Gå til innhold

Hvor lenge prøvde dere før du ble gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker p-plaster og har tenkt å slutte på de nå... Men har jo hørt at det noen gange tar litt tid før man blir gravid etter å brukt prevensjon..?

Ville bar se sånn gjennomsnittlig blandt dere her inne hvor lang tid tok det, og hvordan prevansjon brukte du før? (hvis det har noe å si..?)

Anonymous poster hash: 218ed...a17

Fortsetter under...

Annonse

Ble gravid i 2009 men det var utfor livmor (ve.eggleder)

Prøvde å bli gravid igjen men skjedde ikke før 2012 som igjen viste seg å være utfor livmor i samme eggleder bare denne gangen ble den fjernet.. hadde bestemt for å vente med barn til etter bryllup som vi sku ha 2014 men så ble eg gravid i april :-) 4 mnd etter eg opererte venstre eggleder bort :-) så nå er eg 11+4 og det tok fire år før den kom og for første gang var på rett plass♥

Første barn: 1 pp. Andre barn: 1 pp. Tredje forsøk: gravid 6 gangar, fem på 1 pp og ein på 3 pp. Har mista 5 av gangane og håpar no det går bra. Er 8+5 og når eg sjekka 6+3 var det 2 der :) det treng ikkje ta lang tid å bli gravid. For meg går det vanvittig lett, men spiren har vanskeleg for å bli verande. Lykke,til :)

De to første gangene tok det ca 4pp etter pilleslutt. Denne gangen har jeg ikke gått på pillen på tre år, og spiren satt overraskende på første eller andre forsøk (finner det vel ut på ULtermin). :P

Jeg har brukt p-piller i 7 år, slutta på pillene i september, og ble gravid i oktober. Ifølge legen min var det bare en myte at man bruker så mye lenger tid å bli gravid etter hormonell prevansjon..

Anonymous poster hash: 8fee2...54c

Annonse

første barn ble jeg gravid mens jeg brute p-piller. (fikk antibiotika midt i "syklusen" som førte til eggløsning og graviditet. Gutten er 19 mnd  nå :)

Denne gangen ble jeg gravid på første eggløsning etter fødselen, har gått på p-stav fra mai -12 frem til feb-13 og ammet til slutten av mai. Er 9+0 idag. så et bankende hjerte 6+0 for å stadfeste termin nærmere :wub:

Hos oss tok det 4-5 år. Er 10 uker på vei nå :-) Har vært plaget med cyster på den ene eggstokken. Men er blitt operert for 3 år siden.. Prøvde Dong Quai, da satt den.. ;-)

Endret av *Lykkeliten*

Gikk på p-sprøyte før første mann, da tok det ca 2 år før vi ble gravide etter at jeg sluttet. Hadde en SA i uke 5 første gang, men ble gravid igjen 2 mnd etter. Han er i dag 2,5 år :)

Hadde en vanlig mens etter p-pilleslutt denne gang, så ble gravid ganske fort..

Dårlig planlagt! Men trodde liksom det skulle ta noen måneder, men neida ;-) Er 12+1 i dag,

De to første prøvde vi egentlig ikke på.. de bare kom.. Hihi.. Nummer 1, gikk jeg ikke på pilla, og satset på sikker periode.. Andremann kom mellom skifte av prevensjon, og tredjespira satt på 2pp (hadde da heller ikke gått på prevensjon først).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...