Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er førstegangs gravid og alene- og sliter veldig med å finne ut hvilke barnevogn jeg skal kjøpe! Ønsker en som kan vare i noen år- så en med både bag og sportsdel hadde vært fint. I tillegg en som er lett og legge sammen og tar minst mulig plass. Pris er også vesentlig-ikke av de dyreste. har sett på nett, men vanskelig å bli klok på alt der ute! håper noen har gode tips og erfaringer de kan dele

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144064399-barnevogn-tips-mottas-med-takk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Dra i butikk og spør; de kan gi råd og hjelpe deg med å finne ut hva du trenger. Vi bor f.eks i 6etg uten heis, så vekta av bagen har en del å si => kombivogn

2. Finn.no - du finner det meste til god pris der, og har du is i magen og litt flaks kan man gjøre et kjempekupp. 

Annonse

Vi har ikke kjøpt enda, men vi kommer til å kjøpe Mountain Buggy! :-) 

Har forresten funnet ut at det er billigere å kjøpe den på Amazon.com, selv etter moms/toll - Sparer ca 2000 kr på det! 

Vi skal kjøpe Urban Jungle, men tittet lenge på Cosmopolitan - som blir kjempeliten og er lett å håndtere sammenlagt!

Endret av eneleh_

Tfk:)

Jeg hadde Emmaljunga i 1år med jenta mi, men fant ut at den var sykt tung og tok veldig stor plass i bilen blant annet. Solgte Emmaljunga-vogna og kjøpte en pent brukt tfk joggester twist, kjempefornøyd:)

Den har tre hjul, men likevel veldig stødig, hjule kan fint låses når en går på tur i snøen,skogen osv. Kjempelett å løfte ut/inn av bilen og den blir liten sammenlagt. Stor plass til ungen i sportsdelen:)

Annonse

Emmaljunga city cross er nydelig,veldig lett i vekt og enkel å slå sammen.Det er en sportsvogn,som man kjøper babybag til.De er vel ikke blant de rimeligste,men ikke dyreste heller.Har hatt vår i 3.5år og hqr brult vognen myyye,og den er fortsatt knallgod!

Anbefales altså på det varmeste:-)

Men som nevnt før her,ta deg en tur i en butikk å hør med de,og prøv litt!

Jeg synes Simo er tung og vanskelig å styre jeg da... 

Anonymous poster hash: aa038...490

Jeg skal ihvertfall ha Simo bl.a. pga hjulene. Hadde låsbare hjul med "sving" med min forrige og makan til styr med disse hjula! Klikka i vinkel mange ganger da hjula ikke ville lystre. Simo har faste hjul men jeg trener regelmessig så klarer fint å svinge med vogna.  :P Da folk sier at Simo er tung lurer jeg på om folk var sterkere før i tida og at de nå knapt klarer å trille ei vogn uten motor!

Bor landlig til og skal ha Simo bl.a. pga snø og dårlig brøyting.

Anonymous poster hash: 013e9...98e

Jeg var fast bestemt på Simo kombivogn. Er stødig og romslig vogn. God å trille er den også. Vil ha ei vogn som passer vinter med snø og dårlig brøyting.

Nå viser det seg at vi skal ha tvillinger og Simo har ikke tvillingvogn, så vi har kjøpt brukt Emmaljunga double city cross. Ble brukt siden den er gått ut av produksjon.

Er førstegangs jeg også, og vi gikk for TFK Joggster Twist med hardbag. Veninnen min har denne vognen, og er strålende fornøyd! Den er lett, har stor bag, lett å slå sammen, den har mange praktiske funksjoner, framhjul som roterer, så du slipper å løfte vognen når du skal svinge.. Dessuten får man kjøpe en bag som heter multi x, som er praktisk! vognen kan man bruke til 4-5 år, ifølge Barnas Hus :) Googlet til jeg ble grønn før vi bestilte, noe jeg er glad for nå! Da vet jeg alt positivt og negativt :)

Endret av ♡♡Vimsus♡♡

Har en venninne som har emmaljunga city cross, Nå er gutten 8 mnd og hun skal kjøpe ny...er visst drittlei av hvor stor plass den tar når du skal ha den i bilen! Så selv når hun pakket det sammen og jeg synes den så veldig stor og klumpete ut og tok mye plass... Tviler ikke på at den er solid og god, flott å se på, men synes den virker for stor :(

har sett på TFK joggster twist og synes den så veldig fin ut, likte sportsdelen for virket som om den passet til ganske store unger også.. men forsto det slik at sportsdelen kun er utovervendt?

Har og sett på brio go, liker den, men synes sporsdelen så kort ut...Noen med erfaring med den?

Har en venninne som har emmaljunga city cross, Nå er gutten 8 mnd og hun skal kjøpe ny...er visst drittlei av hvor stor plass den tar når du skal ha den i bilen! Så selv når hun pakket det sammen og jeg synes den så veldig stor og klumpete ut og tok mye plass... Tviler ikke på at den er solid og god, flott å se på, men synes den virker for stor :(

har sett på TFK joggster twist og synes den så veldig fin ut, likte sportsdelen for virket som om den passet til ganske store unger også.. men forsto det slik at sportsdelen kun er utovervendt?

Har og sett på brio go, liker den, men synes sporsdelen så kort ut...Noen med erfaring med den?

Det er ett av minusene med TFK.. Men, kjøper du muliti x bagen istedenfor hardbagen, kan du ha barnet vendt mot deg i sittende stilling lenger, om jeg forsto min veninne riktig :)

Jeg synes Simo er tung og vanskelig å styre jeg da... Anonymous poster hash: aa038...490

Jeg skal ihvertfall ha Simo bl.a. pga hjulene. Hadde låsbare hjul med "sving" med min forrige og makan til styr med disse hjula! Klikka i vinkel mange ganger da hjula ikke ville lystre. Simo har faste hjul men jeg trener regelmessig så klarer fint å svinge med vogna.  :P Da folk sier at Simo er tung lurer jeg på om folk var sterkere før i tida og at de nå knapt klarer å trille ei vogn uten motor!Bor landlig til og skal ha Simo bl.a. pga snø og dårlig brøyting. Anonymous poster hash: 013e9...98e

Hehe,så fordi du har hatt en rævva vogn med svingbare hjul så er alle slike vogner rævva? Ta å skaff deg litt erfaring med emnet før du uttaler deg så bastant du. Og lykke til med droget ditt, gled deg til trilleturer med 20kg vogn og 15kg unge oppi, godt du "trener regelmessig" sier jeg deg bare.

Hilsen en som har hattde fleste vigner som finnes og som VET at lav vekt på vognen og sving på fremhjulet/hjulene er et must for komfort og gode trillegenskaper.

Anonymous poster hash: 6f3b8...487

Takk for mange gode tips :) virker som det er emmaljunga, brio go og mountain buggy som går igjen så jeg får ta meg en runde og teste de ut på butikken :) hvordan er det med bestilling over nett, noen som har erfaring med det?

Anbefaler deg å titte på brio go med country wheels, suveren vogn. På www.kiddies24.de kan du gjøre et kupp, googler du det ser du at maaange handler der.

Takk for mange gode tips :) virker som det er emmaljunga, brio go og mountain buggy som går igjen så jeg får ta meg en runde og teste de ut på butikken :) hvordan er det med bestilling over nett, noen som har erfaring med det?

Anbefaler deg å titte på brio go med country wheels, suveren vogn. På www.kiddies24.de kan du gjøre et kupp, googler du det ser du at maaange handler der.

Har falt litt for den vognen ja, men veldig dyr så alt man kan spare er jo bra:) har du vognen selv? Jeg synes sportsdelen ser så kort ut- redd barnet skal vokse ut av vognen med en gang og jeg må ut å kjøpe ny :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...