Gå til innhold

Tips til kjøkkenmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en med det meste av funksjoner, noen som har tips til merke/type? 

Kenwood/Kitchenaid, eller hva?

Vil ha med knivblad, elter, mikser osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjølv har eg ein Electrolux Assistent og ville ikkje byta den mot noko maskin. Eg brukar også kjøtkverna ein del forresten. Men den er ikkje fullverdig som foodprocessor til tross for hurtigmixer og rivetilbehør.

Svigermor har ein ikkje særleg pen sak frå braun som gjer jobben med elting, pisking osv og som også er ein bra foodprocessor. Har ikkje vondt å seie om den heller.

Skrevet

Vi fikk kitchenaid i bryllupsgave. Enn så lenge har den bare blitt brukt til brød og rundstykkedeig, men jeg er absolutt fornøyd.

Skrevet

Om du skal bake mer enn f.eks 2 brød eller ett brett rundstykker anbefaler jeg på det sterkeste å unngå kitchenaid-maskinene. De er utrolig stilige og fine og se på, men de har liten motor og liten kapasitet desverre... Selv er jeg kjempefornøyd med min kenwood-maskin! Det er en av de større maskinene og den har god kapasitet (kan uten problem lage deig til 4 brød samtidig).

Anonymous poster hash: 5e9ce...15a

Skrevet

Har vokst opp med Kenwood hjemmefra, og har nå en Kenwood Major på kjøkkenbenken. Den brukes til brødbaking, kakerører, marengs, kremer, marsipan og sukkerpasta, stapping av pølser, kverning av kjøtt, egentlig det meste. Den er solid, stødig, og såvidt jeg har forstått mer romslig enn kitchenaid. (Men designmessig er kitchenaid absolutt penere. Utover det kjenner jeg den ikke. )

Skrevet

Takk for svar, folkens. :) Mannen som er kokk sverger til Kenwood, så det blir gjerne en sånn. Vil ha en med alt-i-ett, så jeg slipper flere. 

Har stavmikser til de mindre tingene, men savner en skikkelig mixmaster, og trenger jo da ny foodprocessor-lignende sak. Og ønsker meg jo også eltefunksjon. 

Får titte litt mer, og så se om noen har tilbud på Kenwood eller Kitchenaid. :)

Skrevet

kitchn har tilbud på kitchenaid

Anonymous poster hash: 155e2...950

Skrevet

Er kjempefornøyd med min Kenwood. 2 store boller og sterk maskin:) masse utstyr men kun brukt mixer en gang til hakking av mandler. Bruker ukentlig maskina til brødbaking. Kjøttkverna ligger fint inne i skapet.

Anonymous poster hash: 81b30...e02

• 1 måned senere...
Skrevet

Stemmer det at Kitchnaid ikke klarer brøddeig med mer enn 800 gr mel? 

Anonymous poster hash: b7962...531
Skrevet

Har Kenwood major og er veldig fornøyd :)  Men vet ikke noe om den har kniver da. Har en sånn annen kjøkkenmaskin til å rive ost, hakke ting osv.

Skrevet

Jeg har Kenwood Major, veldig fornøyd med den. 

Anonymous poster hash: 98467...d44
Skrevet

Jeg elsker min kitchen Aid! Brukes flittig onde at jeg jobbered å bake kaker og selge de.. Elsker den! Er her avhengig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...