Gå til innhold

Hva gjør dere under jordmorsamtaler???

Anbefalte innlegg

Jeg får inntrykk av at  mange går gjennom så masse på møtene med jordmor.

Snakke om amming, foreldrerollen, om kjæresteforholdet etter babyen kommer, måling av vekt på baby osv osv.

Med min jordmor er det litt sånn "Hvordan går det?" Jeg svarer ulike variasjoner av bra, nevner gjerne litt plager og hun svarer "Jaja, dette er normalt".

Så måler hun magen min og "snakkes om en måned".

Er i uke 37 nå og har egentlig ingen møter med jordmor før en eventuell overtidstime. Har spurt noen ganger om det virker som jeg får en stor baby (mannen min var grotesk svær da han ble født og vil unngå det :P ), men hun gir ikke noe svar.

Er dette standard eller er det min jordmor som er litt rask i svingen på møtene våre?

Fortsetter under...

Under første svangerskap ble det helt klart mer prat om de tingene du nevner.

Har vel ikke helt samme behovet denne gangen, men jeg er da inne hos henne i den halvtimen som er satt av, og vi prater om alt mulig egentlig.

HUn måler blodtrykk, sjekker urin,ser om jeg er hoven, måler magen og hører på hjertelyden.

Har hatt siste time denne uken, altså uke 40. Kunne bare ta kontakt til uka hvis det var noe spesielt jeg lurte på, eller formen forandret seg.

Syns det høres ut som hun kanskje er litt rask i svingen, ja.. Hun burde jo svare ordentlig når det er ting du lurer på!

Min er helt likens..samme er legen min! Føler meg ikke "sett" denne gangen ( er andregangs..) Husker sist at jeg gledet meg til hver kontroll, fordi det var en koselig ting i ventetiden..nå er det nærmest et ork å dra på kontroller..får liksom ikke så mye ut av de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...