Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt "bæredilla" med de andre barna mine, hadde kun en babybjørn som ble brukt en sjelden gang. Denne gang har jeg imidlertid fått lånt et bæresjal av min venninne som er fullstendig hekta på dette.det er et caboo close, og jeg kan ikke se for meg annet enn at det må være fantastisk å ha den nyfødte oppi der istedenfor i den "plastikkbaljen" en har på barselavdelingen :-) Debæres jo så ofte likevel og ammes i hytt og pinevær, så dette har jeg tro på at kommer til å bli enda koseligere :-)))))

Fortsetter under...

Knyt det flere ganger til du er trygg på det hjemme. Det gjør ingenting at du øver med mage. Jeg hadde øvd masse på knytinga forrige gang, men hadde ikke hatt så mye med babyer å gjøre så jeg ble jo vettskremt av nakken. Det slipper jo du ;-). Jeg er uten tvil mest gla i froskestilling på magen, i krybbestilling føler jeg mindre kontroll på nakkevinkelen.

Et tips er å knyte med en stropp (del) fast innerst (én av de du krysser foran). Jeg har alltid den venstre innerst for jeg er høyrehendt og syns det er enklere å løfte babyen opp med høyre, for så å "plassere" babyen mer med venstre. Venner du deg til dette tidlig sparer du deg for mye knøing ;-)

Jeg har heller ikke vært så bæreglad før jeg fikk nr 3 som hadde kolikk. Kjøpte da en close baby carrier (formsydd elastisk sjal), og det er fantastisk de første månedene. Har også tenkt å ha det med på føden denne gangen. Veldig greit siden jeg skal føde på ABC hvor det er hotell og man må ned i kantinen for å spise. Bedre å ha babyen på seg enn i sengen da. 

Annonse

Jeg sydde meg en lommeslynge som jeg hadde med på barsel. Brukte den lite ellers, men var veldig praktisk akkurat på barsel. Storebror bodde i bæresjalet sitt de 3 første månedene, men jeg tenkte at en lommeslynge var mindre omfattende enn sjalet. Er jo ikke så mye ute og går, egentlig ;-) Syntes den fungerte utmerket.

Jeg pakket ned min caboo close i fødebagen, men fikk ikke brukt den. Grunnen var delvis at gutten lå limt til puppen min 24/7, delvis at han synes det var helt greit å sove litt i plastsengen. Dessuten svettet jeg skikkelig på føden, og det hadde nok vært direkte ubehagelig med et bæresjal med en varm baby i akkurat da. 

Anonymous poster hash: eae28...084

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...