Gå til innhold

Har deres små sluttet med bleie?

Anbefalte innlegg

Vesla driver å slutter nå. Er 2 år og 7 mnd. Er ikke så tidlig som søsteren, men er blitt veldig flink nå. Iallfall så lenge hun er hjemme ;) I begynnelsen måtte vi minne henne på å tisse, men nå går hun selv. Morsomt å se hvor stolt hun er når det kommer noe.

Anonymous poster hash: 4043c...9bb

Fortsetter under...

Jenta mi er bare 2 år og 3 mnd da, men ser ut til at bleieslutt er langt fram i tid. Hun får nesten panikk hvos vi prøver å sette henne på do/potte og vil absolutt ikke gå uten bleie eller med truse.

Er jo fortsatt tidlig, så stresser ikke. Om hun er like uvillig om et år så kan det hende jeg pusher på litt ;)

Annonse

Gjest sussie77

Er midt oppe i det nå. Hun er 2 år og 1 mnd. Hun har virket veldig klar, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve. Og hun er kjempe flink :)  Har foreløbig bare prøvd her hjemme, og da går hun å tisser av seg selv(har potte nede) og oppe så ber hun om hjelp. Noen uhell har det vært, men omtrent ingen de siste dagene. Så det går fremover. :)

Endret av sussie77

Annonse

Her har hun funnet ut at hun skal slutte av seg selv to år og to mnd gammel.

Men vil ikke tisse uten doring eller potte. Så litt vanskelig offentlig enda. Men vi var på kjøpesenteret i dag med truse og det gikk veldig bra.

Hun bæsjer i trusa så vi har noe å jobbe med. Både det og tisse uten doring eller potte.

Problemet vårt var at hun holdt seg og dermed gikk på do to ganger i døgnet. Da fylte hun bleia pluss litt til. Nå setter jeg henne på do jevnlig og hun tisser med en gang. Blir spennende å se til uka. Da er det barnehage igjen.

Jeg har ikke presset på eller vært flink til å sette henne på do eller potte før hun begynte å holde seg. Jeg har en uke til termin med nr to og er rimelig sliten. Men verd det når jeg ser hvor stolt hun er:-)

Her er min og i gang. Hurra sier jeg bare. to og et halvt år gammel.

Men det rare er at han absolutt kun vil styre selv. Han går og ordner seg selv og roper når han er ferdig. Hvis jeg spør han om han vil sitte på potta så overser han meg. Men har er jo sånn. Han har alltid ønsket å bestemme selv helt siden han var nyfødt. Eneste måten å få han til å spise var hvis han spiste selv. Aldri mating.

Så pottetreningen går supert! Han sier ifra når han er ferdig. Trikset hos oss var å la han sitte på potta med youtube på ipaden først. Han elsker youtube så var stas å få lov til å se på tv. Så tisset han innimellom, noe som vi  alle jublet over. Nå trenger jeg ikke å lure han lenger til å sitte på potta. Hjemme går han halvnaken i sommervarmen og jeg har alltid potta tilgjengelig/viser han hvor den står. Fungerer som bare det her!!!!

Hurra!

Eneste problemet nå er å få han over på doen. I barnehagen har de kun do. Ikke hans magiske, fine potte med rygg. Men de er ganske så magiske i barnehagen og, så de klarer det nok. Men er litt redd for at han skal føle det er stress, jeg tenker at to år er ganske så liten til å bli tørr (kommer til å bruke sovebleie leeenge enda). Men, men. Hadde vært hærlig hvis han ble tørr så liten!

De gangene jeg har prøvd å få han til å sitte på potta når jeg tenker han burde gjøre det (like før vi skal ut/hvis jeg ser tegnene) har han nesten aldri gjort noe. Det har bare vært kjipt og masing fra min side. Så jeg lar han styre selv jeg. Perfekt for begge. Men problemet med det er at det ofte blir uhell ute da, da den magiske potta ikke er der i det sekundet han trenger det.

Anonymous poster hash: 88ad2...5ce
  • 2 uker senere...

MIn bestemt seg selv for å slutte for noen måneder siden, da var hun akkurat fylt 2 år. Hun nektet å ta bleie på fredag ettermiddag og mandagen dro hun i barnehagen uten bleie. Uken etter tok vi bort nattbleien også. Veldig takknemlig for at det gikk så greit!

Anonymous poster hash: 42ce9...809

Noen som opplever litt trøblete bleieavvenning?

Hos oss er det litt typisk ett skritt frem, to tilbake.. Hun var flink en stund, før hun fant ut at hun hadde sluttet med truse. Jeg mistenker litt lathet fra barnets side. Sa selv at hun trengte ikke å gå på do når hun hadde bleie på. Det har vært et uhell hvor noen lagde unødvendig negativ oppmerksomhet rundt det også.

Barnet er 2,5. Vi har lagt bleieslutt litt til siden for en periode nå.

Anonymous poster hash: 325b6...ab5

Har en gutt på 2 og et halvt som ikke er i nærheten av å slutte med bleie enda... Har prøvd å la han gå uten bleie ett par ganger i sommer og han synes det er stas å sitte 4 sekunder på potte eller på do-ring, men viser ingen tegn til å ville tisse når han sitter der.

Eldstemann her er 2 år og 4 mnd og overhodet ikke klar for å slutte. Har prøvd å la ham gå en del uten bleie, innførte potte for over et halvt år siden osv. Han har tisset og bæsjet på potta ved flere anledninger, og pappaen får ham alltid til å sitte på potte om morgenen etter han har våknet. Da leser de bok sammen og om gutten tisser eller bæsjer er det masse ros og skryt. Men gutten sier fremdeles ikke fra når han har bæsjet i bleia. Og kan fint bæsje midt på gulvet uten forvarsel om han ikke har på bleie :blink: Han ble storebror for knappe 4 mnd siden da, så vi pusher ham ikke. Har vel ikke så mye energi og tid til å henge oss opp i det heller :P Har lest flere steder at det bare er tull å pushe på før de er klare for det, da tar det bare enda lengre tid og det blir desto flere uhell og frustrasjon både for små og store. Men gutten har et veldig godt språk og det er litt frustrerende at han overhodet ikke er klar... Håper det løsner snart!

Endret av Madolyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...