områder fra gang til gang. Var der i dag,og det er første gang vi har vært der i juli. Hehe. Bor i kristiansand,og i juli syns vi det blir for mye folk,men var ikke så galt som vi trodde. Parken er like fin høst,sommer,vinter og vår! Elsker dyreparken! Ja,det er dyrt,men med pålegg i kjølen,vann på flaske og brød fra bakeren,så blir det bra!

Har ikke vært i dyreparken i Kristiansand (er ferden vi snakker om?) siden -83 i Julius sin storhetstid, men liker ikke dyreparker generelt, og vil ikke lære barnet mitt at dyr i fangenskap er gøy. De andre tingene som er i dyreparken er sikkert morsomme, men slike ting finnes vel steder der de ikke har dyr innesperret i bur også.

Vi drar heller på safari i Afrika eller til andre nasjonalparker for å se på dyr i sin naturlige setting :)

Haha, nå vet ikke jeg hvor store barn du har. Men lykke til med unger på safari. Vi betalte vel 60 000 for 2 pers. Man kan sitte i bil i 6 timer på en dag for å komme seg fra ett reservat til et annet. Det tviiiiler jeg på er kjempegøy for småunger ;) Jeg var 13 år når jeg var på Safaritur i Kenya- fantastisk opplevelse! Men jeg var 13. Kjenner ingen voksne som tror at løver kommer fra Kr.sand dyrepark faktisk :) Tror man lærer seg hvor dyr kommer fra selv om man er i dyrehager som liten :P Jeg er dyreverner men ELSKER dyreparker. Spesielt de som har så fine forhold som Kr.sand dyrepark har :) Har en vennine som har jobbet der 2 år. 

Anonymous poster hash: e87be...8b6

Annonse

Jeg er glad i fornøyelsesparker og har vært et par ganger i dyreparken. Syns ikke dyreparken er blant de bedre og nå som barna er over Sabeltannperioden kommer vi nok ikke til å dra tilbake.

Anonymous poster hash: 64aee...bf7

Jeg har syntes dyreparken har vært veldig masete. Med fire unger som liker veldig forskjellige ting har det blitt styrete. Men for to år siden gav jeg endelig etter på å sove over i Kardemommeby med mine to (min manns barn var på europatur med moren) Klaffet med at det ikke var høysesong også, uka etter høysesong var over så da kostet det ikke skjorta.

Det var ekstremt deilig. Vite at vi hadde to dager på oss, at vi kunne sette oss i huset og slappe av når vi trengte det. Kunne legge fra oss tingene, slik at vi ikke trengte sekker med oss hele tiden. Kjøleskap med mat slik at vi slapp å stå i kø ved matsteder (selv om det bare var brød og pålegg var det veldig greit. )

Og det beste av alt var at vi kunne tusle rundt i parken etter stengetid. Da kunne vi besøke dyrene som var lengre unna, bare gå og kose oss. Og kjempestas når ulvene og gaupene kom helt bort til oss. Når det er mange mennesker gjemmer de seg mere.

Og når vi voksne var slitene koste vi oss på terassen mens barna lekte med andre i kardemommeby som bodde der. Herlig å se en skokk med unger som var ukjente for hverandre leke og kose seg mens vi voksne satt og holdt overblikket. En kjempe koselig stemning i kardemommeby også. Min mann som ble med ganske motvillig, bestemte seg fort at det skulle vi gjøre året etter også. Ifjor var vi alle med og hadde det kjempekoselig. I år skal vi prøve å få det til igjen men på høsten. De to eldste skal ikke være med, for i år har fjortishormonene tatt dem. Ett ork å få dem ut døra bare, så å få de inn i en bil gidder vi ikke siden det er lang reisevei for oss. (De skulle vært på tusenfryd nå som mannen hadde ferie, men det ble vist ikke noe for de gadd ikke stå opp de tre gangene mannen prøvde å få de med.)

Men vi var som sagt utenfor høysesong. Da var ikke alt åpent, men det var vi innstilt på. Ungene har ikke vært kaptein sabeltann fan heller, så ikke derfor vi dro dit. Ungene fikk kjøre bobbane om og om igjen, ungene kunne nok ha kjørt den hele dagen men vi voksne ble godt svimle så vi måtte ta pauser. For uten kø var det enda gøyere. Ikke var det masse stressa foreldre og hylende barn der heller. Det syns jeg er mest slitsomt i slike parker.

Anonymous poster hash: cea8a...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...