Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kontroll hos jm i dag og baby lå fortsatt i seteleie. Ny kontroll neste uke for å se om endret til hodeleie. Hvis ikke ville hun bestille ultralyd for å sjekke og anbefale snuing!

Er bare 157cm så hun mente d var lurt å gjøre d tidlig hvis de skulle få d til.

Jeg stresser ikke men vil jo helst føde naturlig. Er keisersnitt ved setefødsel ved det sykehuset jeg skal føde...Håper at han snur seg selv;) Jenta mi lå tidlig i hodeleie og festet ség 1 mnd før fødsel. Tydeligvis annerledes denne gang. Dårligere retningssans hos guttene? He he:)

Ligger deres baby i hodeleie? Erfaringér med snuing?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144064795-uke-325-og-seteleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg tenker også at den enda kan snu seg mange ganger. Spesielt siden det er 2 gang og livmoren er mer tøyelig. Men hun mente at jeg var så kort, at d da kunne være for sent med en vellykket snuing så sent.

Det vil vise seg til uken hvordan d blir:) håper han legger seg rett men d blir som d blir.

Mini her lå i sete på sist ultralyd som var ca uke 31. 

I etterkant har hun snudd seg selv mange ganger, og det virker ikke som om hun har tenkt å gi seg med det samme :) 

Syns det høres rart ut at de vil snu så tidlig, siden det da er ganske sannsynlig at han snur seg med rumpa ned igjen, eller der ikke det sannsynlig at han vil gjøre det?

Nå skal jeg uansett ha KS, så i vårt tilfelle så har snuing lite for seg. 

Min første kom i sete (keisersnitt), og nr to lå i sete hele veien. Var helt innstilt på seteleie og ks også denne gangen, har smalt bekken og det kan være medvirkende årsak. Men snuppa snudde seg i uke 36!! Jeg trodde ikke mine egne øyne nesten :) hun ble født (med hodet først) ;-) for ti dager siden, så alt gikk bra.

Jeg forsøkte vending med førstemann, og anbefaler det ikke. Baby ble veldig stressa, jeg synes det var temmelig ubehagelig, og det er bare 50% sjans for at det går. Han rikket seg ikke av flekken.

Jeg er bare 30+3, men har lest litt rundt da baby kun veksler mellom sete og tverrleie, har aldri noen sinne kjent spark over navlen. Om du googler litt vil du se at ulike eksperter sier at det nesten ikke er vits i å sjekke leie før uke 36, a veldig mange babyer snur seg flere ganger frem til dette. En veldig liten prosentandel ligger i noe annet enn hodeleie etter uke 36, og har du født et barn i hodeleie tidligere, er sjansen enda mindre for at denne babyen skal finne på noe annet. Så slapp helt av! Syns det var ordentlig rart av jordmoren din å "ta på vei" pga leie uke 32!

Annonse

Ja jm sa jeg måtte være forberedt at de antagelig ikke ville snu før etter uke 36. Vet at d er dårlig odds for snuing. søstra mi måtte ta keisersnitt pga seteleie og mislykket snuing. Var visst lite behagelig med snuing ja.

Jenta vår lå i hodeleie lenge før termin og festet seg tidlig så satser på at gutten også finner riktig retning;)

Mye kan skje enda! Min datter lå i sete ved alle kontroller, og jeg skulle inn på sykehuset for å avtale time til ks. Dette var når det var under 3 uker til termin. Hadde jordmortime på torsdag den ene uka og time på sykehus på mandag. Snuppa satt godt på fredag, men hadde på mirakuløst vis snudd seg fram til mandagen. Så det er myyyye som kan skje!! Lykke til! ;-)

Mine to har foretrukket seteleie i brorparten av svangerskapet, så også denne. Denne ligger stort sett i en kombo av sete og tverrleie (kjenner hvordan den ligger selv). Nr 2 snudde seg sågar til seteleie 5 uker før han ble født (til termin), og tilbake. Ingen av de har festet seg. Regner med denne vil turne mye frem mot termin, og også ganske nærme opp til termin. Er i uke 30 nå.

Det finnes øvelser du kan gjøre, det er en instruksjonsvideo på youtube (du bør få hjelp av mannen) til å halvveis turne ut av sofaen et par ganger. 

Jeg hadde selv tenkt å bruke denne da snuppa lå fint i tverrleie ganske lenge uten å se ut til å ville flytte på seg. 

Gå til spinningbabies.com, velg Techniques i menyen, og så på "inversion". Her står det beskrevet hva du kan gjøre selv. 

Er fremdeles håp, jenta til ei venninne snudde seg i uke 36, og hun var førstegangs, og like høy som deg. 

Håper det ordner seg =) 

Tassen vår var godt plassert i seteleie i uke 28 og 31, men ei uke senere hadde han snudd seg. Jordmor har tatt det med knusende ro, i følge henne så kan de snu seg helt opp mot termin. Siden du ikke er så høy så er det ikke sikkert babyen er så lang og stor heller? Dog, mor er ikke så mye høyere enn deg og både jeg og lillebror var over 4kg så kan vel kanskje ikke gå etter det heller...  ^_^

Uansett, lykke til - krysser fingrene for at han snur seg rett vei etterhvert.  :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...