Gå til innhold

Hvilke uke søkte dere foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Ser at jeg, pga jordmorferie, ikke vil få det brevet fra jordmor før i uke 31. Hadde jordmortime i uke 24, men da var det for tidlig, nå er det ferie og første timen min er 7. august (nesten 2 mnd uten kontroll). 

Bor et sted der det er lang behandlingstid i nav systemet, og begynner å få litt panikk for at jeg ikke kommer til å få penger før det er gått noen mnd. Ble sykemeldt i mai, og har fått beskjed om at jeg må belage meg på at pengene kommer i slutten av august. 

Fastlegen er for øvrig også på ferie. 

*sukk* hvor lang tid tok behandlingstiden for dere denne gang?

Signerer som anonym, vil ikke bli gjenkjent ;-)

Anonymous poster hash: 65eb1...33b

Fortsetter under...

Eg var så treig, at eg fikk ikke terminbekreftelse før uke 33-34.. Men eg får heldigvis lønnen fra arbeidsgiver så har ikke så mye å si for meg.. Får bare rundt 1500 fra NAV for noen ekstravakter så de får eg heller klare meg uten til søknad er behandlet.

Håper det ordner seg for deg!

Jeg søkte i uke 34 og fikk svar ca 14 dager senere. Ikke senere enn 14 dager i hvertfall.

Trodde de prioritere de som får utbetaling fra nav direkte. Det var det jeg fikk til svar i 2011 når jeg fikk første og ikke hadde fått svar på søknaden før etter at permisjonen startet.

Denne gangen gikk det utrolig kjapt.

Håper du får sykepengene når du skal og at fødselspenger kommer i tide:-)

Annonse

Søkte i uke 30. Da jeg fikk første brevet stod det at behandlingstiden var 2 mnd. Men uka etter hadde jeg fått vedtaket i posten. Men har ikke fått nytt vedtak med tanke på at det er over 1 juli....

Jeg skal uansett sende inn ny søknad etter ungen er ute fordi vi skal ha gradert perm, men fikk ikke lov å søke det før babyen var født....

Du kan sende kopi av helsekortet, der UL termin kommer tydelig frem!

Viktigste er at det er etteruke 26+

Du trenger altså ikke bekreftelsen fra JM ( les på Nav sine sider, eller ring NAv sentralt).

Så må du selvsagt fylke inn søknadspapirene.

Jeg søkte uke 27, tar 2 mnd her jeg bor, fikk brev etter ca 2 uker da de manglet noe info.

Så mitt tips er: send inn så fort som mulig etter uke 26;)

Anonymous poster hash: 6c715...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...