Kokosbolla:) Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Tør ikke helt å håpe før jeg kan ta en ultralyd for å bekrefte liv og ikke bare er uheldig og har en ny MA slik jeg hadde i vinter...
Lillababy Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Skjønner deg så godt. mitt svangerskap etter ma var prega av angst for å mista, og tok mange ultralyder. men alt gjekk fint! anbefaler deg boka " kongen anbefaler, holdninger til folket" at ingvar wilhelmsen. prøv kvar finaste dag å ha tru på babyen din og ha tru på at du skal få vera mamma. statistikken er på di side. truleg går det bra denne gongen! masse lykke til!
Lovise83 Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har vert gravid to ganger! Første gang fikk jeg påvist MA i uke 9! På onsdag skal jeg på ul å mest sansynlig få påvist MA igjen! :-( hatt litt smertefrie småblødninger og bryn utflod den siste uka! Tatt en del hcg målinger! To forige uke som var på 781 og 1105 med 3 dagers mellomrom:-( håper du er heldigere enn meg! Masse lykke til!
Kokosbolla:) Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2013 Har du hatt samme symptomer hver gang?håper at de tar feil og at det er en liten en i magen din:) jeg ble gravid for første gang i desember,etter jul da jeg var cA 9 uker på vei fant de en ma/bo i magen min..ikke noe liv men et svangerskap som fortsatte å vokse..måtte ta abortpiller to ganger,var veldig smertefullt..Er litt bekymret nå for om det er et nytt slikt svangerskap eller ikke...nå er jeg kvalm(var ikke det så tidlig sist) og har litt mindre ømme pupper,har små verk i magen av og på..Tatt tre positive tester i dag og i går, termin dato ble 25 mars utfra termin kalkulatoren på nettet.Men hvor tidlig kan man se noe på ultralyd?tør ikke håpe eller glede meg over noe før jeg ser liv der inne..Og vil ikke gå for tidlig på ultralyd og bli unødvendig bekymret fordi de ikke ser noe ennå...
Lovise83 Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Har mye gravidsymtomer nå! Kvalm, trøtt og veldig ømme bryster! Jeg fikk også abortpiller forige gang! Helt forferdelig, men forsåvidt vil jeg heller det enn å gå og vite at men går med noe døtt inni der...! Jeg var på ul forige mandag (6+2), men fikk da beskjed om at det var for tidlig og at de ville jeg skulle være vertfall i uke 7! Skal på ul igjen på onsdag, men er 98% sikker på at det er MA! :-( jeg har tatt en del blodprøver for og se om hcgen dobles som den skal, ( noe den ikke gjør) men fir deg er det nok best og ta to blodprøver og se om det dobles på 2-3 dager! Gjør det det er det ingen grund til bekymring! ;-)
Kokosbolla:) Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2013 Kan det være tvillinger kanskje?er ikke hcg ganske lav en stund da?
Lovise83 Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Er den det? Trodde den var ekstra høy hele tiden med tvillinger?
Lillababy Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Cytotek er grusomt smertefullt ja! Hjarta byrjer å slå 21 dagar etter befruktning, altså i veke 5. Men alt er veldig lite, og difor vanskeleg å sjå noko. Me såg hjarta 6+0. Denne gongen vil eg ikkje ha ultralyd før veke 7 eller 8 for sikkerhetsskuld. Eg var på ultralyd veke 4, 6, 7, 8, 9 og 11 sist svangerskap. ein liten blødning i veke 7. frå veke 8 byrjer det å likna eit menneske. Den boka med ringperm som ein skal få hos legen gjer all informasjon ein treng. har du den? den vil vera kjempenyttig for deg! Lovise 83. Eg håpar enno at du tar feil, og at du får behalda denne vesle. Eg krysser fingrane for deg! forresten uenig i at ein er trygg med hcg -måling. min hcg var skyhøg og stiggande ein månad etter at den vesle hadde slutta å veksa då eg hadde min ma. Hcg gjer ein indikasjon, ultralyd er fasiten, er min erfaring. masse lykke til begge to. Lovise: eg skal tenka på deg i morgon!!
Lovise83 Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Takk! :-) har et stort håp om å se et bankende hjerte, men ikke mye tro! Men krysser alt som krysses kan! :-) takk for gode tanker, men trenger dem på onsdag! ;-) vet ikke hva jeg skulle gjort uten dette forumet altså! Er proppa fult med gode jenter! ;-)
Gjest Østfold-80 Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Har dere som fikk påvist MA hatt svake positive tester??
Lovise83 Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Mine var veldig svake i begynnelsen, men ble sterkere og sterkere! Men det har vist ingenting og si! Tetene sier bare om du er gravid eller ikke! Ikke hvor gravid du er! Det er forskjell på hvor mye farge det er i testene også! ;-)
Lillababy Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Eg hadde ikkje svak test ved min ma. Det er imorgon du skal sant Lovise?
Lovise83 Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Nei, på onsdag! Har jeg skrevet i morgen...? Isåfall er det feil! Skal på onsdag! :-)
Lillababy Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 huff, det er meg- har trudd i heile dag at det er tirsdag i dag. skjønte ingenting då det ikkje var rita på tv lykke til på onsdag, håpar inderleg alt er vel!
Lovise83 Skrevet 15. juli 2013 #15 Skrevet 15. juli 2013 Takk for det! :-) ja rita er jo faktisk det eneste det er å se på tv for tia! :-)
MrsRose Skrevet 16. juli 2013 #16 Skrevet 16. juli 2013 Skjønner veldig godt hva du mener Kokosbolla. Mistet selv i uke 15 sist, og er akkurat blitt gravid igjen. Er 5+2 nå, men er reservert. Glad jeg skal få oppfølging av sykehuset nå utover pga det som skjedde. Det trenger jeg nå Lykke til Lovise! Krysser fingre og bein!
HH80 Skrevet 16. juli 2013 #17 Skrevet 16. juli 2013 Gratulerer kokosbolla : )) vi mistet jo ca på likt vi i vinter ! Denne gangen går det bra : ) kvalmen var et godt tegn for min del ! Ikke kvalm når jeg mista .. Nå har jeg spydd fra uke 6 til 14 !! I uke 16 nå og begynner å tro det skal gå bra ! Bestill deg en ul i uke 7 : ) da ser du hjertet slå !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå