Gå til innhold

Hjelp, forstår ikke Emmaljunga-priser Norge ift Sverige? Snart termin!

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har bestemt meg for Emmaljunga City Cross. VIl gjerne ha både bagdel og sittedel. Og alle sier at det er mye billigere i Sverie. Men på babyshop er fastprisen 7789. For både sportsdel og bag ser det ut som...

http://www.babyshop.no/vogner/emmaljunga/city-cross-med-duobag-flere-farger-

Men når jeg går inn på barnevognbutikken i Karlstad er jo prisen 5400 pluss bag 2300 for de rimeligste. Det blir jo 7700. Og i NOK er det ca 7000. 

Betyr det at man bare sparer 800 kr? Det kan vel ikke stemme? Er det noe jeg ikke skjønner her? 

Håper noen kan hjelpe! :) Har termin om to uker og er alt for sent ute!

Takk!!  

Fortsetter under...

Spørs jo hva stoff du skal ha på vognen også, skal du ha skinn så blir det dyrer, for stoff er billigere. Men ser ut som du ikke sparer så veldig på og kjøpe på karlstad. Og vist du ikke bor så nært så koster jo det og kjøre ditt også + når du har kjøpt vognen så skal du kanskje kjøpe med stelleveske og fotpose til sportsdelen ? De har jo en pakke der du får alt sånn med , jeg kjøpte en sånn pakke, og det ser ut som det er billigere på Karlstad  :)

Men sånn fullfart regnestykke så ser det ikke ut som du sparer mye, men du kan jo kontakte dem og høre med babyshop og Karlstad hva alt vil koste  :)

Lykke til :D

Når jeg kjøpte vogn i Sverige, så fulgte fotpose og stellebag med, i den prisen som stod. Så det sparte jeg endel på. Så det er nok mer å spare enn det du først antar. Vi kjøpte Emmaljunga på kattis Babyshop i Strømstad.

Ok, takk for svar :)

Er sikkert dyr den pakken i Sverige fordi det er skinn...Tror uansett ikke det er verdt det å kjøre helt til Karlstad for noen hundrelapper....

Er det køpbarnvagn du har hentet prisen fra? Isåfall er det som regel en del billigere på Kattis i strømstad, du burde sende de en mail å høre på prisen der. Og som sagt over her så får man alltid med stelleveske på Kattis og bare den koster jo 6-700kr i Norge, så er en del å spare på svenskehandel :)

• 3 uker senere...

Vi kjøpte nettopp city cross i sverige. Vi kjøpte polar performance utgaven på understell og supreme bag med integrert nett og solskjerm. I tillegg fikk vi med stellebagen (sportsutgave), fottrekk til sportsdel, regntrekk og parasoll. Vi betalte 8200 svenske kroner, så kan man slå av ca 10% pga kronekursen.

Hvis man skulle ha city cross uten polar perfomance og den vanlige city bagen kostet dette ca 600kr mindre.

Vi kjøpte hos kattis babyshop i strømstad, fikk utrolig god hjelp og veiledning. De gikk nøye gjennom alle finessene til vognen før jeg fikk ta den med meg. Vi fikk også garantibevis :-)

Fikk i tillegg med en søt bamse som kunne henge inni vognen og rabatt på adapter til bilstolen som kan festes på vognen (400 norske kroner)

• 1 måned senere...

Annonse

Ut i fra det jeg leser her så ser det jo ikke ut til at man sparer noe omtrent...

Jeg også hører hele tiden folk si at det er så mye billigere i Sverige, men har vanskelig for å se at det er det... Nå finner jeg ikke prislistene heller...

Ut i fra det jeg leser her så ser det jo ikke ut til at man sparer noe omtrent...

Jeg også hører hele tiden folk si at det er så mye billigere i Sverige, men har vanskelig for å se at det er det... Nå finner jeg ikke prislistene heller...

Da tror jeg du leser litt feil, hun over her skriver jo at hun fikk city cross vogn, citybag supreme, stelleveske, fottrekk, regntrekk, parasoll og vognleke for ca 7400nok. Mens i norge koster det 7789kr for kun citycross vognen og citybag.

• 2 uker senere...

Nå har jeg hatt kontakt med flere forhandlere i Sverige og i Norge, og det er ikke sååå mye å spare på det. Hvis man skal ha alt av utstyr så sparer man kanskje 1-2000 kr (hvis man er heldig og drar til den butikken på Strømstad). Men sånn som vi skal ha, så var det ikke snakk om mer enn ca 800 kr.

Kanskje det er verdt det for de som bor rett ved grensen, men for oss som bor i Bergen er det ikke det. Og vi skal til og med til Stockholm i januar, men blir nok å kjøpe vognen her :) For 800 kr er ingenting i forhold til at vi må få den med oss på flyet osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...