Gå til innhold

uke 31 og er så forferdelig dårlig form, lite/ingen matlyst, null energi. flere?

Anbefalte innlegg

hva kommer dette av?

Idag har jeg spist ett knekkebrød å det spiste jeg først kla 14.30. :o

jeg sover best mellom 04 og 10 på natta/morningen så ligger jeg stort sett på soffaen slapp å gjesper i flere timer før jeg orker å lage meg mat. maten består av knekkebrød og cola som jeg spiser liggende i sofaen. (masse smuler ned i skjorta)

så må jeg ligge å kjenne på sure oppstøt/halsbrann ett par timer før familien krever middag.

mulig jeg får trøkt ned en potet/gulrot men det er så små mengder at det regnes ikke som et måltid.

så kommer kvelden, da kan det hende jeg orker en dusj, men der har jeg skviset inn en stol så jeg sitter å dusjer for tiden :P  ser helt komisk ut....... ser ut som jeg kommer fra en institusjon :ph34r:

et knekkebrød og eple oppskjært i små ringer slik at jeg slipper å bruke krefter på å gape høyt og tygge lenge..... :lol:

jeg er jo blitt helt rar siste dagene, hva kommer dette av?

kjenner jo babyen sparker til sine tidspunkt, noen dager er hun roligere enn andre men dette tror jeg er normalt. men kan hun "ta noe skade" av at jeg er så crapy form og ingen matlyst?

det romler jo ikke engang i magen, så jeg tenker ikke på mat.......

Fortsetter under...

Jeg er i uke 30 nå og matlysten er det jaggu ikke noe å si på, men energinivået har sunket ned til bunns siste uken

:( :( :(

Skikkelig slapp og rar i formen gitt... Heldigvis kjenner jeg massevis av spark og romsteringer så jeg regner med at alt er fint der inne og med henne :) :) :)

Jeg er i uke 31 og er også supersliten plutselig.. Var i kjempeform fra uje 14-29, har følt meg super, men nå er jeg plutselig kjempesliten og veldig følelsladdet.. gråter lett og føler meg til tider overvelmet.. 

Håper det går over, er enda 70 dager til termin!  :wacko:

Huff ja...! Samme her! Eier ikke matlyst og må presse i meg mat! Vekta og symfysemålet har ikke rørt seg fra uke 28 til 34, men jordmor reagerer ikke så da er det kanskje greit?! Må kanskje legge til at symfysemålet og vekta har vært veldig høyt fra tidlig i graviditeten, så jeg ligger fortsatt over gjennomsnittet. Forrige graviditet gikk jeg ned 7 kg siste fire uker. Jeg spiste bra, men kastet opp og hadde diaré. Jeg jobber nå en hard kamp for å få igangsettelse rundt termin for å unngå å gå 2 uker over som sist, men føler jeg ikke blir hørt. Er så slitsomt å gå inni fødsel når kroppen er helt uten energi og det er tøft å gå rundt og bekymre seg for den lille i magen når maten kommer nærmest ubehandlet ut igjen. Ved forrige graviditet var jeg på vekstestimering i uke 30 og de fant en gutt litt over gjennomsnittet. Da han kom ut etter induksjon i uke 42+2 var han bare 2,9 kilo!!!

Snakk med jordmor/lege om dette. Jeg skal i alle fall gjøre mitt for å unngå de problemene jeg hadde i forkant av siste fødsel!

Annonse

Har i grunn vært slik mesteparten av svangerskapet. Jeg gikk mye ned i vekt i første trimester, så hadde jeg et par kilo opp i slutten av andre trimester og nå går det nedover igjen midt i tredje trimester. Symfysemålet er fint, da, og fosteret vokser greit (i den grad man kan stole på vekstestimeringer), så det er ikke noe legene bekymrer seg for annet enn for min egen del.

Fra uke 28-32 vokser babyen veldig mye og det kan føre til kvame, mindre matlyst, energitap har jeg hørt.. jeg har hatt litt mindre matlyst og vært en del kvalm i det siste er 32+2 idag..

Er nå 29+4 og plutselig i går ble jeg kvalm, fikk enda flere sure oppstøt, rar i magen og veldig slapp. Trøstet meg med at det var "reisemage" siden jeg skulle fly nordover den dagen, og hadde ikke i grunnen ikke så særlig lyst til å dra til grått og trist vær. Men det ga seg jo ikke utover natten, og jeg ble litt nervøs for om det kunne være noe galt. Men nå ser jeg at det er flere som har det slik og det trøstet litt om jeg kan si det sånn uten å mene noe vondt. Så ja, det er flere av oss som får en dabbende form i 3.trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...