Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var en del plaget med såre munnviker i allefall. ikke direkte sår men måtte bruke masse pomade og sånn for å hindre at det ble sår.

hadde det helt i begynnelsen av svangerskapet og ga seg vel rundt uke 14-17 en gang....

lenge siden jeg har hatt det i allefall :)

Jeg har hatt en del utbrudd av munnsår i mange år. Kommer minst to ganger i året. Etter at jeg ble gravid har jeg vel hatt det to ganger tror jeg, er 19+6. Varierer om det er på leppene eller rett utenfor leppene. Det starter med stikking i leppa, blir til små "vannblemmer" som senere sprekker og væsker. Jeg har prøvd forskjellige kremer og plaster for munnsår. Funnet ut at det beste bare er å la de få være i fred. Da tørker de ut og forsvinner av seg selv. 

Jeg får det ikke i forbindelse med forkjølelse, men får det om jeg stresser mye. Det tar aldri feil. Når jeg får et utbrudd som kommer på grunn av stress så vet jeg akkurat hva som utløste det. Jeg får det også om jeg utsetter leppene mine for mye sol. Var i syden for ikke så lenge siden, glemte å bruke leppepomade med solfaktor, da kom utbruddet med en gang. Vet ikke om det er slik at man får det mer i forbindelse med graviditet. De to gangene jeg har hatt det under svangerskapet hittil er på grunn av stress og sol. 

Har ikke erfaring selv, men har ei jente som har endel slike munnsår/herpesutbrudd. Kommer 2-3 ganger i året på leppa, akkurat på samme sted hver gang. Vi har kjøpt en salve på apoteket som heter ProLip - den fungerer kjempefint på henne. Vet ikke om man kan bruke den som gravid, men det går det jo an å sjekke ut. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...