Gå til innhold

Blødning etter sex etter MA? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Tok cytotectabletter i 2 runder hvor det meste kom ut natt til forrige fredag (5.juli) og en liten rest søndags morgen (7.juli). Etter det var det knapt ett par dager med litt blødning og deretter brunlig utflod. Vi prøvde oss litt forsiktig frem (kun litt penetrering) allerede nå sist torsdag (tror jeg det var) men det var litt sårt og ubehagelig så vi avsluttet det raskt. Etterpå blødde jeg litt, men det var kun på papiret èn dag eller noe. Deretter brunlig utflod igjen.

I gårkveld så klarte vi ikke å dy oss (da det er halvannen måned siden sist vi hadde sex - da jeg testet positivt første gang) og det var ikke noe ubehag. Begge nådde orgasme og det var såvidt farge (brunlig) på det som kom ut etterpå. Ingen tegn til blødning. Ingen smerter. Da jeg sto opp i dag kom det litt blod, ikke noe mengder, bare litt i toalettet, og nå føles det som om jeg har fått litt mensmurringer på ny. Noe jeg ikke har hatt på èn uke. Så går med bind nå, men tror det vil bli likt som sist torsdag..

Så det jeg lurer på er: Er det noen flere som har erfart å blødd litt etter sex etter MA/SA? Kan det enkelt skyldes litt såre slimhinner nå? Siden det kun har vært liiiitt brunlig utflod i snart en uke... Vi kunne jo selvfølgelig ha klart å holdt oss enda lenger, men siden kroppen føltes frisk og normal igjen så tenkte vi at det ikke kunne skade. Mener å huske at vi gjorde det samme etter forrige MA nå i høst og da gikk det jo finfint... Ble jo gravid igjen allerede etter første vanlige mens. Vet det er forskjellig fra lege til lege ang hvor lenge man bør vente med sex etter en abort, så ikke så lett å forholde seg til.

Men føler uansett for å be om en etterkontroll hos gynekolog, bare for å dobbeltsjekke at alt ER i orden (5 SA/MA på rad, så greit å være 100% trygg).

Fortsetter under...

Hei.

Jeg fikk cyotectabletter den 8 juli etter påvist ma i uke 14. Jeg blødde også bare noen få dager etter og deretter litt brunlig bare. Forrige kvelden hadde vi sex ( med kondom da;)), og etter det har jeg også hatt litt brunlig spotting og innimellom litt ferskt blod. Igår kveld og idag har jeg også hatt litt mensensmerter! Ble litt urolig selv, så godt å høre om flere som også har det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...