Gå til innhold

Brytekamp ved legging eller tolmodighetstest?

Apple80

Anbefalte innlegg

Gutten vår skal bare stå og hoppe i senga når han skal legge seg! Hva er best: å holde ham nede/legge ham ned hver gang han reiser seg (inkl. Hyl og skrik) eller bare sitte ved siden av senga og vente? (Redd det vil ta mange timer..)

Foreløpig gjør jeg en mellomting: først får han sprelle rundt og så legger jeg ham ned og holder ham/legger ham ned til han sovner. Det tar ca 30 min..

Noen som har erfaring/tanker rundt dette?

Han er forresten 8 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjempeanonym

Min er nettopp fylt syv mnd og holder på med akkurat det samme. Opp og stå selv om han er så trøtt at han holder på å stupe. Holder på å bli sprø ved hver legging! Her tar det nærmere en time før han finner roen og sover i tjue min ( dagdupp ). Kvelden er han litt lettere å legge.

Har ikke noen råd for jeg lurer på det samme, så jeg bare følger med her og håper noen svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er nettopp fylt syv mnd og holder på med akkurat det samme. Opp og stå selv om han er så trøtt at han holder på å stupe. Holder på å bli sprø ved hver legging! Her tar det nærmere en time før han finner roen og sover i tjue min ( dagdupp ). Kvelden er han litt lettere å legge.

Har ikke noen råd for jeg lurer på det samme, så jeg bare følger med her og håper noen svarer :)

Min situasjon er på kvelden. På dagen bysser jeg ham i søvn i armene eller han sover i vogna..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår skal bare stå og hoppe i senga når han skal legge seg! Hva er best: å holde ham nede/legge ham ned hver gang han reiser seg (inkl. Hyl og skrik) eller bare sitte ved siden av senga og vente? (Redd det vil ta mange timer..)

Foreløpig gjør jeg en mellomting: først får han sprelle rundt og så legger jeg ham ned og holder ham/legger ham ned til han sovner. Det tar ca 30 min..

Noen som har erfaring/tanker rundt dette?

Han er forresten 8 mnd..

Vi har ikke kommet dit enda, men husker jeg hadde en slik periode med eldste snuppa. Vi lot henne stå ei stund, også gikk vi inn å la ned. Selvfølgelig spratt hun opp igjen, men da gikk vi inn å la ned etter ei stund igjen. Slik holdt vi på. Det er jo en periode dette å...  :D  Å disse periodene! 

Husker det tok lang tid ja. Hadde sparkepose på henne slik at det ble vanskeligere å reise seg, men likevel holdt vi på ei god stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar henne bare holde på. Da blir hun mer sliten og sovner fortere ;) men hun står ikke ennå da. Bare ruller rundt ,står på knærne og er helt hyper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar henne bare holde på. Da blir hun mer sliten og sovner fortere ;) men hun står ikke ennå da. Bare ruller rundt ,står på knærne og er helt hyper ;)

Hvor lang tid tar det før hun sovner da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid tar det før hun sovner da?
etter en stund (alt fra 5 minutter til 15 minutter) begynner hun som regel å gråte. Da får hun pupp og sovner. Men hvis hun ikke gråter raser hun til hun sovner og da har det tatt ca. 1/2 time. Ikke så ofte jeg får det til uten puppen da. Men hun sovner da i alle slags rare stillinger så jeg venter til hun har sovet i 5 minutter før jeg legger henne ordentlig og brer over dyna hennes.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange roer seg best om de er alene i rommet, det er min erfaring :) Om de sutrer eller kaver rundt så er det jo bare å la de få holde på. Om de hylskriker er det greit å gå inn og legge dem rolig ned igjen i senga mens dere sier at nå er det natta og da skal du sove, før dere går ut igjen. Inge underholdning etter leggetid og hvert fall ikke ta dem ut av rommet etter legging, for da er det gjort :) 

Det viktigste er rutiner, barn/babyer er vanedyr. Faste klokkeslett, faste rutiner og kosekluter/tepper/smokker som barnet forbinder med søvn. Og konsekvente, vennlige og bestemte foreldre. Høres muligens ut som om han ikke er trøtt nok, hvor mye sover han på dagtid og når er siste dagdupp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat på samme måten! 8 måneder nå og drar seg opp i stående stilling og står og gjør spensthopp i senga :-/ 

Jeg må legge ham ned 5-10 ganger før han gir seg og legger seg ned for å sove. Har tenkt på å gå ut av rommet for han er jo rolig og blid og begynner ikke å gråte men jeg er så redd for at han skal falle og slå hodet i senga mens jeg ikke er der. 
Han har ikke helt fått til kontrollert dump på rompa eller bøy i knær og sette seg ned ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp faktisk å gå ut av rommet! Da var det visst ikke like gøy å hoppe i senga. Begynner å gråte og aksepterer så å bli lagt ned når jeg kommer inn igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...