Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med forslag til hva som kan stå på bårebuketten ungene skal ha til oldefarens begravelse?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke akkurat så inne i det her, men ungene vil at det skal stå noe fint dere. De mener jeg skal finne noe for de kommer ikke på noe.

Problemet kommer også når famlien på farens side (oldefaren der som er død, og meg og faren ikke ere sammen lengre) tar dødsfall veldig anderledes enn meg og barna.

Vi skal lage dekorasjon sammen, noe som fafmilien syns eer veldig rart. Men ungene har veldig lyst til å gjøre det, og jeg syns de skal få lov til det om det hjelper de i sorgen.

Men jeg må bestille sånt bånd etterpå med tekst, og vi sliter med hva vi kan ha på den. Noen forslag til oss?

Anonymous poster hash: d6e9d...0ed

Fortsetter under...

Da oldefar til mine døde, da de var små, så bestemte de selv hva som skulle stå på båndet. Det ble så enkelt som "Hade oldefar" og navnene deres. I den kirke han ble begravet fra var det vanlig at resten gikk rundt og leste opp teksten på alle kransene og bårebukettene. Det ble mye høytidelig, men den enkle lille "hade" ble veldig sterkt og rørende. 

Vi lagde også en krans selv, og det var godt for barna. I den ene begravelsen skrev vi "alltid i våre hjerter", og i den andre vi var i skrev vi "takk for gode minner".

Jeg synes det var enkle og sanne ord

Da mamman min døde laget vi egen bukett fra barnebarna, der sto det : sov godt mor, vi møtes igjen. Og så navnene på barna.

Annonse

Ungene fant det ut til slutt heldigvis. De har laget krans i kveld, og den ble kjempefin. De hadde skikkelig kalde føtteer her tidligere idag, men allierte meg med damen i blomsterbutikken så hun kunne redde oss i morgen tidlig om det måtte trenges. Nå ligger den klar, med tekst på båndenem og alt. Ungene har skrevet navnene sine på ett bånd, og må si det rører ett mamma hjerte når jeg ser på den.

Veldig hyggelig å hjelpe ungene å lage den. De snakket, smilte og lo.

Anonymous poster hash: d6e9d...0ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...