Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Naboen skifta for en del år siden ut hekken, så det ble en thuja-hekk. Jeg sa ja til det, men visste ikke at det var et ja til at hekken aldri skulle klippes... Er egentlig naboens ansvar å klippe høyden av denne hekken, men det er ikke lov å ha en hekk som er over 2 meter høy, av hensyn til naboen. Derfor brukte jeg en liten stige til å stusse naboens hekk, som grenser til vår hage. Så den ikke skal bli 15 meter høy til slutt. Og nå virker det som det er en krise for henne. Hørte hun beklagde seg til svigersønnen, og hun ser surt på meg. Men vi må da ha rett på litt utsikt vi også... Anonymous poster hash: 5740c...4dd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Folk er rare, ja. Å stusse naboens hekk uten å diskutere det med vedkommende først er veldig spesielt! Anonymous poster hash: 81558...892
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Ja, mange folk er rare. Men her er det jo du som er rar som stusser naboens hekk uten å snakke med dem først Anonymous poster hash: b6161...814
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Når hun ikke tar ansvar for hekken selv, så må andre gjøre det. Jeg må også ta ansvar for risikoen med å stå i stige ved siden av denne høye hekken, og ta ansvar for å frakte bort hageavfallet fra den. Anonymous poster hash: 5740c...4dd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Når hun ikke tar ansvar for hekken selv, så må andre gjøre det. Jeg må også ta ansvar for risikoen med å stå i stige ved siden av denne høye hekken, og ta ansvar for å frakte bort hageavfallet fra den. Anonymous poster hash: 5740c...4dd Men har du snakket med henne om det? Anonymous poster hash: b6161...814
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Svigermora mi var misfornøyd med at hekken var blitt så høy, og hun mente vi kunne klippe litt av den. Jeg var enig i det. Det er da ikke lovlig å innføre klippestopp på en hekk slik at den sperrer for naboens utsikt. Anonymous poster hash: 5740c...4dd
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Men har du ikke spurt naboen om hun kan klippe den da? Før du tok saksa i egne hender?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Men har du ikke spurt naboen om hun kan klippe den da? Ikke så lett det heller, å gå bort dit og si at hun unnlater å gjøre jobben sin. Hun har hatt flere år på å klippe den. Anonymous poster hash: 5740c...4dd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Men har du ikke spurt naboen om hun kan klippe den da? Ikke så lett det heller, å gå bort dit og si at hun unnlater å gjøre jobben sin. Hun har hatt flere år på å klippe den. Anonymous poster hash: 5740c...4dd Men hvorfor skal du si at hun unnlater å gjøre jobben sin? Er jo mange måter og si ting på, men aner at med dine holdninger så vil det ende i konflikt Anonymous poster hash: b6161...814
Førstemann Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Hahaha... Ja folk er rare:-) Klippe naboens hekk uten å si ifra!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #11 Skrevet 14. juli 2013 Men har du ikke spurt naboen om hun kan klippe den da? Ikke så lett det heller, å gå bort dit og si at hun unnlater å gjøre jobben sin. Hun har hatt flere år på å klippe den. Anonymous poster hash: 5740c...4dd Klart det er lett. Hun kan ikke vite at det er ett problem for deg før du sier det. Jeg måtte ta opp akkurat dette med naboen vår og hans hekk. Han så at han ikke orket å klippe den, men at jeg kunne gjøre det slik at den ble 2 meter høy. Nå var det to år siden så sa at jeg måtte klippe den på nytt i år og hvor mye jeg kom til å ta. Du har ikke annledning til å klippe andres trår uten tilatelse fra eieren. Anonymous poster hash: 95235...bb9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Hun kan ikke vite at det er ett problem for deg før du sier det. Anonymous poster hash: 95235...bb9 Nja.. hvis det er et hus som ligger bakenfor ditt, som du lukker inne med en stor hekk, bør du ane at det er irriterende. Og noen i nabolaget har begynt å knekke av deler av min hekk, som ligger på forsida av huset. Fordi den av og til vokser mer enn den skal, og det irriterer folk. Anonymous poster hash: 5740c...4dd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #13 Skrevet 14. juli 2013 Kanskje hun ønsker å ha hekken så nærme 2 meter som mulig for å slippe innsyn på tomta. Skjønner godt om noen ønsker å skjerme hagen sin for innsyn fra naboer, tenker faktisk å plante hekk pga innsyn selv. Anonymous poster hash: fc777...cec
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #14 Skrevet 14. juli 2013 Hun kan ikke vite at det er ett problem for deg før du sier det. Anonymous poster hash: 95235...bb9 Nja.. hvis det er et hus som ligger bakenfor ditt, som du lukker inne med en stor hekk, bør du ane at det er irriterende. Og noen i nabolaget har begynt å knekke av deler av min hekk, som ligger på forsida av huset. Fordi den av og til vokser mer enn den skal, og det irriterer folk. Anonymous poster hash: 5740c...4dd Så da har heller ikke du gjort "jobben" din HI Anonymous poster hash: 95235...bb9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #15 Skrevet 14. juli 2013 Så da har heller ikke du gjort "jobben" din HI Anonymous poster hash: 95235...bb9 Men det er en hekk som ligger like inntil noen postkasser, så det er et mareritt å holde bladene unna postkassene til enhver tid. Anonymous poster hash: 5740c...4dd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #16 Skrevet 14. juli 2013 Jeg skjønner jo at det er dypt fornærmende å sage ned andres trær med motorsag eller hogge ned med øks, men det er ikke tale om det her. Leser at grensehekker går innunder grannegjerdeloven. "I loven er det ikke satt begrensning for maksimal høyde på gjerdet, men loven viser til rimelighetsvurderingen i naboloven (se ovenfor). Iht plan- og bygningsloven er oppføring av gjerde søknadsfritt dersom det er under 1,5 meter." http://www.hegnar.no/juss/article698473.ece Altså kan man si det er lurt å spørre naboen hvis grensehekken skal vokse over 1,5 meter? Anonymous poster hash: 5740c...4dd
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. juli 2013 #17 Skrevet 14. juli 2013 Men har du ikke spurt naboen om hun kan klippe den da? Ikke så lett det heller, å gå bort dit og si at hun unnlater å gjøre jobben sin. Hun har hatt flere år på å klippe den. Anonymous poster hash: 5740c...4dd K o m m u n i k a s j o n ! ! ! Har du snakket med naboen om at hekken har blitt for høy for utsikten din, da, HI?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå