Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svaret ;) 

Holder på å kutte ut kaffen, te drikker jeg sjeldent. Men kaffen er litt mer vriend å kutte ut :) 

Men det skal nok gå :) Er ingen ting som er viktigere enn å gjøre det man kan for å lykkes på neste forsøk ;)

Stress er helt sikkert ikke noe gunstig nei. Merker at jeg er roligere nå når vi har hatt en ganske lang pause fra forrige forsøk. Jeg blir utslitt phsykisk av alle hormonene. Det er jeg sikkert ikke alene om. ;)

• 2 uker senere...

Jeg brukte babyklister da jeg skulle få til mine to barn. Så skuffelsen var stor da jeg nå ville bestille for forsøk på barn nr. 3 og det nå var gått ut av produksjon. Men jeg har beholdt info om dett fra tidligere (-07) så dette er bare til orientering dersom du er interessert :)

Ufb forum:

dette er helt ufarlig å bruke. Homeopati brukes f.eks på barn med god effekt (oftest best på dem faktisk).
Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f.eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (endel tyggiser og tannkrem), og jeg tror også alkohol.

Noen dager før innsetting av egg

Det skal taes 10 dråper 3 ganger daglig inntil positiv test, evt lenger hvis det er fare for abort.

1 flaske burde (...) være nok

Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 1-3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes ut i et glass vann
Rist flasken før bruk for å sørge for rett sammensetning av stoffene.

Bruksanvisning:

Berberis fruktus comp (populært kalt "babyklister")

Innhold:
Urtica urens D4/Berberis fructus D4

Historie:
Legemidlet er blitt framstilt etter anvisninger fra filosofen og åndsforskeren Rudolf Steiner. ... Legemidlet, i litt forskjellige fortynninger og sammensetninger, har altså vært anvendt siden 1925 og har hjulpet mange.

I 1988 begynte Urtica-klinikken å fremstille dette middel i Danmark og har i de etterfølgende år fått mange positive tilbakemeldinger. Bl.a. har flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fruktus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fruktus comp.

Anvendelse:
1) Til gravide hvor det er oppstått en fare for abort
2) Forebyggende til gravide som tidligere har abortert en eller flere ganger
3) I forbindelse med eggtransplantasjon hvor det hjelper til med at befruktede egg lettere kan sette seg fast på livmorveggen.

Inntakelse:
1) Ved oppstått abortfare: 50 dråper i et glass vann drikkes slurkvis i løpet av dagen. Denne dose kan fortsette i noen dager til bedring er inntrådt. Deretter tas 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann, 10-15 min før maten. Denne dosering fortsettes i 1-2-3 måneder.

2) Abortforebyggelse: 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten. Kvinner som tidligere har abortert bør starte på midlet så snart graviditet er konstantert, eller så snart det er mistanke/håp om graviditet.

3) I forbindelse med eggtransplantasjon: et par dager før tilbakesetting av egg starter kvinnen på inntakelse av Berberis fructus comp. Inntakelsen fortsettes inntil graviditet er konstantert, eventuelt lengre hvis det er mistanke om at det kan oppstå abort eller abortfare. 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten.

Bivirkninger:
Dette er et homøopatisk legemiddel som er sterkt fortynnet. Begge innholdsstoffer er fortynnet til D4 = en fortynning på 1:10 000. I denne fortynningen er det absolutt ingen fare for forgiftning eller bivirkninger hverken på kvinnen eller fosteret. Det skal bemerkes at noen deler av berberisplanten er giftig, men berberisplantens røde frukt som er brukt i dette preparatet er ikke giftig.

Oppbevaring:
Legemidlet behøver ikke stå i kjøleskap. Det kan oppbevares i temperaturer fra 0-30 oC. Sterk varme og direkte solbestråling bør unngås.
Det anbefales at legemidlet ikke oppbevares i nærheten av elektriske felter: mobiltelefoner, sparepærer, sterkstrømkabler mm.

Holdbarhet:
Holdbarheten er 3 år.

Annonse

Hva kan man si... Er vel litt usikker på om det er grunnen til at jeg ble gravid, var jo forsøk jeg brukte det og da uten positivt resultat... For min del er det kjert å ta i bruk de hjelpemiddler jeg kan (uten å skade foster). Men nå finnes det jo ikke lenger, så da er det ikke så mye å gjøre ved det tenker jeg...

Ellers vet jeg ikke hva Fructus femine er, men tviler på det er det samme. Siden det er utav produsjon... :)

Her er det jeg fant ut om  Fructus Feminacomp:

Påvirke og bruke:
Forebyggende for gravide kvinner som tidligere har hatt en spontanabort
I akutt fare for abort
I forbindelse med IVF-behandling og egginnsetning. De befruktede eggene festet bedre til livmorveggen.

Fructus Feminacomp er produsert i Danmark siden 1988, og benyttes i dag av et stort antall prosessorer samt på flere fertilitetsklinikker. Blant annet forbedrer agenten placenta tilstand betraktelig.
Agenten har fått tilnavnet? Baby-lim? fordi livmorveggen blir stimulert til å tykne, slik at de befruktede eggene kan bli bedre til å følge.

Sammensetning:
Berberis vulgaris e fructibus D3
Urtica urens D3

Dosering:
Som abort forebyggende inntatt Fructus Femina comp 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før måltider. Det starter med inntak så snart graviditet er diagnostisert, og fortsetter så langt i svangerskapet som kvinnen føler seg komfortabel. Hvis en kvinne har tidligere hatt en spontanabort sent i svangerskapet, kan produktet bli konsumert så lenge kvinnen ønsker, men i det minste til en trimester.

Hvis det er en akutt risiko for abort, kan Fructus Femina comp brukes som akutt agent i akutt dosering, 50 dråper i litt vann drikkes slurkvist over en time eller to, eller kan inntas 10 dråper hvert 20. minutt? når gjenvinning skjer, skal dosen reduseres til 50 dråper i litt vann å drikke hele dagen, og etter noen dager med dosering kan bli ytterligere redusert til normal dosering: 10 dråper 3 x daglig.

Når det gjelder egg transplantasjon konsumert Fructus Femina comp en uke før ægopsætning,
3 x 10 dråper daglig. Inntaket fortsetter inntil en av trimester.Virkning og anvendelse:
Forebyggende til gravide, der tidligere har aborteret
Ved akut abort risiko
I forbindelse med IVF behandling og ægopsætning. De befrugtede æg fæstnes bedre på livmodervæggen.

Fructus femina comp er fremstillet i Danmark siden 1988, og anvendes i dag af et stort antal behandlere samt på flere fertilitetsklinikker. Bl.a. forbedrer midlet moderkagens tilstand væsentligt.
Midlet har fået kælenavnet ?Baby-klister? fordi livmodervæggen stimuleres til at fortykke sig, så det befrugtede æg bedre kan sætte sig fast.

Sammensætning:
Berberis vulgaris e fructibus D3
Urtica urens D3

Dosering:
Som abort forebyggende middel indtages Fructus femina comp 10 dråber 3 x dagligt i lidt vand før maden. Man starter med indtagelsen så snart graviditet er konstateret og fortsætter så langt i graviditeten som kvinden føler sig tryg ved. Hvis en kvinde tidligere har aborteret sent i graviditeten, kan midlet indtages så længe kvinden ønsker, dog minimum til og med 1. trimester.

Hvis der opstår akut abort risiko, kan Fructus femina comp anvendes som akut middel i akut dosering; 50 dråber i lidt vand drikkes slurkvist over en time eller to; alternativt kan indtages 10 dråber hvert 20. minut ? når bedring indtræder, kan dosering nedsættes til 50 dråber i lidt vand der drikkes over dagen, og efter nogle dage kan dosering yderligere nedsættes til normal dosering: 10 dråber 3 x dagligt.

I forbindelse med ægtransplantation indtages Fructus femina comp 1 uge før ægopsætning,
10 dråber 3 x dagligt. Indtagelsen fortsætter til og med 1. trimester.

Er veldig forvirret :P hehe, er dette noe totalt annet? Hmm...

Jeg bestilte fructus femina fra Danmark som kom i posten i går, så nå skal det prøves på neste forsøk. Jeg har googlet en del på babyklister og det var da fructus femina som dukket opp i flere forum og flere tråder fra tidligere.

Slik jeg har forstått det, er det det samme.

Her bestilte jeg fra:

http://www.helsehelse.dk/produkter/121-homoeopatiske-kombinationsprod/6602-fructus-femina--populaert-kaldet-babyklister50-ml/

Jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus så tenker jeg skal starte enten dagen før eller samme dag som innsett. For jeg vil ikke risikere at det klusser til eggløsningen. Hadde jeg hatt uttak hadde jeg startet med en gang etter uttak tror jeg.

Dette blir kjempe spennende :) Håper det funker på oss begge to :)

Jeg skal ha fersk forsøk, så tror jeg starter samme dag som uttak, er litt redd for å klusje til systemet og medesinene ellers. 

Når skal du i gang med forsøk da? Jeg må vente helt til i november. Var ikke plass før i oktober, men da skal vi på ferie... Litt ivrig med å starte så for som mulig :P hihi, virker såå lenge til november.

Annonse

Jeg skal ha innsett i mnd.skifte august/september, så heldigvis ikke så lenge til. :-) men det er 1 år siden vi hadde første forsøk så det virker som evig ventetid på den positive testen. Men holder motet oppe å satser på at dette er runden der gullegget sitter. :-)

Tiden går fort og plutselig er november her skal du se :-)

Ventetiden er bare pyton :P 1 år er lenge, så da får vi virkelig håpe at spiren sitter denne gangen :) Blir litt over et år siden sist vi også hadde forsøk. Det blir godt å komme i gang igjen :) 

Krysser alt jeg har for positiv virkning av babyklistret, og positiv test snart ;)

Lykke til med innsett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...