Gå til innhold

Føltes som vannet gikk, likevel negativ vanntest på føden...

Anbefalte innlegg

Rant masse vann ut i natt, hatt murringer i rygg og mage etter det.

Tror ikke det var urin da det var helt blankt.

Vanntesten på føden var negativ, de mente det kunne vært slimete utflod. Men det var jo ikke slimete.

Sist fødsel startet også sånn. Ble bare sendt hjem. Håper noe skjer fremover. Sist ble jeg igangsatt etter vannavgang fordi riene ikke kom igang.

Endret av Håpernestegang

Fortsetter under...

Tror det er ganske vanlig fikk jeg beskjed om. Hvor mye rant det på deg? Her var det en flekk på størrelse med et eple, noe jeg synes er ganske mye. Fostervann skal visst lukte litt søtt fikk jeg beskjed om. Var overrasket selv over at det ikke var fostervann, litt kjedelig egentlig:( 39+1 i dag og vil ha ungen ut;) 

Anonymous poster hash: 04284...e49

Det samme skjedde meg...

Ble etter flere dager motvillig (fra sykehusets side) satt i gang. Endte med kraftig infeksjon og flere komplikasjoner.

Veldig kritisk til at folk så ofte avfeier dette som tynn utflod. 

Håper du kommer skikkelig i gang =)

Anonymous poster hash: 46105...43a

Annonse

Nei, men mener de sjekket bindet jeg hadde på. Problemet var bare at etter en "lekkasje" så stoppet det.

Da jeg 3 dager senere var inne for det samme ble jeg sjekket. Da rant det mer, men stoppet, Selv om jordmor tydelig mente det var fostervann, var enda ikke lege enig.......

I etterkant av tilsynsak og klage pga dette (og mye annet) var nettopp forklaringen at dette var noe de aldri kunne fått svar på.

Har for øvrig en venninne som nylig fødte. Det startet med vann. Hun ble ikke sjekket med fare for infeksjon. Hun fikk time til igangsettelse 24 timer etter, men riene startet av seg selv.

Så min erfaring har ikke akkurat styrket tilliten til helsepersonellet, Men råder andre til å kreve litt mer svar og oppfølging dersom magefølelsen sier det.

Lykke til

Anonymous poster hash: 46105...43a

Tror det er ganske vanlig fikk jeg beskjed om. Hvor mye rant det på deg? Her var det en flekk på størrelse med et eple, noe jeg synes er ganske mye. Fostervann skal visst lukte litt søtt fikk jeg beskjed om. Var overrasket selv over at det ikke var fostervann, litt kjedelig egentlig:( 39+1 i dag og vil ha ungen ut;)

Anonymous poster hash: 04284...e49

Jeg opplevde det som ganske mye. Det rant en del på bena, en liten dam på gulvet og en truse/hipster som ble gjennomvåt til å vri opp. Sikkert en god dl:) helt blankt, luktet ingenting.

Og det var veldig samme følelse som med førstemann.

Stoler ikke helt på den bomullspinnetesten. I 2009 rant det jo jevnt med fostervann og det var så vidt det ga utslag.

Ellers tok de kun ctg. Ikke ul eller vaginale us.

Jeg tror jeg ville bedt om ul :-) Er jo slik at det er to "hinner" på fostersekken, kan være den ene som sprakk, da kommer det ofte litt og ikke noe mer da vannet egentlig ikke har gått :-) Men den andre hinnen sprekker ofte lettere da :-) Kan og være vannet som har gått, og da ser de det på ul :-) Når mitt fostervann gikk var det som en bøtte med vann ble tømt på gulvet på en gang, hodet var ikke festet i tillegg var det missfarget, var aldri i tvil :-)

Jeg tror ikke jeg tør ringe inn igjen i dag. Har en del kynnere og jeg kjenner heldigvis godt med liv. Får avvente litt fremover og se om noe tar seg opp. Hvordan er det å kjøre sexmodning nå? Ok eller bør man avstå? Tenkte kanskje sex kunne gjøre susen nå:)

Var på modningsakupunktur i går med riestimulerende nåler, så kanskje derfor jeg håper ekstra mye.

Endret av Håpernestegang

Annonse

Hehe, full forståelse for det. Du merker jo om det et vann dersom flere truseinnlegg blir våte... ved pipling av fostervann bør de bli relativt våte, og er fort gjort å miste litt blærekontroll og det blir fort mye vått uten mange dl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...